Sain hiljattain tietää, että olen tehnyt kyykyt salilla tähän asti väärin
Minulla on ollut liian leveä oteleveys ja kyynärpäät ovat sojottaneet liikkeen aikana taaksepäin. Tämä on aiheuttanut kyykkäämisessä tapahtuvan jullettamisen eli liikkeen kaatumisen eteenpäin.
Tämä on kanssa aiheuttanut sen, että nosto on tapahtunut liikaa selällä jalkojen jäädessä vaille aktivointia.
Aiemmin tein 100 kg:lla 12 toiston sarjan ja ristiselkä ja polvet oli sen jälkeen ihan paskana. Nyt pudotin sarjapainon 60 kiloon ja tein pitkiä sarjoja. Huomasi, miten pe rse ja reidet aktivoituivat ihan eri tavalla kuin aiemmin.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta, vaikuttiko väärä tapa lihaksiin niin että lihakset olisivat suurentuneet "väärästä" kohdasta?
Empä tiedä, mutta mulla oli jo ennestään vahva keskivartalo ja selkä. Selkä ja polvet kyllä kipeytyivät.
Kokeileppa tehdä karatepotku aina ylöstullessa. Siten että ponnistat potkuun ylösnoustessa.
Kevyt versio yhden jalan kyykystä.
Minulla on tapana pitää potkua minuutin verran paikallaan samalla kun tärisen painon kanssa ja tuijotan tuimasti peiliin. Olisi häpeällistä rääpäistä jalka alas maahan vaikka tuntuu kivuliaalta.
Pidän jalkaa ilmassa ja tutisen merkiksi että olen kovempi kuin muut salilla olijat ovat.
Oho.
Otsikosta odotin että joku jumppapulla on vetänyt herneet nenään, kun joku on mennyt neuvomaan sitä punttisalilla.
Mielenkiinnosta, vaikuttiko väärä tapa lihaksiin niin että lihakset olisivat suurentuneet "väärästä" kohdasta?