Tein siivousajanvarausta, palvelun tarjoaja vastailee tympeästi
Vähän ärsyttää. Viimeinen viesti oli vaan "Ok" ilman edes pistettä perässä. Siis minä kuitenkin tuon leivän heille pöytään osaltani enkä mielestäni ollut mikään ärsyttävä, tyly tai vaativa asiakas? Esimerkiksi, "Ok, sovitaan näin." olisi ollut vähän mukavamman kuuloinen kuin "Ok". No, jotkut ei kai välitä panostaa asiakaspalveluun niin kovasti. Jotkut chattipalvelijat vetää taas toiseen ääripäähän ja toivottelevat aurinkoista viikonloppua ym.
Työ on kyllä tuolla hyvää ja sehän se on tärkeintä, varmaan ei ole tullut mieleen olla mukavampi asiakkaille kun niitä joka tapauksessa varmaan riittää :D
Kommentit (27)
Käytä moppi verkkokauppaa. Ei sanoja, vain tekoja.
Siivousalan ihmiset keskittyvät muuhun kuin pisteisiin ja pilkkuihin.
Elä ja anna elää.
Eikö riitä että asia hoituu, ylipäänsä suomalainen tapa kommunikoida on töksähtävää ja vaikuttaa epäystävälliseltä, mutta ei ihan yhtä paha kuin ns. ita-euroopassa. Se ei ole tarkoituksellista, vaan ihan vaan geneettistä.
Hyvä jos saat siivoojan. Nykyään on hirveä pula hyvistä siivoojista. Eli jos tekee työnsä hyvin on asia Ok.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä jos saat siivoojan. Nykyään on hirveä pula hyvistä siivoojista. Eli jos tekee työnsä hyvin on asia Ok.
Joo, olen siitä työn jäljestä kyllä iloinen. Se vaan että eihän se heille mitään ekstraa maksaisi kirjoittaa lievästi mukavampi viesti..?
Muistin nimittäin tästä tekstailusta, että töykeähköä palvelua olin aiemminkin ihmetellyt tämän saman firman osalta. Jäi silloinkin olo, että heitä vaan ärsytti se että kysyin palvelua ja hyvää hyvyyttään sitten järjestivät ajan. Voihan olla, että suosikkiasiakkaat on jonkun muunlaisia, esim joka viikko 3h sama päivä ja sama aika vuodesta toiseen, ja "pienemmille" asiakkaille ollaan tympeitä, koska ei väliä vaikka lakkaisivat tilaamasta. Kuitenkin jos olisin oikeasti epätoivottu asiakas, niin toivoisin, että sanoisivat mieluummin että nyt meillä on kyllä aivan täyttä joulukuuhun saakka. Eikä silleen että huokaus, no tullaan kai sitten sielläkin käymään jos vielä polvillasi kerjäät. Ap
Oho, enpä ole tajunnut olevani töykeä, vastatessani jollekin vain ok.
Vierailija kirjoitti:
Siivousalan ihmiset keskittyvät muuhun kuin pisteisiin ja pilkkuihin.
Elä ja anna elää.
Eikö riitä että asia hoituu, ylipäänsä suomalainen tapa kommunikoida on töksähtävää ja vaikuttaa epäystävälliseltä, mutta ei ihan yhtä paha kuin ns. ita-euroopassa. Se ei ole tarkoituksellista, vaan ihan vaan geneettistä.
Ei ole ihan näin,sillä monessa paikassa on todella paljon petrattu asiakaspalvelussa nykyään. Ihan Prisman kassa sanoo useasti jotain hyviä illanjatkoja ja mukavaa viikonloppua, ei tuollaista ysärillä sanottu koskaan, se oli pelkkä kiitos hei. Jossain vaiheessa tuli
kauppoihin moi ja moi moi, nekin moni koki aluksi vähän liian tuttavallisena. Selvästi näillä kassoilla on siis ollut joku uudelleen koulutus ja on pakko nykyään toivotella, oli sitten vanha tai nuori aspa. Tavallaan on joo ollut tapana töksähtelevä puhe, mutta se on toisaalta vanhanaikaista, koska niin moni on vaihtanut käytäntöään. Ap
Toivottavasti julkisen lääkärit muistavat nöyristellä asiakkaita ja kansaa kun kansa maksaa heidän ylisuuren palkkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä jos saat siivoojan. Nykyään on hirveä pula hyvistä siivoojista. Eli jos tekee työnsä hyvin on asia Ok.
