FB:n sinkkupalstat
En itse käytä, koska en ole sinkku, enkä siis myöskään näe tarkkaa sukupuolijakaumaa, mutta ei ole kauankaan kun lehdessä oli juttua Korona-ajan sinkuista ja sen naisvaltaisuudesta. Miksi miehet eivät hae seuraa näiltä palstoilta vaan mieluummin hakkaavat Tinderiä, jossa miehiä on paljon enemmän kuin naisia?
Nopealla vilkaisullakin näen, että FB:n sinkkupalstoilla on paljon porukkaa (tykkääjiä tai jäseniä):
Sinkut +/-50 24000
Kaikki sinkut (Sinkkuja, Sinkku, Sinkkujen) 21 000
Sinkut yhteen 8400
Korona-ajan sinkut eli KoSi 7000
Vaellussinkut 6500
Sinkut 1950-1979 6300
Sinkut Uusimaa 3500
sinkut 1960-1969 3000
Pienempiä ryhmiä en jaksanut enää käydä etsimässä.
Siellä myös näkee, millainen tyyppi on vuorovaikutuksessa julkisella puolella eli millaisia kommentteja kirjoittaa, millaisista tykkää, mihin ja miten osallistuu. Kertoo paljon ihmisestä. Sen lisäksi voi yksityisviestillä keskustella samaan aikaan.
Miksi sinä Tinderissä tai muussa sovelluksessa seuraa etsivä mies et käytä FB:n sinkkupalstoja? Mikä niiden ongelma sinulle on?
Kommentit (9)
Tai sitten ne naiset febussa ovat liian tavallisia. Ei samanlaisia insta/tinderposeeraajia kuin tinderissä.
En ole koittanut noita FB:n sinkkuryhmiä, mutta ehkä jossain vaiheessa koitan. Suurin syy mikseivät nuo ole kiinnostaneet on keskustelun julkisuus. Itse en tykkää tehdä numeroa itsestäni. Olen kyllä keskustelutaitoinen ja hauskakin ajoittain, mutta parempi ehkä pienemmissä ympyröissä. Muutamassa muussa ryhmässä olen ja onhan se aika selvää, että mulla on nykyiseen FB-keskustelukulttuuriin muutamia selkeitä haittoja. Olen älykäs, harkitseva, hillitty ja katson asioita useista näkökulmista. Lisäksi minulla on ura ja koitan esiintyä sen mukaan ainakin julkisesti. Jonkun sinkkuryhmän jutustelua taisin kerran nähdä ja se oli aika avointa höhö-seksipanoläppää ja en mä ihan sillä halua huomiota hankkia, vaikka olenkin seksuaalinen ihminen. Pidän vaan noi jutut parisuhteen sisällä. Vaikutan ehkä nyt tylsältä, mutta suoraan sanottuna noi FB:n sinkkuryhmien ehkä sitten vähemmistö, mutta äänekäs sellainen saa touhun vaikuttamaan melko luiskaotsaiselta.
M44
Vierailija kirjoitti:
En ole koittanut noita FB:n sinkkuryhmiä, mutta ehkä jossain vaiheessa koitan. Suurin syy mikseivät nuo ole kiinnostaneet on keskustelun julkisuus. Itse en tykkää tehdä numeroa itsestäni. Olen kyllä keskustelutaitoinen ja hauskakin ajoittain, mutta parempi ehkä pienemmissä ympyröissä. Muutamassa muussa ryhmässä olen ja onhan se aika selvää, että mulla on nykyiseen FB-keskustelukulttuuriin muutamia selkeitä haittoja. Olen älykäs, harkitseva, hillitty ja katson asioita useista näkökulmista. Lisäksi minulla on ura ja koitan esiintyä sen mukaan ainakin julkisesti. Jonkun sinkkuryhmän jutustelua taisin kerran nähdä ja se oli aika avointa höhö-seksipanoläppää ja en mä ihan sillä halua huomiota hankkia, vaikka olenkin seksuaalinen ihminen. Pidän vaan noi jutut parisuhteen sisällä. Vaikutan ehkä nyt tylsältä, mutta suoraan sanottuna noi FB:n sinkkuryhmien ehkä sitten vähemmistö, mutta äänekäs sellainen saa touhun vaikuttamaan melko luiskaotsaiselta.
