kannustaako 1500e vanhan auton romuttamisesta
Sinua ostamaan uuden auton?
Eikö se romuttaminenki maksa jotain? Ja eipä tuo 1500e niin iso raha ole, että sillä paljoa uudemman auton ostais :\
Kommentit (13)
Meillä seisoo pari auton rojua tuossa pihalla ja voisin viedä ne romikselle joa joku maksaa niistä 1500 €/kpl.
Ton perheen kakkosauton antaisin heti jos siitä 1500€ saisi, ja ostaisin sillä rahalla paremman tilalle.
Ei kannusta. Toi 1500e "palkkio" taitaa koskea vain tehdasuusia autoja, joista saanee tingattua joka tapauksessa ainakin pari sataa hinnasta pois. Sen sijaan jos vaihdat toiseen käytettyyn, et saa mitään. Eli jonkun halvan autonraadon hankkiminen tuota tarkoitusta varten ei juurikaan kannata.
Itse ajan juuri katsastetulla ja huolletulla autolla. Maksoi 180€. Ei mitään vikaa. Miksi ostaisin uuden auton, kun murto-osalla siitä myös voi autoilla.
Mää myisin sillä 1500€ katsastetun riisikupin. Käy ja kukkuu vielä vaikka on jo hieman ikää. Toimii paremmin kuin omistajansa
Öööö, saako jossain muka noin paljon auton romuttamisesta? Minä ainakin oon noita harrastusrakkineita ja osanluovuttaja-autoja varten joutunut maksaan että joku romukuski ne hakee. Kuusakoski hakee ilmaiseksi mutta ei ne siitä kyllä mitään rahaa anna. Että ehdottomasti jos olis auto joka pitäis romuttaa niin ottaisin siitä tuollaisen summan. 1500 saa jo ihan hyvän menopelin, munkin kriteereillä vaikka oon aika tarkka! Ei sitä välttämättä samana päivänä löydy, mutta kun jaksaa väijyä tarpeeksi paljon nettiautoa niin halpoja helmiä tulee. Miehen kanssa ollaan aika hyviä tässä, ostetaan halvalla, pieni halpa fiksaus ja kalliimmalla myyntiin.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 08:04"]Öööö, saako jossain muka noin paljon auton romuttamisesta? Minä ainakin oon noita harrastusrakkineita ja osanluovuttaja-autoja varten joutunut maksaan että joku romukuski ne hakee. Kuusakoski hakee ilmaiseksi mutta ei ne siitä kyllä mitään rahaa anna. Että ehdottomasti jos olis auto joka pitäis romuttaa niin ottaisin siitä tuollaisen summan. 1500 saa jo ihan hyvän menopelin, munkin kriteereillä vaikka oon aika tarkka! Ei sitä välttämättä samana päivänä löydy, mutta kun jaksaa väijyä tarpeeksi paljon nettiautoa niin halpoja helmiä tulee. Miehen kanssa ollaan aika hyviä tässä, ostetaan halvalla, pieni halpa fiksaus ja kalliimmalla myyntiin.
[/quote]
Kyllähän antavat siitä rahaa. Hinta määräytyy auton painon ja sen hetkisen (romuraudan tms?) kilohinnan mukaan. Me saatiin reilu vuosi sitten muistaakseni 40e, ihan jokunen vuosi sitten se summa olisi ollut ainakin tuplasti, ellei jopa triplasti enemmän.
Juu, täälläkin on parikin paikkaa mistä saa painon mukaan romuraudasta rahaa. Eli pikkuautollakin voi jopa pari sataa tienata kun pakkaa tarpeeksi rautaromua kyytiin :D Minunki edellinen auto paino tonnin verran vaan kun siihen laitettiin kaikki mahdollinen romu kyytiin niin paino nousi ihan kivasti. Eihän ne enää vissiin ihan satastakaan anna tonnista rautaa mutta kuitenki.
2008 ainakin sai 100€ per romuauto. Kymmenen autoa lähti silloin pihasta.. Oli pienoinen yllätys, kun rahat oli tullut tilille
Jotta sen 1500€ saa, pitää ostaa uusi auto ja romuttaa vanha auto, joka on ollut käytössä 425 päivää yhtäjaksoisesti.
Ei taida ne romutuskuntoisen omistajat ja uuden auton ostajat olla sama henkilö.... joten 1500 alennus autokauppaan ei heitä paljoa lohduta ja tottatosiaan, tuon verran saa aina tingattua uutta ostaessa ihan sama onko sen nimi alennus, vaihtoauto tai romutustodistus.
Ei kun uuden hintoja nostetaan vastaavalla summalla
Ei kannusta. Ei ole rahaa siihen uuteen, enkä kyllä mitään uutta muoviämpäriä ostaisi, vaikka rahaa olisikin.