Tein siivousajanvarausta, palvelun tarjoaja vastailee tympeästi
Vähän ärsyttää. Viimeinen viesti oli vaan "Ok" ilman edes pistettä perässä. Siis minä kuitenkin tuon leivän heille pöytään osaltani enkä mielestäni ollut mikään ärsyttävä, tyly tai vaativa asiakas? Esimerkiksi, "Ok, sovitaan näin." olisi ollut vähän mukavamman kuuloinen kuin "Ok". No, jotkut ei kai välitä panostaa asiakaspalveluun niin kovasti. Jotkut chattipalvelijat vetää taas toiseen ääripäähän ja toivottelevat aurinkoista viikonloppua ym.
Työ on kyllä tuolla hyvää ja sehän se on tärkeintä, varmaan ei ole tullut mieleen olla mukavampi asiakkaille kun niitä joka tapauksessa varmaan riittää :D
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä jos saat siivoojan. Nykyään on hirveä pula hyvistä siivoojista. Eli jos tekee työnsä hyvin on asia Ok.
Joo, olen siitä työn jäljestä kyllä iloinen. Se vaan että eihän se heille mitään ekstraa maksaisi kirjoittaa lievästi mukavampi viesti..?
Muistin nimittäin tästä tekstailusta, että töykeähköä palvelua olin aiemminkin ihmetellyt tämän saman firman osalta. Jäi silloinkin olo, että heitä vaan ärsytti se että kysyin palvelua ja hyvää hyvyyttään sitten järjestivät ajan. Voihan olla, että suosikkiasiakkaat on jonkun muunlaisia, esim joka viikko 3h sama päivä ja sama aika vuodesta toiseen, ja "pienemmille" asiakkaille ollaan tympeitä, koska ei väliä vaikka lakkaisivat tilaamasta. Kuitenkin jos olisin oikeasti epätoivottu asiakas, niin toivoisin, että sanoisivat mieluummin että nyt meillä on kyllä aivan täyttä joulukuuhun saakka. Eikä silleen että huokaus, no tullaan kai sitten sielläkin käymään jos vielä polvillasi kerjäät. Ap
Minkälainen firma tämä kyseinen firma on?
Itse teen kotisiivouksia yrittäjänä, olen tehnyt jo yli 10 vuotta ja asiakassuhteet ovat pitkiä. En mielistele ketään ja kohtelen asiakkaita periaatteessa ihan samalla tavalla tuli heille sitten siivous kuuden viikon välein tai kerran viikossa.
Useimpien asiakkaiden kanssa olen lähes ystävä ja juttua riittää liikaakin. Asiakkaana on paljon vanhuksia ja on normaalia, että he ovat lähelläni koko siivouksen ajan jutellen. Joitakin taas en näe oikeastaan koskaan, sillä hekin käyvät töissä, mutta he ovat aivan yhtä tärkeitä ihmisiä vaikka eivät olekaan yhtä läheisiä. Jos en välitä jostain asiakkaasta, mutta asiat sujuvat muuten mukavasti, niin olen kohtelias ja työni teen ehdottoman hyvin joka tapauksessa. Jos en saa asiakkaasta hyviä fiboja, niin en tee hänen kanssaan työsopimusta ja jos maksut alkavat myöhästellä kahta kertaa useammin, niin saatan pistää sopimuksen poikki. Asiattomasta käytöksestä sopimus katkeaa heti, mutta niin on onneksi tapahtunut vain kerran.
Minulla töitä riittää todella hyvin ja asiakkaita on jonottamassa tälläkin hetkellä viisi taloutta. En pidä päivien aikana ylimääräisiä taukoja ja lounaankin syön vaihtaessani paikkaa ajaessani. Jos minulle laittaa työpäivän kesken viestiä, niin voi olla, että en ehdi siihen vastaamaan kuin vasta työpäivän jälkeen ja asiakkaani tietävät sen oikein hyvin. Voin siis kuitata viestin ookoolla ja silloin he tietävät, että viesti on nähty ja palaan asiaan, jos tarvitsee heti kun voin. Tällä hetkellä olenkin hetken vapaalla, kun päivän tokassa paikassa asiakkaalla tuli flunssa ja silloin en sinne mene, sillä seuraava asiakkaani on 86 vuotias.
