Työkaveri painaa päälle, olen neuvoton.
Elokuussa työpaikallani aloitti uusi työntekijä ja meistä tuli hyviä kavereita tosi nopeasti. Syyskuun lopulla minulla ja poikaystävälläni tuli riitaa ja avauduin asiasta tälle työkaverille. Hän sanoi kaikkea, että ansaitsen parempaa jne. Rakastan poikaystävääni tosi paljon, olemme olleet yhdessä melkein 4 vuotta ja selvinneet monista mutkista.
Mentiin lokakuun alussa viihtellä tämän työkaverin kanssa ja hän saattoi mut kotiin, kun asuu itse myös aika lähellä. Juteltiin siinä ennen kuin menin sisään ja hän tunnusti, että on ihastunut minuun. Muistutin häntä, että seurustelen. Hän vain selitti kuinka ei ikinä aiheuttaisi minulle mielipahaa eikä muuta kuin onnenkyyneleitä. Sitten hän suuteli minua. Sanoin ettei tämä käy ja menin sisälle.
Tämän jälkeen töissä, hän katsoo minua erillä tavalla. Sellaisella rakastuneen, mustasukkaisen ja pettyneen ilmen sekoituksena. Ei olla oltu hyviä ystäviä enään kyseisen illan jälkeen. 3 viikkoa sitten poikaystäväni tuli minua vastaan töihin ja tietenkin työkaveri sen näki. Hän tuijoti minua koko ajan kuin jotain karkkia, jota ei saisi ottaa. Viikonloppuna oltiin poikaystävän kanssa baarissa ja työkaverinikin oli siellä jonkun naisen kanssa. Ei oltu siis samassa seurueessa. Koko ajan, kun vaikka tanssin poikaystäväni kanssa hän katsoi minua. Olin menossa vessaan ja hän tuli miesten vessasta juuri. Kävelimme toisiamme päin, jolloin hän yritti taas suudella minua.
En ole kertonut työkaverista poikaystävälleni koska hän on usein mustasukkanen. Syy miksi en ole kertonut työkaverista edes kavereilleni on se, että minulla on alkanut myös olemaan tunteita työkaveria kohtaan. Mitä enemmän mies painaa päälle, sitä enemmän taistelen vastaan etten ihastu häneen. Rehellisesti sanottuna hän on komeampi kuin poikaystävämpi sekä meillä olisi paljon enemmän juteltavaa mutta rakastan poikaystävääni.
Meillä on ollut paljon vaikeuksia ja riitoja poikaystävän kanssa mutta kaikesta ollaan aina selvitty. Todennäköisesti työkaverin kanssa ei olisi niin hankalaa, hän on sellainen helppo persoona. Meillä synkkaa niin hyvin ja ollaan samanlaisia ihmisiä. Olen kuitenkin ollut jo kauan poikaystäväni kanssa enkä halua särkeä hänen sydäntään, toivottavasti ohimenevän ihastuksen takia.
Tilanne on vaikea koska olemme samassa työpaikassa. En voi siis vältellä tätä miestä. En haluaisi kertoa pomollemme koska en halua hänelle vaikeuksia. En tiedä mitä tehdä.
Kommentit (2)
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:43"]
no eipä tuo työkaveri kuulosta kovinkaan kivalta tyypiltä: käy päälle kuin yleinen syyttäjä, mököttää vaikkei omista sinua, aiheuttaa hankaluuksia vaikka väittääkin ettei IKINÄ niin tekisi jne. sanoisin että kierrä kaukaa...jos te joskus pariksi päädytte niin luuletko että olisi sulle aina uskollinen eikä tekisi samoin jollekin toiselle? kyseessä on varmasti ihan pelkkä omistushalu ja oman itsetunnon nostatus :(
sitäpaitsi se että ajattelet nyt että teillä olisi paljon yhteistä ja keskusteltavaa ei tarkoita että yhdessä ollessa tilanne olisi samanlainen, ne on ne ruusunpunaiset lasit jotka saavat sinutkin romantisoimaan tilannetta,mitä jos...
[/quote]
Aivan... Ap
no eipä tuo työkaveri kuulosta kovinkaan kivalta tyypiltä: käy päälle kuin yleinen syyttäjä, mököttää vaikkei omista sinua, aiheuttaa hankaluuksia vaikka väittääkin ettei IKINÄ niin tekisi jne. sanoisin että kierrä kaukaa...jos te joskus pariksi päädytte niin luuletko että olisi sulle aina uskollinen eikä tekisi samoin jollekin toiselle? kyseessä on varmasti ihan pelkkä omistushalu ja oman itsetunnon nostatus :(
sitäpaitsi se että ajattelet nyt että teillä olisi paljon yhteistä ja keskusteltavaa ei tarkoita että yhdessä ollessa tilanne olisi samanlainen, ne on ne ruusunpunaiset lasit jotka saavat sinutkin romantisoimaan tilannetta,mitä jos...