M44
Omaan silmääni erottuisi kyllä pelkästään positiivisesti mies, joka ei lähtisi höhö-seksipanoläppään vaan tekisi tai osallistuisi ihan eri tyyppisiin keskusteluihin.
Kiinnostaa todella vähän koko Facebook. Ja vielä vähemmän mennä johonkin ryhmään, jossa kaikki tietää kenestä kukin on kiinnostunut ja koska Ellu kävi Jukan kanssa treffeillä ja pani sitä saunassa.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa todella vähän koko Facebook. Ja vielä vähemmän mennä johonkin ryhmään, jossa kaikki tietää kenestä kukin on kiinnostunut ja koska Ellu kävi Jukan kanssa treffeillä ja pani sitä saunassa.
Asia selvä. Tosin et ilmeisesti koskaan ole missään sinkkuryhmässä ollut, mutta pidä ennakkoluulosi. Ihmetyttää vain, että kun on palstoja, joilla on pitkälti toistakymmentätuhatta naista ja naisia nimenomaan enemmän kuin miehiä, niin siitä huolimatta miehet hakkaavat mieluummin Tinderiä. Eikä siinä mitään, saahan niin tehdä, mutta ei kannattaisi jatkuvasti valittaa naisille siitä, ettei tärppää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia selvä. Tosin et ilmeisesti koskaan ole missään sinkkuryhmässä ollut, mutta pidä ennakkoluulosi. Ihmetyttää vain, että kun on palstoja, joilla on pitkälti toistakymmentätuhatta naista ja naisia nimenomaan enemmän kuin miehiä, niin siitä huolimatta miehet hakkaavat mieluummin Tinderiä. Eikä siinä mitään, saahan niin tehdä, mutta ei kannattaisi jatkuvasti valittaa naisille siitä, ettei tärppää.
Esimerkki oli pienestä joidenkin satojen ihmisten sinkkuryhmästä. Ja viestit on nähty omin silmin. Mutta ihmettele vaan ja pidä luulosi vaikka et pienessä sinkkuryhmässä ole koskaan olutkaan.
Ei näillä sinkkupalstan naisilla tunnu olevan kiinnostusta pariutua tai sit ne ettii jotain yksisarvista (Siis sitä hevosta)
Andreas Mustonen, ylläpitäjä ryhmässä Sinkut 1950-1979 on oman kokemukseni mukaan naisten vihaaja! Älkää naiset liittykö tähän ryhmään!
Ehkä se juuri onkin se ongelma, että jos julkisesti tykkäilee naisten kuvista tai on innoissaan jonkun tietyn naisen postauksista, niin sen huomaa. Olin aikoinaan tuollaisessa ryhmässä, ei tainnut olla mikään noista mainituista vaan vähän pienempi. Aina, kun sinne tuli uusi mies, niin hän "iski silmänsä" johonkin ryhmän kaunottarista. Luonnollista, tottakai! Joitakin nämä kaunottaret tapasivatkin livenä, treffejä sovittiin tai niihin viitattiin jälkeen päin, mutta en muista että omana aikanani olisi yhtään paria syntynyt. Vasta kun oli kokeiltu viehätysvoimaa kaunottariin, me muut aloimme kiinnostaa ja tuli lopulta yksityisviesti tyyliin "mitä kuuluu". No ei siinä vaiheessa enää yhtään mitään :-D
Itsekin tein aloitteen omasta mielestäni kiinnostavalle miehelle (ei ollut alfaleukalentäjä) heti kun hän saapui ryhmään ja sain pari hyvääpäivääkirvesvartta-vastausta samaan aikaan kun huomasin hänen alkavan heittää flirttiä yhdelle ryhmän kaunottarista.
Mutta joo. En kadu, en siinä mitään menettänyt että pari-kolme kuukautta sitä hommaa seurasin. Ja kuten sanottu, ymmärrän hyvin että aloitteita tehdään niille, jotka herättävät ensimmäisinä kiinnostuksen, niinhän sen pitää mennäkin. Miehille FB olisi kuitenkin kultakaivos.