Yritä siis pärjäillä ap ja vaihda firmaa, jos omasi ei vastaa sinun tasosi edes kommunikoinnissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä jos saat siivoojan. Nykyään on hirveä pula hyvistä siivoojista. Eli jos tekee työnsä hyvin on asia Ok.
Joo, olen siitä työn jäljestä kyllä iloinen. Se vaan että eihän se heille mitään ekstraa maksaisi kirjoittaa lievästi mukavampi viesti..?
Muistin nimittäin tästä tekstailusta, että töykeähköä palvelua olin aiemminkin ihmetellyt tämän saman firman osalta. Jäi silloinkin olo, että heitä vaan ärsytti se että kysyin palvelua ja hyvää hyvyyttään sitten järjestivät ajan. Voihan olla, että suosikkiasiakkaat on jonkun muunlaisia, esim joka viikko 3h sama päivä ja sama aika vuodesta toiseen, ja "pienemmille" asiakkaille ollaan tympeitä, koska ei väliä vaikka lakkaisivat tilaamasta. Kuitenkin jos olisin oikeasti epätoivottu asiakas, niin toivoisin, että sanoisivat mieluummin että nyt meillä on kyllä aivan täyttä joulukuuhun saakka. Eikä silleen että huokaus, no tullaan kai sitten sielläkin käymään jos vielä polvillasi kerjäät. ApMinkälainen firma tämä kyseinen firma on?
Itse teen kotisiivouksia yrittäjänä, olen tehnyt jo yli 10 vuotta ja asiakassuhteet ovat pitkiä. En mielistele ketään ja kohtelen asiakkaita periaatteessa ihan samalla tavalla tuli heille sitten siivous kuuden viikon välein tai kerran viikossa.
Useimpien asiakkaiden kanssa olen lähes ystävä ja juttua riittää liikaakin. Asiakkaana on paljon vanhuksia ja on normaalia, että he ovat lähelläni koko siivouksen ajan jutellen. Joitakin taas en näe oikeastaan koskaan, sillä hekin käyvät töissä, mutta he ovat aivan yhtä tärkeitä ihmisiä vaikka eivät olekaan yhtä läheisiä. Jos en välitä jostain asiakkaasta, mutta asiat sujuvat muuten mukavasti, niin olen kohtelias ja työni teen ehdottoman hyvin joka tapauksessa. Jos en saa asiakkaasta hyviä fiboja, niin en tee hänen kanssaan työsopimusta ja jos maksut alkavat myöhästellä kahta kertaa useammin, niin saatan pistää sopimuksen poikki. Asiattomasta käytöksestä sopimus katkeaa heti, mutta niin on onneksi tapahtunut vain kerran.
Minulla töitä riittää todella hyvin ja asiakkaita on jonottamassa tälläkin hetkellä viisi taloutta. En pidä päivien aikana ylimääräisiä taukoja ja lounaankin syön vaihtaessani paikkaa ajaessani. Jos minulle laittaa työpäivän kesken viestiä, niin voi olla, että en ehdi siihen vastaamaan kuin vasta työpäivän jälkeen ja asiakkaani tietävät sen oikein hyvin. Voin siis kuitata viestin ookoolla ja silloin he tietävät, että viesti on nähty ja palaan asiaan, jos tarvitsee heti kun voin. Tällä hetkellä olenkin hetken vapaalla, kun päivän tokassa paikassa asiakkaalla tuli flunssa ja silloin en sinne mene, sillä seuraava asiakkaani on 86 vuotias.
Yritä siis pärjäillä ap ja vaihda firmaa, jos omasi ei vastaa sinun tasosi edes kommunikoinnissaan.
Jaaha, tämä tuli kahteen kertaan. Se näytti, että ei mene minnekään, mutta tulikin kahdesti. Kiva.
