Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sädesieni ja kuivausrumpu, APUA!

Vierailija
21.11.2014 |

Olen antanut yökyläilyn yhteydessä tutun(tiesi homeen mahdollisuudesta) käyttää pyykinpesukonettani ja KUIVAUSRUMPUA. No nyt tämän henkilön talo todettu hajun perusteella homeiseksi(lattioita nyt avattu). No pyykit pesty 40asteessa, ei 60, eikä 90, korkeimmissa ne itiöt todennäköisesti kuolisi... No nyt hysteerisenä pelkään, että itiöt vallannut kuivausrummun(koneen olen pessyt monesti 90asteessa ja tiivisteet pyyhitty)ja valtaa koko talon!!!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko oikeasti sädesieni?

Vierailija
2/19 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tää pelko tästä hälvenee. Olen itsekkin hometalossa asunut, onneksi olin nuori ja tavara ei ollu minkään arvosta, helppo oli pistää uusiksi. Nyt on sitte ihan eri juttu, ihan lastenki takia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä sitä rumpua kuumimmalla mahdollisella ohjelmalla ja puhdista kosteudentiivistin ja vesisäiliö. Oletan että tämä riittää. Jotkut homeesta sairastuneet ovat pystyneet puhdistamaan kuivausrummun, vaikka rumpu olisi ollut sisäilmaltaan pilaantuneessa talossa. Fiksua sinulta puhdistaa koneet, paniikkiin ei kuitenkaan ole aihetta. Terv. Homeesta pysyvästi sairastunut

Vierailija
4/19 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, istuuko se tuttu sun sohvalla? Heitä äkkiä ulos se, siinäkin voi olla itiöitä!! Ja jos sen takki oli naulakossa sun vaatteittebsansa kans kosketuksissa, ne on myös saastuneet. Nyt mieti tarkkaan mihin kaikkeen se teillä koski. 

Vierailija
5/19 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 20:40"]

Ehkä tää pelko tästä hälvenee. Olen itsekkin hometalossa asunut, onneksi olin nuori ja tavara ei ollu minkään arvosta, helppo oli pistää uusiksi. Nyt on sitte ihan eri juttu, ihan lastenki takia...

[/quote]Niinpä, lapset olis kurjaa laittaa uusiksi.

Vierailija
6/19 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsikästä porukkaa. Itku alkaa kun tämä sattuu omalle kohdalle. Sitä tutun taloa revitään auki koko ajan ja tähän mennessä ei hyvältä vaikuta. Hometutkimuksien tuloksia ei vielä ole, mut tuttu on todella sairas! Ja jos luottaisin oman taloni rakentajiin, pelko ei olisi niin suuri. Tätä tän päivän pikarakentamista...

Vierailija
7/19 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 20:30"]Oliko oikeasti sädesieni?
[/quote]

No ei. Kanttarelli.

Vierailija
8/19 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 12:50"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 20:30"]Oliko oikeasti sädesieni? [/quote] No ei. Kanttarelli.

[/quote]

:D

Vierailija
9/19 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengitä pussiin, rauhoitu, aloita evakuioinnit ja tuhoa sen jälkeen välittömästi sekä pesukone että kuivausrumpu ja tuikkaa varmuuden vuoksi vielä talo palamaan. Kyllä se siitä!

Vierailija
10/19 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta foliohattu?

Vierailija
11/19 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:00"]Olen antanut yökyläilyn yhteydessä tutun(tiesi homeen mahdollisuudesta) käyttää pyykinpesukonettani ja KUIVAUSRUMPUA. No nyt tämän henkilön talo todettu hajun perusteella homeiseksi(lattioita nyt avattu). No pyykit pesty 40asteessa, ei 60, eikä 90, korkeimmissa ne itiöt todennäköisesti kuolisi... No nyt hysteerisenä pelkään, että itiöt vallannut kuivausrummun(koneen olen pessyt monesti 90asteessa ja tiivisteet pyyhitty)ja valtaa koko talon!!!
[/quote]

Höpö höpö, nehän on hajonnu atomeiksi siellä kuumuudessa. Hupsit.
Ei kai ne vaatteet siel lattian alla ole, ei niissä mitään sientä oo

Vierailija
12/19 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

......* huokaus*.....

Vierailija
13/19 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin homesienen ituöt kuolee vasta jotain 95 asteessa.

Vierailija
14/19 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä evakuointi käy mielessä, ku oiski rahaa ni kaikki uusiksi. Viimenen kerta ku annan KENENKÄÄN lainata koneitani. Ja kyllähän ne itiöt kai 95asteessa kuolee, mut tuttu pesi ne 40asteessa ja perään bakterisoimaan kuivausrummunki!!! *elvett*, et ottaa päähän! Ei kellään sattus oleen tietoa kuivausrummun käytön lämpötiloista tai siitä koneen sisuksen desifioimisesta!??

Vierailija
15/19 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:22"]

Ainakin homesienen ituöt kuolee vasta jotain 95 asteessa.

[/quote]

Kyllä, mutta lähes kaikki itiöt kuolee jo 55-60 asteessa. Onneksi niitä korkeassa lämmössä selviäviä ituöitä ei ole kuin av-trollin kirjoitusvirheissä.

Vierailija
16/19 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 16:02"]

Kyllä tässä evakuointi käy mielessä, ku oiski rahaa ni kaikki uusiksi. Viimenen kerta ku annan KENENKÄÄN lainata koneitani. Ja kyllähän ne itiöt kai 95asteessa kuolee, mut tuttu pesi ne 40asteessa ja perään bakterisoimaan kuivausrummunki!!! *elvett*, et ottaa päähän! Ei kellään sattus oleen tietoa kuivausrummun käytön lämpötiloista tai siitä koneen sisuksen desifioimisesta!??

[/quote]

Kuivausrummun sisukset saa desinfioitua hyvin liekinheittimellä. Toinen vaihtoehto, jos liekinheitin puuttuu siivouskaapista on kuskata se pihalle, kaataa sisään pari litraa bensaa, odottaa hetken höyrystymistä ja tuikata tuleen. Huomioi turvallisuutesi bensan kanssa, äläkä käytä sitä sisätiloissa, ellet halua talon lisäksi desinfioida kasvojasi sitä sytyttäessäsi.

Vierailija
17/19 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No panik. Ajan myötä itiöt vähenee. Ei ne kuivausrummun kuumassa elä. Meillä hävitettiin käytännössä kaikki irtain homeen vuoksi neljä vuotta sitten. Pesukoneessa ja rummussa yritin joitakin puhdistaa. Samat koneen yhä käytössä eikä home näissä pesi. T. Pahasti altistunut

Vierailija
18/19 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sädesientä on mm ulkona joka puolella. Sädesieni antaa mullalle sen ominaisen hajun. Itiöitä on kaikkialla, terveessäkin talossa. Ongelmaksi sädesieni muodostuu, kun se alkaa kasvamaan talon viallisissa rakenteissa. Jos rakennuksessa ei ole kosteusvauriota, sädesieni ei siellä kasva.

Olen kyllä asunut kosteusvaurioisessa talossa, tiedän senkin puolen enkä vähättele asiaa. Mutta on hyvä muistaa faktoja.

Vierailija
19/19 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa eniten sädesientä.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä