Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurissa asuu kaupungin virkamies ja ihmettelen noita työaikoja

Vierailija
22.11.2014 |

Viime viikolla lähti töihin yhdeksän aikoihin aamulla, tuli kotiin klo 15 aikoihin paitsi perjantaina lähti jo 7 töihin, palasi klo 13.00.

Kehuskeli kesällä kuinka itse pitävät työaikaseurantaa ja ei ole kellokortteja. Työaika on se 38.15 viikossa, on se kovaa vastuuta. Minusta kellokortit kehiin !

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän kaupunki se on jossa ei kellokortteja ole? 

Vierailija
2/21 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella tehdään usein lyhennyttyä työviikkoa, esim. 30 tuntia viikko. Yks tuttuni tekee pienessä kunnassa 3 päiväistä työviikkoa kun niillä ei ole varaa maksaa palkkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pomo oli tuollainen. Soitteli omia asioitaan työaikana. Sanoi sen ihan pokkana itse. Lähti kotiin n.  klo 14 yms. Kivaa. Ei ole kaupungin hommissa kaikilla ajanseurantaa. 

Vierailija
4/21 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sinä hallintoalamainen puutu virkaloisten työaikoihin! Se on kovaa työtä istua paltsuissa päivästä toiseen, ryystää kahvia ja mussuttaa kampaviineriä!

Vierailija
5/21 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, meillä ei myöskään ole kellokortteja. Välillä teen 8-10 tuntia töissä, välillä töissä paikan päällä vähemmän ja osan hommista kotona.

Vierailija
6/21 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kellokorttia ei ole  niillä, joilla on paljon vastuuta ja  jotka yleensä joka tapauksessa tekevät pitkää työpäivää. 

Vierailija
7/21 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaanei ole kellokorttia, vaan se 1600 tuntia vuodess kokonaistyöaika, joka siis taroittaa, että olet töissä silloin kun tarvitaan ja on omalla vastuulla pitää huolta lomistaja vapaa-ajoista.

Monet mun työpaikalla haluaa myös sen kellokortin, koka se tarkoittas, että vapaista voisi jotenkin pitää kiinni tai ylitöistä saisi edes jonkun korvauksen. Nyt töitä tehdään illat, yöt  ja aamut kotikonelta ja päivällä toimistolla ja kesälomallakin vähintään vastataan sähköpostiin 30 minuutin sisään sen saapumisesta.

Vierailija
8/21 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas työajan seurantaa ei ole niillä, jotka tekevät lyhyttä päivää. Eli asiantuntijoilla. Siksi voivat lyhyttä päivää tehdäkin.

Vierailija
9/21 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sillä olla esim. etätyömahdollisuus

Vierailija
10/21 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Js mitähän Ap, mahtaa itse touhuta kun on aikaa seurata naapurin töihin lähtöä niin aaamuvarhain kuin iltapäivällä? Ja mitä noihin työaikoihin tulee, niin niihin saataa olla useampikin selitys. - Kuten täällä on jo todettu on mahd. että ap:n naapuri tekee lyhennettyä työ -viikkoa. Toisaalta on myös mahdollista, että hän pystyy tekemään osan töistään etänä, ts. kotona käsin. joillekin voi olla vaikea ymmärtää, ettei olemassa toimenkuvia, joissa ei välttämättä tarvitse olla työpaikalla, vaikka siellä olisi oma huone ja sihteeri käyettävissä. Tai, vaikka työ olisi ihan "tavallista harmaata" virkamiehen viranhoitoa.   

Vierailija
11/21 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mutta minusta jos osalla kaupungin virkamiehistä on kellokortti kaikilla tulisi olla !

Tuskin kukaan kotona paljon aktiivisesti töitä tekee, ei ainakaan mun naapuri. Oma työaikaseuranta on ihan p... sinnehän voi laittaa mitä vaan.

Minusta on vaan väärin, itse minun pitää olla töissä tasan klo 7.00 eikä 8 tai 9 teen kuitenkin yhtä arvokasta työtä ainakin omasta mielestäni.

Vierailija
12/21 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh. piti sanoa,  ...että on  olemassa toimenkuvia, joissa ei välttämättä tarvitse olla työpaikalla, vaikka siellä olisi oma huone ja sihteeri käyettävissä. Tai, vaikka työ olisi ihan "tavallista harmaata" virkamiehen viranhoitoa.  

Vierailija
13/21 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 20:19"]

Js mitähän Ap, mahtaa itse touhuta kun on aikaa seurata naapurin töihin lähtöä niin aaamuvarhain kuin iltapäivällä? Ja mitä noihin työaikoihin tulee, niin niihin saataa olla useampikin selitys. - Kuten täällä on jo todettu on mahd. että ap:n naapuri tekee lyhennettyä työ -viikkoa. Toisaalta on myös mahdollista, että hän pystyy tekemään osan töistään etänä, ts. kotona käsin. joillekin voi olla vaikea ymmärtää, ettei olemassa toimenkuvia, joissa ei välttämättä tarvitse olla työpaikalla, vaikka siellä olisi oma huone ja sihteeri käyettävissä. Tai, vaikka työ olisi ihan "tavallista harmaata" virkamiehen viranhoitoa.   

