Omakohtaisia kokemuksia Lyricasta hermosärkyyn
Miten on auttanut ja miten pian? Mitä sivuoireita? Toivottavasti joku osaa kertoa.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
nistit käyttää lyricaa.
Miten tämä vastasi aloittajan kysymykseen. Oletko sinä siis nisti?
Vierailija kirjoitti:
nistit käyttää lyricaa.
Urpo. Miten tämä liittyi kysymykseen? Oli vaan ihan pakko tulla läyhättämään. Nistit käyttävät lyricaa vahventamaan muiden aineiden vaikutusta, eivät pelkiltään.
Olen käyttänyt epilepsiaan vuosia, mutta en ole huomannut sivuvaikutuksia enkä osaa sanoa hermokivusta.
Itselläni on ohutsäieneuropatia. Eli on tosi kovat hermokivut. Lyrica ei poista kipuja kokonaan mutta auttaa olemaan. Ei minulla juurikaan sivuvaikutuksia vaikka joudun syömään Max annosta. Ei tosiaankaan "nouse" päähän.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on ohutsäieneuropatia. Eli on tosi kovat hermokivut. Lyrica ei poista kipuja kokonaan mutta auttaa olemaan. Ei minulla juurikaan sivuvaikutuksia vaikka joudun syömään Max annosta. Ei tosiaankaan "nouse" päähän.
Hyvä tietää. Kiitos vastauksesta. Olen vähän arka lääkkeiden käyttäjä ja tätä suositeltiin ja tietysti olen siitä sitä sun toista lukenut. Kiitos sinulle ja voimia.
Ainoa lääke, joka auttoi hermosärkyyn. Vei terän kivuista. Sivuvaikutuksena mielialan nousu eli euforinen olo.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa lääke, joka auttoi hermosärkyyn. Vei terän kivuista. Sivuvaikutuksena mielialan nousu eli euforinen olo.
Taitaa kivun väheneminen aiheuttaa euforiaa? Minulla auttaa määrättyyn vaivaan ja kuten sanottiinkin niin vaimentaa kipua. Euforiaa en ole kokenut. Suu kuivuu ehkä helpommin mutta se voi johtua myös iästä ja limakalvojen kuivumisesta minulla.
Huomio vielä. Minulla alkuun pienellä annoksella jostain syystä kivut lisääntyivät. Samoin alkuun otin lääkkeen muutaman tunnin välein. Auttaa paremmin kun ottaa aamuin illoin eli kahdesti päivään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nistit käyttää lyricaa.
Urpo. Miten tämä liittyi kysymykseen? Oli vaan ihan pakko tulla läyhättämään. Nistit käyttävät lyricaa vahventamaan muiden aineiden vaikutusta, eivät pelkiltään.
Älä tule puhumaan asioista josta et tiedä mitään.
T. Ex nisti
Minulla ei auttanut kipuun, muistin vei. Vaihdettiin cymbaltaan ja siinä vasta mainio lääke😊
Minun poikani saa lyricaa onnettomuuden seurauksena. Kipulääkäri on sanonut sen olevan ”melko harmiton lääke.”
Vakavia sivuoireita, järjetön ruokahalun kasvu (vaikka vatsa täynnä), mania-tyyppinen pirteys illalla, pahimpana sydäntykyttely, sosiaalinen ahdistuneisuus potenssiin 10 sekä alaraajojen lihaksien nykiminen ja lopulta heikkeneminen niin, etten pystynyt kävelemään - meni jalat alta, kirjaimellisesti. Myös kuvottava olo yhtäaikaa 'nälän' kanssa. Ei tod. sovi kaikille. Itse en enää käytä, vaikka neurologin mielestä piti kokeilla kateen otteeseen ja pitkään. Kaikilla ei tietenkään näitä vaikutuksia, mutta ei siis sovi kaikille lainkaan. Ei aiheuta minulla mitään euforiaa!
Turha lääke, ei auta hermokipuihin yhtään. Tokkurainen olo vaan tulee. Muutenkin nämä opioidi lääkkeet kannattaa jättää väliin. Lääkärit liian helposti antaa niitä.
Mulle on määrätty pitkittyneeseen kipuun. Oon nyt syöny tätä n. puoltoista kuukautta, ja varsin pienellä annoksella, vain 50mg vuorokaudessa.
Mutta, aiheuttaa mulla ahdistuneisuutta, keskittymiskyvyn häiriötä, näön sumenemista, yököttävää oloa ja univaikeuksia. Olisi ollut tarkoitus nostaa annosta suunnilleen kerran viikossa, kunnes kivut helpottavat, mutten ole uskaltanut enää. Oon jo monta viikkoa miettinyt tän lopettamista (hitaasti alasajaen). Mutta koska olen toistaiseksi ollut sairiksella, en oo vielä kiirehtinyt lopettamaan, odotellut vain että nää sivuoireet poistuisi. Ei oo poistuneet. Ei oo mulla kauheesti auttanut kipuun, varmaankin koska annokseni on näin pieni?
Se mikä tässä oli aluksi ihan kivaa, oli se kun alussa olin välillä aika pirteä, etenkin aamuisin oli kiva juttu kun ei ollut ihan niin koomassa kuin tavallisesti. Mutta nyt en oo enää tuntenut sitä pirteyttä, koska olen jo pitemmän aikaa nukkunut niin huonosti. En saa nukahdettua, tai nukun koiranunta, ja herään turhan aikaisin. Pää käy kierroksilla unta odotellessa ja kurkkua kiristää kuin olisi kireä kaulapanta kaulassa.
Luulisi että nää sivuoireet ois jo helpottaneet jos ois helpottaakseen? Luulisi että sivuoireet pahenee jos nostaisin annosta? Lääkäri ei oikein malta kuunnella, sanoo vaan että se on hyvä ja harmiton lääke, syö pois, ja saadaan sut sitten takaisin töihin.
nistit käyttää lyricaa.