Mielialalääkkeet ja kuukautiset
Onko muilla naisilla jäänyt kuukautiset pois mielialalääkkeiden/masennuslääkkeiden takia? Itselläni kun ei ole kuukautisia tullut moniin kuukausiin, suunnilleen siitä lähtien kun aloitin mielialalääkityksen.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Aloin miettimään kun menkat on muutaman päivän myöhässä taas ja olen syönyt seronilia muutaman kuukauden nyt.
Muistaakseni ainakin tässä lääkkeessä oli sivuvaikutuslissa kiertohäiriöt.
Oletko lukenut pakkausselosteen?
Kyllä, mutta kyseisessä lääkkeessä ei mainita vaikutuksia kuukautiskiertoon. Netistäkään en ole löytänyt paljoa tietoa.
Ap
Kysy lääkäriltäsi. Itse syön escitalopramia. Saattoi alussa vaikuttaa vähän kiertoon, mutta vain vähän. Tai sitten johtui elämänmuutoksista, jotka lääke sai aikaan.
Nostan vanhan keskustelun. Itsellä äärimmäisen rankka elämänvaihe menossa ja syön escitalopramia 40mg vuorokaudessa. Kuukautiset ovat muuttuneet todella oudoiksi. Vuotoa on milloin sattuu ja välillä kuukautiset on kahden viikon välein. En tiedä pitäisikö noista kysyä lääkäriltä vai kuuluuko asiaan?
Mie oon syöny Bupropionia nyt yli kuukauden ja menkat on myöhässä, ei näy missään ja menkkakipuja oli hetken ajan mut nyt ei enää niitäkään. Oma lääkäri ei usko minua ku sanon että tää on lääkityksen syytä koska ei näy haittavaikutusluettelossa eikä tee haittavaikutusilmoitusta sen vuoksi :) itse taas uskon että lääkitys vaikuttaa tähänkin. Ei kait siinä, helpompaa elämää ilman menkkoja kyllä.
Taas virkistetään vanha keskustelu. Lopetin escitalopramin, pientä annosta (5-10 mg) muutaman vuoden syönyt. Kuukautiset olleet pitkään poissa, ajattelin ettei enää tuukaan kun ikääkin 55 v. Nyt oon ihan ällistynyt kun kk-kierto jatkuu - rinnat kipeytyy puolivälissä kiertoa ihan kunnolla ja kkt tulee hieman yli 30 pv kierrolla. Eihän tämmöisestä puhuta!
Aloin miettimään kun menkat on muutaman päivän myöhässä taas ja olen syönyt seronilia muutaman kuukauden nyt.
Muistaakseni ainakin tässä lääkkeessä oli sivuvaikutuslissa kiertohäiriöt.
Oletko lukenut pakkausselosteen?