Miten työöntekijän arvo yritykselle lasketaaan? Koska aina löytyy periaatteessa ominaisuuksiltaan parempia työntekijöitä. Saman työn jossa useat ovat tällä hetkellä voisi periaatteessa tehdä joku toinenkin työtön.
Kommentit (10)
Nuoret haluaavat kehittää yhetsikuntaa ja vanhemmat pitää saavutetuistaan eduistaan kiinni.
"Periaatteessa" ominaisuuksiltaan paremmilla työntekijöillä ei välttämättä ole samanlaista työkokemusta, eikä talon tapojen tuntemusta, kuin vuosia työtä tehneellä, periaatteessa.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret haluaavat kehittää yhetsikuntaa ja vanhemmat pitää saavutetuistaan eduistaan kiinni.
Vanhemmat ja kokeneemmat ihmiset osaavat kirjoittaa. Se on taito, jota nuorilla ei ole.
Sekava siansaksa ei kehitä yhteiskuntaa.
Myyntityössä on tärkeintä myyntitaito ja se ei oikeastaan riipu mistään muusta kuin persoonasta. Ikä ei varsinaisesti vaikuta eikä koulutus eikä edes elämänkokemus, vaikka siitä toki apua onkin kovasti. Ihan nuoriakin järjettömiä virtuooseja on poikennut alalla hetken kesätöissä.
Yksi tuon paikallisen sopimisen keskeisenä ideana on että pienyritykset rohkenisi palkkaamaan työntekijöitä helpommin koska sopimus on luonteeltaan sellainen että on esiim helpompia antaa potkut verraten edellisiiin sopimisiin.
Monet duunarihommat on sellaisia, että niitä voi kuka vain perusälykäs lyhyellä perehdytyksellä lähteä tekemään. Esimerkiksi oma työni.
Tätä mietin aina silloin, kun vaahdotaan, että työttömien on hyvä osallistua yhteiskunnan toimintaan 9€ päiväkorvauksella. Miksi työnantajani maksaisi minulle tuntipalkkaa, kun saisi työttömän ilmaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vanhukset laiskoja ja nuoret innokaita ja halukkaita kehittymään ja oppimaaan uutta?
Ai, niin kuin minä, joka olen 50- vuotias ”laiska vanhus” ja opiskelen yliopistossa ja käyn töissä samalla? Älä yleistä ihmisiä jonkun ominaisuuden, kuten iän, mukaan.
Joissain paikoissa työnantaja palkkaa monia osa-aikaisia ihmisiä tai keikkatyöläisiä juuri tuosta syystä. Helpompi vaihtaa, helpompi antaa kuvaa, että on muita tulossa, elleivät ole tarpeeksi hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Tätä mietin aina silloin, kun vaahdotaan, että työttömien on hyvä osallistua yhteiskunnan toimintaan 9€ päiväkorvauksella. Miksi työnantajani maksaisi minulle tuntipalkkaa, kun saisi työttömän ilmaiseksi?
Lait estävät että noita 9 euron töitä ei saisi teettää yrityksissä. Tätä voi tosin käsittääkseni kiertää esim. tarjoamalla työssäoppimispaikan tai järjestää konsulttifirman kanssa jonkun keksityn rekrykoulutuksen jossa ei ole rekrytoimispakkoa. Tosin niitäkään ei voi järjestää jatkuvalla syötöllä, eli työvoiman saatavuus ei olisi turvattu. Muuten varmaan kyllä.
Vanhukset laiskoja ja nuoret innokaita ja halukkaita kehittymään ja oppimaaan uutta?