Joo, olen siitä työn jäljestä kyllä iloinen. Se vaan että eihän se heille mitään ekstraa maksaisi kirjoittaa lievästi mukavampi viesti..?
Muistin nimittäin tästä tekstailusta, että töykeähköä palvelua olin aiemminkin ihmetellyt tämän saman firman osalta. Jäi silloinkin olo, että heitä vaan ärsytti se että kysyin palvelua ja hyvää hyvyyttään sitten järjestivät ajan. Voihan olla, että suosikkiasiakkaat on jonkun muunlaisia, esim joka viikko 3h sama päivä ja sama aika vuodesta toiseen, ja "pienemmille" asiakkaille ollaan tympeitä, koska ei väliä vaikka lakkaisivat tilaamasta. Kuitenkin jos olisin oikeasti epätoivottu asiakas, niin toivoisin, että sanoisivat mieluummin että nyt meillä on kyllä aivan täyttä joulukuuhun saakka. Eikä silleen että huokaus, no tullaan kai sitten sielläkin käymään jos vielä polvillasi kerjäät. Ap
Tsiisus... Minkälainen sinun viestisi oli? Entä tiedätkö siivoojan aikataulun ja sitä onko hänellä juuri nyt vaikka siivous kesken? Hän on noteerannut viestisi varmasti kesken töiden tekemistä ja jo ok on hyvä silloin. Tuskinpa itsekään alat lörpöttelemään ummet ja lammet silloin kun työt painavat niskassa, asiakas on ehkä metrin päässä ja ok -viestillä saat asiasi selväksi.
Jos haluat leikkiä marttyyriä, niin leiki hyvänen aika vaikka hamaan tappiin asti, mutta eipä se satu muihin kuin sinuun. Muut eivät ole kiinnostuneita sinun pään sisäisistä ongelmistasi. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä jos saat siivoojan. Nykyään on hirveä pula hyvistä siivoojista. Eli jos tekee työnsä hyvin on asia Ok.
Joo, olen siitä työn jäljestä kyllä iloinen. Se vaan että eihän se heille mitään ekstraa maksaisi kirjoittaa lievästi mukavampi viesti..?
Muistin nimittäin tästä tekstailusta, että töykeähköä palvelua olin aiemminkin ihmetellyt tämän saman firman osalta. Jäi silloinkin olo, että heitä vaan ärsytti se että kysyin palvelua ja hyvää hyvyyttään sitten järjestivät ajan. Voihan olla, että suosikkiasiakkaat on jonkun muunlaisia, esim joka viikko 3h sama päivä ja sama aika vuodesta toiseen, ja "pienemmille" asiakkaille ollaan tympeitä, koska ei väliä vaikka lakkaisivat tilaamasta. Kuitenkin jos olisin oikeasti epätoivottu asiakas, niin toivoisin, että sanoisivat mieluummin että nyt meillä on kyllä aivan täyttä joulukuuhun saakka. Eikä silleen että huokaus, no tullaan kai sitten sielläkin käymään jos vielä polvillasi kerjäät. ApTsiisus... Minkälainen sinun viestisi oli? Entä tiedätkö siivoojan aikataulun ja sitä onko hänellä juuri nyt vaikka siivous kesken? Hän on noteerannut viestisi varmasti kesken töiden tekemistä ja jo ok on hyvä silloin. Tuskinpa itsekään alat lörpöttelemään ummet ja lammet silloin kun työt painavat niskassa, asiakas on ehkä metrin päässä ja ok -viestillä saat asiasi selväksi.
Jos haluat leikkiä marttyyriä, niin leiki hyvänen aika vaikka hamaan tappiin asti, mutta eipä se satu muihin kuin sinuun. Muut eivät ole kiinnostuneita sinun pään sisäisistä ongelmistasi. :)
Aika paljon sinäkin tähän keskityit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivousalan ihmiset keskittyvät muuhun kuin pisteisiin ja pilkkuihin.
Elä ja anna elää.
Eikö riitä että asia hoituu, ylipäänsä suomalainen tapa kommunikoida on töksähtävää ja vaikuttaa epäystävälliseltä, mutta ei ihan yhtä paha kuin ns. ita-euroopassa. Se ei ole tarkoituksellista, vaan ihan vaan geneettistä.