Onhan tuo tylyä. Itsellä oli kaveri joka vastasi viesteihini aina tuohon tyyliin. Olen itse tottunut paljon kohteliaampaan käytökseen. Kai se on suomalaista ja ehkä siivousfirman aspalla oli kiire (vai onko se itse siivooja joka vastasi ok?). Sinänsä on mielestäni ihan ok vastata kuittaukseksi johonkin lyhyt Ok. Mutta noin yleisesti olisihan se kohteliaampaa olla vähän ystävällisempi.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti julkisen lääkärit muistavat nöyristellä asiakkaita ja kansaa kun kansa maksaa heidän ylisuuren palkkansa.
Hyvä käytös ei ole nöyristelyä!
Eikö sinulla ole muita ihmiskontakteja vai miksi tämä nyt pahoitti mielesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistin nimittäin tästä tekstailusta, että töykeähköä palvelua olin aiemminkin ihmetellyt tämän saman firman osalta. Jäi silloinkin olo, että heitä vaan ärsytti se että kysyin palvelua ja hyvää hyvyyttään sitten järjestivät ajan. Voihan olla, että suosikkiasiakkaat on jonkun muunlaisia, esim joka viikko 3h sama päivä ja sama aika vuodesta toiseen, ja "pienemmille" asiakkaille ollaan tympeitä, koska ei väliä vaikka lakkaisivat tilaamasta. Kuitenkin jos olisin oikeasti epätoivottu asiakas, niin toivoisin, että sanoisivat mieluummin että nyt meillä on kyllä aivan täyttä joulukuuhun saakka. Eikä silleen että huokaus, no tullaan kai sitten sielläkin käymään jos vielä polvillasi kerjäät. ApMinkälainen firma tämä kyseinen firma on?
Jaaha, tämä tuli kahteen kertaan. Se näytti, että ei mene minnekään, mutta tulikin kahdesti. Kiva.
Tottahan se tuli kahteen kertaan, kun et siivoojan osaa tietokonetta käyttää.
Ja asiakkaita et tarvitse nöyristellä, kritiikki ei tarkoita sitä. Vaan sitä että perusystäviseen palveluun ovat kaikki nykyihmiset tottuneet.
Ja asiakkaiden kanssa ei tarvitse olla kaveri eikä ystävä. Minulle riittää kun kotisiivojaa tekee hyvän jäljen ja hoitaa siivoukset, jotka siivoussopimuksessa on sovittu.
Teen joskus etätöitä kun on siivouspäivä, me tervehdimme siivojan kanssa ja hän tekee omaa työtään ja minä omaani.
Taatusti hänellä ei ole aikaa käyttää juttelemiseen, sillä hän ei ole yksityisyrittäjä vaan siivousfirman työntekijä.
Saman firman työntekijä käy myös siivoamassa äitini luona, eikä siihenkään liity mitään kummempaa sosiaalisuutta. Siivooja joka meillä on fiksun oloinen keski-ikäinen nainen ja hoitaa hommansa niinkuin pitääkin.
Minkälainen firma tämä kyseinen firma on?
Itse teen kotisiivouksia yrittäjänä, olen tehnyt jo yli 10 vuotta ja asiakassuhteet ovat pitkiä. En nöyristele ketään ja kohtelen asiakkaita periaatteessa ihan samalla tavalla tuli heille sitten siivous kuuden viikon välein tai kerran viikossa.
Useimpien asiakkaiden kanssa olen lähes ystävä ja juttua riittää liikaakin. Asiakkaana on paljon vanhuksia ja on normaalia, että he ovat lähelläni koko siivouksen ajan jutellen. Joitakin taas en näe oikeastaan koskaan, sillä hekin käyvät töissä, mutta he ovat aivan yhtä tärkeitä ihmisiä vaikka eivät olekaan yhtä läheisiä. Jos en välitä jostain asiakkaasta, mutta asiat sujuvat muuten mukavasti, niin olen kohtelias, en enempää ja työni teen ehdottoman hyvin joka tapauksessa. Jos en saa asiakkaasta hyviä fiboja, niin en tee hänen kanssaan työsopimusta ja jos maksut alkavat myöhästellä kahta kertaa useammin, niin saatan pistää sopimuksen poikki. Asiattomasta käytöksestä sopimus katkeaa heti, mutta niin on onneksi tapahtunut vain kerran.