Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä kaikkea on hyvä muistaa tehdä ennen vauvan syntymää?

Vierailija
17.11.2014 |

Hei! Netissä löytyy paljon keskusteluja siitä mitä kaikkea on hyvä hankkia vauvalle valmiiksi ennen synnytystä. Ajattelin nyt aloittaa hieman vastaavanlaisen, mutta kuitenkin erilaisen keskustelun: eli mitä kaikkia asioita katsotte että on hyvä tehdä ja järjestää kuntoon ennen synnytystä? En siis tarkoita nyt kaikkia ostoksia vaan ihan käytännön asioita. Tämä riippuu tietty paljon omasta elämäntilanteesta, mutta varmasti löytyy vinkkejä jotka koskevat useita synnyttäjiä :)

Itse olen raskausviikolla 37 ja olen tähänmennessä hoitanut seuraavat asiat kuntoon:

- olen hankkinut kaikki välttämättömät asiat vauvalle, mutta en nyt tee listaa siitä mitä olen hankkinut, koska se ei siis ole tämän keskustelun tarkoitus :)

- olen pessyt kaikki vauvan vaatteet, lakanat ja muut tekstiilit valmiiksi ja lajitellut ne koon mukaan vaatelipastoon.

- vauvan sänky ja hoitopöytä laitettu valmiiksi kuntoon, eli koottu kssaan ja asetettu oikeille paikoilleen. 

- vauvavakuutus otettu. Muistutukseksi niille jotka aikovat vakuutuksen ottaa: monet vakuutusyhtiöt vaativat että vauvavakuutus otetaan viimeistään 3 kk ennen laskettua aikaa.

- olen sterilisoinut valmiiksi pari tuttia ja tuttipulloa ihan varmuuden vuoksi, vaikka en vielä tiedä onko niille käyttöä. Myös rintapumppu steriloitu varmuuden vuoksi.

- olen laittanut omaan sänkyyni suojalakanan siltä varalta että lapsivedet menevät yöllä...

- olen pakannut sairaalalaukun valmiiksi

- vinkki jos teet konttorityötä ja sinulla on oma työhuone, johon kertyy paljon paperia ym: itse aloitin työhuoneen ja työpöydän siivouksen pikku hiljaa jo noin 1 kk ennen äitiyslomaa. Aina kun oli vähän ylimääräistä aikaa tyhjäsin jonkun laatikon, heitin turhat paperit silppuriin jne. Näin oli mukavempi olla töissä kun tiesi että huone on suht kunnossa, jos joutuu vaikka jäämään sairauslomalle ennen äitiyslomaa (itse en joutunut)

- myös kotona olen penkonut läpi kaikki kaapit ja vienyt turhat tavarat kierrätykseen. Näin tein enemmän tilaa tulevan vauvan tavaroille, joita varmasti kertyy turhankin paljon.

- olen myös aloittanut välilihan öljyämisen ja hieronnan ihan varmuuden vuoksi, vaikka en tiedä onko siitä loppupeleissä mitään hyötyä...

- kaikenlaisia synnytysoppaita olen lukenut ja muutenkin yritän valmistautua henkisesti synnytykseen

- joululahjat olen hankkinut hyvissä ajoin, koska laskettu aika on joulukuussa, eikä hirveesti kiinnosta juosta kaupoissa viimeisillä viikoilla (eikä varsinkaan synnytyksen jälkeen vastasyntyneen vauvan kanssa)

- myös joulukortit olen kirjoittanut valmiiksi hyvissä ajoin, ettei tarvitse niitäkään enää miettiä.

- seuraavaksi aion tehdä kaikenlaista ruokaa valmiiksi pakastimeen, ettei tarvitse kokata heti kun kotiutuu sairaalasta

Siinä nyt muutama asia, jotka tuli tässä mieleen. Onhan noita paljon enemmän, mutta lisään sitten kun muistan jotain :)

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ime tietoa imetyksestä ja muista juoda paljon vettä että se onnistuu.

Maitolaituri on hyvä sivusto sitten kun tulee kysymyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi