Astmaatikko, kuinka kauan flunssassa?
Kuinka kauan flunssan alusta olet yleensä täysin työkykyinen?
Kommentit (10)
Pahimmallaan mennyt yli kuukausi. Kun keuhkot pääsee tarpeeksi pahaan kuntoon flunssan takia, on toipuminen hyvin hidasta. Tosin mulle on sanottu, että ei ole normaalia edes astmaatikolle ja näin pitkä oirehtiminen tarkoittaa, ettei lääkitys ole tasapainossa. Mene ja tiedä, tälläinen taipumus mulla joktap on.
Oletteko päässeet missä ajassa takaisin töihin?
Mulla on mennyt kaksi viikkoa,keuhkot olleet ok mutta räkä lentää. Olin päiväkodissa töissä,sain aina kaik räkätaudit.
Poissa olin riippuen asteista niin kolmesta päivästä kahteen viikkoon,se oli pisin.
Lisäsin yhden lääkityksen päivään,muulloin oli yks aamulla yks illalla.
Joo muuten hei,se pulloon puhallus on ehdoton! Toimmii!
https://www.hengitysliitto.fi/hengitysterveys-ja-sairaudet/hengitysterv…
Yleensä flunssasta työkykyiseksi toipuminen kestää pari viikkoa. Mutta mulla on ikävä taipumus saada keuhkoputken- ja poskiontelotulehduksia jälkitautina. Siinä sitten kärvistellään pari kuukauttakin toistaitoisena. Pää on kuin Haminan kaupunki, yskä kuin vanhalla tupakkiukolla ja iltaisin niin väsynyt, että mitään ei saa aikaiseksi.
Itselläni on kesäaikaa lukuunottamatta peruslääkitys miltei jatkuvasti tapissaan. Viimenään sitten syödään kortisonitabletteja. Antibioottikuureja tietysti myös.
Näin vuodesta 1997.
Nyt kaksi viikkoa mennyt niin, että ensin vähän kuumetta ja kurkkukipua. Parin päivän ajan olo parempi, kunnes nousi kunnon kuume. Tympiihän se, kun ei oikein muuta jaksa kuin huolehtia kodin perushommista. Niitäkin pitää tauottaa.
Itsellä nyt viikko poissaoloa töistä. Keuhkoputken tulehdus. Helpottanut kyllä mutta olo ei tunnu työkykyiseltä.
Sairastan hyvin hyvin harvoin ja sekin yleensä menee ohi yhdellä kurkkupastillilla tms. Nyt korona-aikaan en ole ollut kipeä ollenkaan.
Sairastin influenssan, joka kesti kolme viikkoa. Sen jälkeen aloin ottamaan influenssa rokotuksen, enkä ole sairastanut flunssaa sen jälkeen. Tulehduksellisen sairauden n. kerran kahdessa vuodessa. Vaatii ab. kuurin. siitä toipuminen vie pari viikkoa. 3pv saikulla.
No nyt on sairastettu stressi-lisänä kaksi kuukautta.