Vinkatkaa kiva ristiäislahja
En ole aikoihin ollut ristiäisissä ja mietin lahjaa. En ole kummi. En keksi yhtään mitään mitä nykyää annetaan lahjaksi. Perheessä ennenstään kolme lasta joten tavaraa lienee paljon jo.
Kommentit (7)
Älä ainakaan vie sitä Sophie le Giraffia, sarjassamme nämä jotka homehtuu sisältä. Itse tykkäsin (vuosi sitten) kun saatiin lahjaksi kivoja settejä. Esim. kauniita harsoja tai kiva asu. Asussa oli kiva ottaa kuvia. Eikä siis mitään prinsessajuttuja tai ampiaispukuja vaan ihan tavallisia käyttövaatteita, mutta kauniita ja kiva kokonaisuus esim. body ja housut samaa kuosia. Jos on tyttö, niin newbien vaatteet (Kapahll) on kivoja. Paras lahja vauvan/lapsen mielestä oli tämä: https://leluakatemia.fi/purulelu-kendall-kaalinlehti-14-oc8838
Aikaa: babysittaus- lahjakortti.
Arvokasta: hopealusikka, aloittaa kuuden sarjan.
Arvokasta: tili pankkiin.
Kivaa: isä-lapsi-musiikkikerhomaksu.
Kivaa myös: äiti-lapsi-uimakoulu.
Kätevää: rahat ensimmäisiin kenkiin.
Itse tehty: tilkkutäkki.
Ja
Säästöpossu, kirjoja (Kirsi Kunnaan Tiitiäisen Satupuu!) vaatetta, lahjakortti perhevalokuvaan, kolmioliinoja kaulaan (kuolaliinoja siis) vauvan nimellä kauniisti kirjailtuna, muki ja lautanen nimellä.
Leluja tulee koko ajan, ainoat joita ei koskaan ole liikaa ovat legoduplot. Alussa riittää helistin jossa myös on ne duplo“tapit“ eli voivat olla osa myöhempiä rakenteita.
Edellä mainittujen satu- tai lorukirjan, lastenastiaston ja rahaston/säästötilin lisäksi myös esim. vauvavakuutus, muotit joilla saa talteen käden- ja jalanjäljen, kukat. Mah. myös sellainen tilattava kirja, johon saa laitettua omat valokuvat ja tekstit (tyyliin X:n ensimmäinen reissu Linnanmäelle tai X:n ensimmäinen vuosi) tai valmis piirretty tarina, johon istutetaan lapsen nimi päähenkilölle ja valitaan sopiva hiustenväri yms.
Iki-ihana kirja ”Kulta-aika lapsuuden”’ taitaa edelleen olla saatavana! Se on hyvin kaunis kirja, jonne voivat vanhemmat täyttää lapsen kehitykseen liittyviä asioita (tai olla täyttämättä ja sen sijaan vaikka valokuvia liimata). Olen 66 ja minulla on hyllyssä se, mihin äitini ja isäni niitä muistoja kirjoittivat. Lapsillani (yli 30 kaikki) on sama kirja jokaisella myös.
Valokuvakansio, jonka voi antaa taaperolle katseltavaksi ja vanhemmille täytettäväksi.