Työelämän tekee hankalaksi vain toiset ihmiset..
Työelämä on pitkälle jatkuvaa ihmissuhteiden ylläpitoa ja pendlaamista - jos on tarpeeksi introvertti, vaatii se kyllä paljon sisäistä työtä - että jaksaa kohdata ja olla kohdattavissa. Valtapelit sun muut jos saa vallan yhteisöissä, kateus ym pelailut kuka p issii ja miltä korkeudelta, aiheuttaa ne sairaspoissaolot ja työpahoinvoinnit. Ei itse työ sinänsä. Onko työpaikat siis lähinnä ihmissuhdepelejä, ellet ole yksinäinen taitelija..
Kommentit (33)
Kyllä. Työpaikat on joillekin vain aikuisten päivähoitoa eikä niinkään itse työntekoa.
Totta. Tajusin sen myös tänään, kuinka moneen suuntaan pitää jaksaa pitää yllä verkostoja, mikäli mielii töitä tehdä eikä omaa ns virkapaikkaa
Itse en jaksa miellyttää iddi ootteja. Siksi olenkin teidän elätettävänä.
Voisin tehdä työtä mutten jaksa ihmisiä. Oma ala vielä hakusessa ja kärsin joka päivä kun ihmiset vaatii, arvostelee ja valehtelee. Haluan johonkin missä ei tarvisi miettiä toisten mielialoja.
Vierailija kirjoitti:
Itse en jaksa miellyttää iddi ootteja. Siksi olenkin teidän elätettävänä.
Paljonko saat tukia? Houkuttava ajatus.
Paljon perää mutta kyllä töissä ongelmia riittää. Saastuminen, huonot järjestelmät, huonot ideat.
Helvetti on toiset ihmiset - Sartre
Näin muuten on. Kuinka paljon tosiaan ns työpaikat ovat sitä paikalle raahautujista, tärkeilyä ja pukukoodin ylläpitoa. Kahvittelua kokoustamista ei oikeastaan mistään. Papereiden ja strategioiden hölynpölypuhumista ja osa luistaa kaikesta pakollisesta ja työntää duuninsa muiden tehtäväksi kuka milläkin diagnoosilla..
Aikuisten päivähoitopaikka, jotta kokisi olevansa merkittävä. Aika vähän on tarpeellista työtä. Vai onko?
Elämä on ihmissuhteiden viidakko. Sano joku.
Kyllä se tätä on. Onko ihme että mielenterveysongelmat ovat nykyään yleisin syy työkyvyttömyydelle alle 30-vuotiailla, kun aiemmin se oli tuki- ja liikuntaelinvaivat?
Kyllä. Monta kertaa miettinyt, miten helppoa työtehtävien hoitaminen olisi, kun ei tarvitsisi Nähdä yhtään ihmistä päivän aikana.
Joo pitää olla joku h lkutin "hyvä tyyppi" jje että pääsee edes haastatteluun ja sitten on vastassa joku merkonomipimukka joka viisastelee eläkeputkessa oleville että missäs näet itses viiden vuoden päästä? Hah.
Joo ainoat merkittävät työt on ruuajtekijöiden ja valmistajien. Rakentajien. Ja taiteilijoiden.
Teillä eiole tarpeeksi töitä selvästi kun on aikaa aikaa aikaa vatkata ihmissuhdesoppaa no kovin.
Samaa mietin tänään. En jaksa enää selän takana pahan puhumista, ilkeilyä, valehtelijoita ja draamailijoita. Teen hyvin työni, mutta se ei riitä, vaan kaikkea pahaa puhutaan minusta jopa esimiehelle asti. Eläkkeeseen on vielä aikaa. Miten tätä jaksaa?
Onneksi vain ne toiset ihmiset ovat ikäviä ja rasittavia. Me kaikki täällä olemme hienoja, ahkeria ja täydellisiä työkavereita. :)
Kuulostaa, että teillä ei ole tarpeeksi töitä. Puhu esimiehellesi.