Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voimassa olevan elatussopimuksen muuttaminen

Vierailija
18.11.2014 |

Onko etävanhemman suostuttava muuttamaan voimassa olevaa elatussopimusta ilman, että tulot olisivat muuttuneet suuntaan tai toiseen. Lähivanhempi on muuttanut asuntoon, jonka vuokraa hänellä ei ole maksaa ilman elatusmaksun koroitusta. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
2/8 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muutto on ollut lapsen kannalta perusteltu, voi hyvinkin olla peruste elatustilanteen tarkastamiseen. Mitään ei toki tarvitse allekirjoittaa jos haluaa oikeuden kautta hoitaa asiat. Meillä minä asun lapsen takia isommassa asunnossa kuin asuisin muuten, etävanhempi on sitä mieltä että tottakai hänen kuuluu maksaa osansa lapsen kodin kuluista kun olemme yhdessä päättäneet että lapsi asuu kanssani. Kaikilla ei oo noin vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole. Lähivanhemman pitää asua asunnossa, johon hänellä on varaa.

Vierailija
4/8 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa mennä käräjäoikeuden kautta jos ex ei suostu muuttamaan sopimusta

Vierailija
5/8 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin uudestaan, se uusi vuokra on vähän niinku hänen ongelma, ei taida riittää edes oikeudessa.

Vierailija
6/8 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, mutta kivahan sitä on yksiössä asua vaikka kolmen lapsen kanssa, kun yksin en isompaa tarvitsisi ja ex ei suostu osallistumaan lasten asumiskuluihin. Reilua eikö totta?

Vierailija
7/8 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:56"]OT, mutta kivahan sitä on yksiössä asua vaikka kolmen lapsen kanssa, kun yksin en isompaa tarvitsisi ja ex ei suostu osallistumaan lasten asumiskuluihin. Reilua eikö totta?
[/quote]
Tosiaankin OT, koska et tiedä onko uusi asunto kalliimpi koon tai jonkun muun syyn vuoksi. Sehän voi olla kalliimpi koska ex haluaa muuttaa ökyalueelle.

Vierailija
8/8 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanotaan näin, että mä en ainakaan tuossa tilanteessa edes kehtaisi esittää etävanhemmalle mitään korotuksia elatusmaksuihin. Lähivanhempi on mun mielestä velvollinen elämään siten mihin on oikeasti varaa.

Itse olen lähivanhempi, joka ei saa elatusmaksuja lapsen isältä enkä Kelan kautta, enkä niitä ole koskaan halunnutkaan. Itsellä on ollut se onni, että ollaan nämä tällaiset asiat saatu lapsen isän kanssa hoidettua toisella tavalla. Mutta vaikka saisinkin jotain elatusmaksuja, niin en "omia" kiinteitä kuluja niiden varaan kuitenkaan laskisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän