Voiko 60 vuotias opiskella ja mitä alaa suosittelet? Alla ei korkeakouluopintoja
Ei fyysisiä aloja ja tavoitteena tehdä vähän keikkahommaa eläkkeen päälle.
Kommentit (8)
Käytännössä et vastavalmistuneena 60+ pysty keikkailemaan millään muulla alalla kuin lähihoitajana.
Kaikkiin muihin löytyy nuorempia ja kokeneempia.
Omaksi iloksesi voit opiskella ihan mitä itse haluat.
Suosittelen jotain täysin vierasta kieltä. Sillä saat aivoillesi työtä ja muistisairaus perääntyy.
Opiskelu ei katso ikää! Rohkeasti vaan opiskelemaan uutta alaa, jos jokin kiinnostaa.
Jaa, tarkoitatkin siis eläkkeen lisäksi ja ikäänkuin pikku harrastuksenkin merkeissä?
No mikä ettei, aina kannattaa tehdä kaikkea mikä kiinnostaa: se pitää nupin terävänä, kunnon hyvänä ja elämän mielekkäänä. Joten anna mennä vaan!
Sopivimman alan voit tietää vain Sinä itse, jos kuuntelet muiden ohjeita, saatat helposti tehdä virhevalinnan.
Mutta jos kuusikymppinen kysyisi, vieläkö kannattaa ihan itsensäelatusmielessä ja tosissaan täysipäiväistä työntekoa varten kouluttautua uudelle alalle ja hikipisaroita otsallaan opiskella viimeisiksi työvuosiksi vielä yksi ammatti, niin sitten vastaisin että ei kannata.
Tuo Sinun hankkeesi ja ideasi on oikein hyvä, Ap
Järjestä niin, että nuo viimeiset vuotesi työelämässä ja onnelliset eläkevuotesi ovat "kuin silkkiä vaan" ja etene kaikessa ikäänkuin huvitteluintressi edellä.
Kaikenlaiset tuntihommat, joita ei muut pysty ottamaan vastaan, kun on liian vähän työtunteja tai keskellä päivää tai muuten huonoihin kellonaikoihin. Mutta tuskin niihin voi tai edes tarvitsee koulutusta, eiköhän työnantajan perehdytys riitä. Tilastohaastattelijat tai chat-työntekijät, mitä näitä nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä et vastavalmistuneena 60+ pysty keikkailemaan millään muulla alalla kuin lähihoitajana.
Kaikkiin muihin löytyy nuorempia ja kokeneempia.
Omaksi iloksesi voit opiskella ihan mitä itse haluat.
Kaupan alat! Palkaavat sinut ilolla ja koulutta!Niin S- Ketju kuin K-ketjut: Tuntityöläiseksi eli ruuhka avustajaksi,kuin hylyjä täytää.Ilman lomakorvauksia oletan?Varmasti pääset myös jonkun kursin kautta : avustajaksi sairaalat,palvelutalot,kotihoito.
Suosittelen sellaista alaa josta olet todella kiinnostunut. Muuten on opinnot vaikeita.