[/quote]

joo. Ja yksi, melko todennäköinen mahdollisuus on se, että hänellä ei ole työajan seurantaa eikä niin hirveästi hommiakaan, mikä mahdollistaa lusmuilun. Terveisin sivusta seurannut.

Vierailija
14/21 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kaupungintalolla keskustelemassa talosta, joka oli ollut pitkään remontoimatta. Minulla oli vapaapäivä yksityiseltä työnantajalta, joten menin paikalle klo 13. Kysymyksiini vastannut herrasmies kiirehti tapaamista, koska hän oli lähdössä mökille klo 14.

Vähän mä nauroin. Little did I laugh.

Vierailija
15/21 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt selvää, että suomalaisten rahat menevät näiden valtion virkamiesten suuriin palkkoihin ja tehottomaan työhön - nykyään kaikkien virkanimikkeetkin ovat päälliköitä ja pomoja, mikä tarkoittaa kohtuuttoman suuria palkkoja ja naurettavan lyhyitä ja tehottomia päiviä, jolloin vielä hoidellaan omia asioita ja ollaan lounaalla ja kahvilla monta tuntia siitäkin ajasta. Nähtyä on. 

Vierailija
16/21 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin, mutta minusta jos osalla kaupungin virkamiehistä on kellokortti kaikilla tulisi olla !

Tuskin kukaan kotona paljon aktiivisesti töitä tekee, ei ainakaan mun naapuri. Oma työaikaseuranta on ihan p... sinnehän voi laittaa mitä vaan.

Minusta on vaan väärin, itse minun pitää olla töissä tasan klo 7.00 eikä 8 tai 9 teen kuitenkin yhtä arvokasta työtä ainakin omasta mielestäni."

- ilmeisesti tunnet naapurisi hyvi, jos tiedät ettei hän tee paljoa töitä k otoa käsin. - Toisaalta ei kai kovin paljoa tarvitsekaan, jos hänen kodin ulkopuolinen työaikansa on jo melkein 8 h / päivä - olettaen, että hän tekee "vain" viisipäiväistä työviikkoa. Tuo oma työaikaseuranta on kieltämättä vähän haasteellinen ja ongelmallinen, mutta eikö ole tärkeintä, että tluosta syntyy? Eli että työt tulevat tehdyksi? Ja mikä itseisarvo saavutetaan sillä, että hänen pitäisi olla aina virka-aikana työpaikalla? Toki viimeksi mainittu varmasti riippuu työn/ viran toimenkuvasta, mutta jos homma hoituu kotoa käsin ja viranantaja on siihen tyytyväinen, niin eipä siihen paljoa naapurilla taida olla nokan koputtamista, jolle suosittelen vaikkapa aamulenkkiä aamusta seitsemän aikoihin niin vaikuttaa reippaamalta kuin nyt kun käyttää aamunsa ja ilm, myös osan päivästäänkin naapurinsa kyttäämiseen.

Vierailija
17/21 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 20:22"]Niin, mutta minusta jos osalla kaupungin virkamiehistä on kellokortti kaikilla tulisi olla !

Minusta on vaan väärin, itse minun pitää olla töissä tasan klo 7.00 eikä 8 tai 9 teen kuitenkin yhtä arvokasta työtä ainakin omasta mielestäni.

[/quote]Niin mutta sinä et istu jonain sunnuntaina 12 h koneella etkä palavereissa iltaisin välillä.

Vierailija
18/21 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 20:34"]

Kävin kaupungintalolla keskustelemassa talosta, joka oli ollut pitkään remontoimatta. Minulla oli vapaapäivä yksityiseltä työnantajalta, joten menin paikalle klo 13. Kysymyksiini vastannut herrasmies kiirehti tapaamista, koska hän oli lähdössä mökille klo 14.

Vähän mä nauroin. Little did I laugh.

[/quote] Hahaa. Minäkin voin olla lähdössä mökille klo 14, vaikka minulla on kellokortti. Se tarkoittaa vain, että olen jonain toisena päivänä töissä kauemmin.

Vierailija
19/21 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälliköitä, johtajia tms., vaikka tehtävän voisi tehdä melkein kuka tahansa luku- ja kirjoitustaitoinen yksilö.

Naurettavan lyhyet työajat, vähän vastuuta ja hyvin vähän tekemistä.

Palkka juoksee.

Viiden vuoden irtisanomissuoja, vaikka "työntekona" on juoruaminen ja aikakauslehtien lukeminen. Monilla myös säännöllinen tupakointi ns. työaikana.

Koomista ja surkuhupaisaa.

Vierailija
20/21 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niitä jotka saa potkut seuraavan hallituksen aikana.