Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jännäeläinten invaasio jatkuu Suomessa: IS ja ” Ruumiinaukkoihin tunkeutuva sääskilaji”

Vierailija
30.09.2021 |

Kesällä uutisoitiin ihokarvat syövistä kaloista ja tappajaetanoista. Jännäeläinten ryntäys Suomeen saa jatkoa ruumiinaukkoihin tunkeutuvien toukkien muodossa.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008299891.html

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa, meillä on tilaa!

Askartelen parhaillaan ”Jännäeläimet welcome!” Lakanaa. Ehkä saadaan tappaja-ampiaisia seuraavaksi?

Puutarhaan väijymään sellainen ruokalautasen kokoinen hämähäkki niin loppuu siellä lorviminen. Koska nähdään vantaan joessa alligaattori?

Heti kun joku keksii ottaa sellaisen lemmikiksi. Olihan vasta kesällä jollain se python karkureissulla :D onneksi ei päässyt ulos. Siinä olisi suomalaiset pikkukyyt joutuneet välipalaksi.

Sellainen pythoni eläisi ihan helposti viemärirotilla. Tiedä vaikka muuta käärme on jo viemäreissä? Siinä vaiheessa jos nousee pöntöstä niin iskee paniikki.

Vierailija
42/74 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuvassa se oli söpö. Kuin koriste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi suloista, kun sellainen toukka putkahtaakin jostain intiimistä paikasta. Siinä ikäänkuin synnyttää uutta elämää, vaikka olisi vela.

Vierailija
44/74 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös täällä ole ollut ruumiinaukkoihin tunkeutuva vieraslaji jo monta vuotta, ainakin uutisien perusteella.

Vierailija
45/74 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi suloista, kun sellainen toukka putkahtaakin jostain intiimistä paikasta. Siinä ikäänkuin synnyttää uutta elämää, vaikka olisi vela.

Siinä synnyttääkin kerralla kymmeniä. Vai peräti satoja?

Vierailija
46/74 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä taas pelotellaan. Ja jotkut heikkohermot ottavat tosissaan.

Vierailija
47/74 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä synnyttääkin kerralla kymmeniä. Vai peräti satoja?

Synnytystalkoot saa ihan uuden merkityksen.

Vierailija
48/74 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraslajit ovat kyllä ihan todellinen ongelma, joka ei valitettavasti rajoitu näihin eksoottisimpiin tapauksiin. Esim. etanoista on meilläpäin tullut ihan todellinen riesa ja niitä on aivan valtavasti. Eipä tuollaisia ollut eikä koskaan näkynyt kun olin vielä itse lapsi. Samoin se yksi kasvi, jolla pinkit orkideamaiset kukat (en muista nimeä) on levinnyt aivan valtavasti, joka paikassa on vaikka sitä revitään irti.

Vierailija
49/74 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraslajit ovat kyllä ihan todellinen ongelma, joka ei valitettavasti rajoitu näihin eksoottisimpiin tapauksiin. Esim. etanoista on meilläpäin tullut ihan todellinen riesa ja niitä on aivan valtavasti. Eipä tuollaisia ollut eikä koskaan näkynyt kun olin vielä itse lapsi. Samoin se yksi kasvi, jolla pinkit orkideamaiset kukat (en muista nimeä) on levinnyt aivan valtavasti, joka paikassa on vaikka sitä revitään irti.

Tarkoitatko niitä ruskeita lötköjen yö elokuvasta karanneita? Oliko niiden nimi jättiläisetana vai mikä? Oulun korkeudelle asti niitä on suomessa levinnyt. Ällöttävän näköisiä otuksia.

Vierailija
50/74 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko niitä ruskeita lötköjen yö elokuvasta karanneita? Oliko niiden nimi jättiläisetana vai mikä? Oulun korkeudelle asti niitä on suomessa levinnyt. Ällöttävän näköisiä otuksia.

Juuri ne. Näyttää kakkapökäleiltä. Samoin kotiloetanoita ilmaantunut.

Vierailija
51/74 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastakeinot on muistaakseni siili tai suolaa.

Vierailija
52/74 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastakeinot on muistaakseni siili tai suolaa.

Siilejäkään ei ole enää pitkään aikaan näkynyt :( Silloin kun olin lapsi, niitäkin oli paljon. Nyt on vaan etanoita joka paikassa. Eipä ihme, että niitä on paljon kun ei mikään taida niitä syödä.

Vierailija
53/74 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pythonille saattaisi maistua jännäetanatkin.

Vierailija
54/74 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oujee. Onneksi ne ei sentään pärjää Suomen ilmastossa, paitsi kesähelteillä. Floridassahan tilanne on ihan todella paha. Jonkun lemmikkipython pääsi karkuun ja lisääntyi siellä sitten ihan räjähdysmäisesti. Mutta siellä niitä kyllä tapetaankin ja useamman metrin pituiset käärmeet on oikeasti vaarallisia.

Vierailija
55/74 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oujee. Onneksi ne ei sentään pärjää Suomen ilmastossa, paitsi kesähelteillä. Floridassahan tilanne on ihan todella paha. Jonkun lemmikkipython pääsi karkuun ja lisääntyi siellä sitten ihan räjähdysmäisesti. Mutta siellä niitä kyllä tapetaankin ja useamman metrin pituiset käärmeet on oikeasti vaarallisia.

Eivät ole pelkästään karkuun päässeitä. Ihmiset on hylänneet niitä kun lemmikkikäärmeet on kasvaneet liikaa.. Olen nähnyt ohjelman tuosta.

Vierailija
56/74 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole pelkästään karkuun päässeitä. Ihmiset on hylänneet niitä kun lemmikkikäärmeet on kasvaneet liikaa.. Olen nähnyt ohjelman tuosta.

Tosi fiksua on kyllä. En oikeastaan ymmärrä lainkaan, minkä takia eksoottista käärmettä pitäisi edes pitää lemmikkinä. Ei matelijat oikeasti kiinny tai ole vuorovaikutuksessa ihmisen kanssa, vaikka ihminen niin voi kuvitellakin. Esim. se nainen joka piti kaimaania "lemmikkinään", kunnes yksi kaunis päivä söi naisen toisen jalan.

Vierailija
57/74 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännemmät tytöt pitivät varsinkin nuorena juhlia, joihin ei ollenkaan kutsuttu niitä kilteimpiä poikia. 🥺

Vierailija
58/74 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on kummallinen.

Vierailija
59/74 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma on kummallinen.

Ja monin tavoin ällöttävä. 

Vierailija
60/74 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silleen ne vaan tunkeutuu ruumiinaukkoihin. nuo katukuvan värikkyyden rikastuttajat.