Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hautausmaissa jokin kiehtoo minua.

Vierailija
30.09.2021 |

Erityisesti sellaisissa, joissa on vanhoja hautakiviä. Monissa niissä kivissä olevat ihmisten nimet, syntymäajat ja kuolinajat kertovat melko karuja ihmiskohtaloista kun vaikka suuremman lapsikuolleisuuden aikaan samasta perheestä on kuollut monta lasta kenties lyhyenkin ajan sisällä. Silti vanhempien on ollut pakko jaksaa jatkaa elämäänsä lasten kuolemista huolimatta. Tai esimerkiksi eräs hautakivi jonka muistan nähneeni jollain hautausmaalla. Siihen hautapaikalle oli haudattu vanhemmat ja useampi kuollut lapsi. Näistä lapsista yksi syntyi samana päivänä kun vanhempi sisarus kuoli. Siis vanhemmat saivat uuden lapsen mutta menettivät vanhemman lapsen samana päivänä ja sitten se sinä päivänä kuollut lapsi kuoli hänkin pienenä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Pidän niitten rauhasta ja hiljaisuudesta. Maailmalla kulkiessani käyn aina hautausmailla rauhoittumassa.

Vierailija
2/9 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sairas. Ei ole normaalia että ihmisillä on tuollaisia lasten kuolemaan liittyviä (seksuaalisia?) fantasioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus sovitti synnit joten rauha .

Vierailija
4/9 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena kiertelin tietyllä hautausmaalla. Kyseessä oli vielä erityisen kaunis hautausmaa puineen ja vähän epätasaisine maastoineen. Juuri myös vanhat kivet kiinnostivat. Se rauha ja tunnelma kiehtoivat vaikka toisaalta niin pienenä oli jotenkin vaikea hahmottaa kuolemaa. Muistan ihmetelleeni varsinkin lasten hautakiviä. Toisaalta siellä ei ollut ikinä ketään siihen kellonaikaan ja jos eksyin liian kauas vanhemistani jotka eivät olleet fyysisesti siellä hautausmaalla niin juoksin äkkiä takaisin. 

ps. tuo hautausmaa oli venerannan tuntumassa vesistön äärellä mistä lähdimme mökille, joten kun vanhemmat pakkasivat venettä tai korjasivat perämoottoria niin ehdin seikkailla tuolla läheisellä hautausmaalla. Eli syy miksi siellä yksin seikkailin.

Vierailija
5/9 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/9 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt muutamia kertoja hautausmaalla ihan vain fiilistelemässä. Yleensä sellaiseen aikaan ettei kukaan väärä haista. Kun totta puhutaan niin kuulostaa tosi terveeltä istua joopeli huulessa hautausmaalla.

Jää vähän matkan varrelle se hautausmaa. En suosittele kuosittelua hautausmaalla jos sinulla on yhtään sellainen mielikuvitus kuin minulla. Istuin kaikessa rauhassa jonkin haudan edessä kun kukka potkaisi ilkeällä tavalla. 

Aloin kuulla supinaa. Melkein puhetta. Mä järkeilin että nyt kolahti pikkusen liikaa. Sitten alkoi tulla hajanaisia lauseen pätkiä. Te valehtelette, soutakaa, en varmasti ja muitakikin sanoja. Karmivin oli me tiedetään että kuulet. 

Pumppu hakkasi ihan liian lujaa. Hoin itselleni sä kuvittelet nuo äänet. Siis hoin hiljaa mielessäni. samaan aikaan törkeä ivallinen nauru soi päässä. kun menin hautausmaan portista ulos äänet loppui kuin seinään. Sehän helpotti of korsetti. Jokin typeryys halusi kokeilla.

'Astuin uudestaan portista sisään niin heti äänet. Askel ulos niin ihan hiljaista. Pöljä kun olen niin toistelin sitä. Äänet kuuluu, ei kuulu. jne. Joo mä poltin yöllä hautausmaalla ja vahva kukka + mielikuvitus teki tepposet. Sovitaan näin koska toinen teoria on pahempi.

Vierailija
7/9 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhojen kirkkojen ympärillä olevat vanhat hautausmaat ovat kiehtovia paikkoja. Niihin on haudattu paikkakunnan merkkihenkilöitä. Hautoihin on merkitty vainajien tittelit tai ammatit ja on perhehautoja, joten ne kertovat paikkakunnan historiasta.

Sitä paitsi vanhat kirkot yleensä sijaitsevat kauniilla paikoilla koska ne on pystytetty suomalaisten vanhoille pyhille paikoille.

Vierailija
8/9 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sairas. Ei ole normaalia että ihmisillä on tuollaisia lasten kuolemaan liittyviä (seksuaalisia?) fantasioita.

Sinä otit esille seksuaalisen fantasian, ei AP. Mitäs tämä sinusta kertoo 👀?

Vierailija
9/9 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautausmaa on rauhoittumisen paikka. Asun suht lähellä hautausmaata ja saatan lenkillä ollessani kiertää monta kertaa viikossa siellä ja tutkin ihmisten nimiä. Olen löytänyt todella erikoisia etunimiä ja kuin sukunimiä. Kesäisin istun usein kauniissa perkolassa jossa on pieni vesilähde ja kauniita kukkia ympärillä.

Ei ole syytä kaihtaa hautausmaita.