Miten innostua ruuan laitosta?
Ruuan laitto mulle on vaan välttämätön paha mikä pitää hoitaa pois alta. Sitäkään ei saa tehdä rauhassa. En ymmärrä miten jotkut jaksaa ottaa lapsetkin mukaan ruuan laittoon. Sittenhän siinä vasta ikuisuus meneekin.
Kommentit (10)
Ei kai siitä nyt innostunut tarvitse olla. Minulle ainakin riittää että olen luopunut sisäisestä valittamisesta sitä vastaan, siis sellaisesta sisäisestä puheesta jossa manailen sitä että täytyy taas jaksaa raskaan työpäivän jälkeen tätä paskaa jne. En ole innostunut, mutta en enää inhoakaan. Teen mitä on tehtävä. Se riittää.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 14:10"]
näläkä opettaa.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 14:09"]aloita oikeinkirjoituksesta
[/quote]
Aina joku jolla ei ole mitään fiksua sanottavaa aiheeseen liittyen, tulee opettamaan äidinkieltä.
Tee joskus jotain vähän erikoisempaa, sitten vähän muuntelet sitä oman mielen mukaan. Kokeilet jotain uutta ja katat pöydän kauniisti. Googlettamalla löytyy paljon kivoja reseptejä.
Tee kerralla tuplasatsi ja pakasta loput. Pikkuhiljaa on pakkasessa viikon ruoat jemmassa, ei tarvi joka päivä kokta.
Sen kun tietäis. Välillä on ihan jees laittaa ruokaa, välillä syön mieluummin voileipää. Yritän tehdä helppoja juttuja ja olla kantamatta huonoa omaatuntoa puolivalmiista eineksistä. Vihaan ruuanlaittoa.
Voiko itseänsä pakottaa tykkäämään mistään? Ja vaikka voisi, niin pitääkö niin tehdä? Ymmärrän että ruoanlaitosta pitäminen on suuri etu elämässä koska sitä niin usein joutuu tekemään. Jos ruoanlaitosta tykkää niin varmaan kokeileekin asioita rohkeammin jolloin ruokavaliosta tulee myös monipuolisempi. Mutta tästä huolimatta ajatus siitä että joku väkisin yrittää saada itsensä pitämään siitä kuulostaa harmilliselta. Ehkä on parempi että hyväksyt sen ettet siitä pidä, ja haet mieluummin nautintoa niistä asioista joista tykkäät.
Itse teen usein ruokaa, ja monet sanovat että se on merkki siitä että minä varmaan pidän siitä. Olen kuitenkin itsetutkiskelun seurauksena ymmärtänyt etten minä siitä nauti. Jotkuthan rakastavat kaikkea joka liittyy ruokaan; makuja, syömistä, ruoan laittoa, jne. Heille koko prosessi on lähes orgastinen nautinto. Itse en kuitenkaan nauti siitä. Pidän sen teknisestä puolesta: veitsellä leikkaaminen ja sen tekniikoiden harjoittelu, ruoan käänteleminen paistinlastalla, eri ruoanlaittotekniikoiden tekeminen, jne, mutta tämä on lähinnä meditatiivista hommaa joka rauhoittaa. Ne maut ja syöminen ovat minulle merkityksettömiä.
Opi tykkäämään siitä tekemisenä, samoin kuin tykkäät harrastuksistasi.