Ei ole ihan näin,sillä monessa paikassa on todella paljon petrattu asiakaspalvelussa nykyään. Ihan Prisman kassa sanoo useasti jotain hyviä illanjatkoja ja mukavaa viikonloppua, ei tuollaista ysärillä sanottu koskaan, se oli pelkkä kiitos hei. Jossain vaiheessa tuli
kauppoihin moi ja moi moi, nekin moni koki aluksi vähän liian tuttavallisena. Selvästi näillä kassoilla on siis ollut joku uudelleen koulutus ja on pakko nykyään toivotella, oli sitten vanha tai nuori aspa. Tavallaan on joo ollut tapana töksähtelevä puhe, mutta se on toisaalta vanhanaikaista, koska niin moni on vaihtanut käytäntöään. Ap
Korona-aikaan myyjien työpaikkailmoituksissa on ollut, että voit olla asiakkaan ainoa ihmiskontakti. Lisäksi on tullut aurinkoinen. Aurinkoinen on joka ikisessä ilmoituksessa. Itseäni rasittaa myyjien jatkuva tervehtiminen kaupassa. Yritän vain muistaa mitä pitäisi ostaa. Yksinäisen ilo ja sosiaalisten tilanteiden kammosta potevan painajainen. Koskaan ei ole hyvä :D
Ehkä palveluntarjoajalla oli juuri sillä hetkellä menossa jokin muu työtehtävä, josta ei voinut irrottautua runoilemaan nuoleskeluviestiä sydänhymiöiden kera.
Oikeasti? Pahoittavatko ihmiset mielensä todellakin tällaisista asioista?
Taidat pahoittaa mielesi muutenkin aika herkästi?
Vierailija kirjoitti:
Ap kuvittelee olevansa kartanonrouva Englannista, jolle palkollisen on nöyristeltävä ja kiiteltävä penneistä, joilla saa homeista leipää alesta. Kun ap sentään tuo leivän pöytään, lol!
Pidä sinä kaunakasvatettu typerys ihan vaan turpasi kiinni, kun et näe kateudeltasi ja kaunaltasi edes totuutta.
Ne englantilaiset kartanoiden omistajat ovat paljon sivisstyneempiä ja paremmin käyttäytyvämpiä kuin sinä vihon viimeinen törkyläinen.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti julkisen lääkärit muistavat nöyristellä asiakkaita ja kansaa kun kansa maksaa heidän ylisuuren palkkansa.
Lääkäreillä ei ole ylisuuret palkat. Se on fakta. Itseasiassa Suomessa jopa huonot palkat. Tehtävä edellyttää pitkää koulutusta, paitsi jos sosiaali- ja terveysminiseri on demari, jolloin lääketiedettä opiskelematonkn voidaan hyväksyä lääkäriksi. Näin oli mm Guzeninan aikana, mutta onneksi hänet saatiin heitettyä ulos hommastaan, kun tuo selvisi.
Turha kaltaistesi turhakkeiden kadehtia yhtään ketään, kun ihan samalla tavalla olisit voinut pyrkiä lääkäriksi. No, kuten itse tiedät, sinusta ei siihen ollut. Luuseri on luuseri , joten lopeta kaunainen ja kateellinen kirjoittelusi.
Lakkasin sitten vastailemasta, kun joku noin kymmenesosa vastauksista oli asiallisia. Aurinkoista viikonloppua kaikille
Ap
No olihan tuo vähän lyhyeksi jäänyt suoritus, mutta toisaalta tärkeintä on kuitenkin se, että sait siivojan, johon luotat.
Ilmeisesti et käytä siivoojaa säännöllisesti eli esim kerran viikkossa tms, vaan satunnaisesti. Silloin saa olla tosi iloinen, jos joku edes suostuu tulemaan. Monet hyvät ottavat vain vakisopimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ok
Ei siihen perään kuulu laittaa pistettä.
Sehän vasta merkitsisi törkeetä lopetusta, että piste PISTE, nyt lopetat jankutuksen.
Mitä oikein olisit toivonut, kielihoitoo 69;nä?
Ajattelisin, että johtuu puutteellisista kommunikointi- ja viestintätaidoista. Kuulostaa kyllä kieltämättä tylyltä....ymmärrän, että sua harmittaa, kun palvelusta maksat niin haluaisit saada kokonaisuudessaan hyvää asiakaspalvelua. No, palvelu taitaa kuitenkin olla neutraalia - eli sinänsä ihan riittävää kyllä. Koita nähdä tuo "kolikon toinen puoli", eli toivotaan, että saat jälleen hyvällä ammattitaidolla siivotun kodin, vaikka asiakaspalvelu ei ole ihan samalla tasolla =)