Miten äkkiä kutsu tarkistukseen? (pieni sf mitta)
Miten äkkiä tulee kutsu ä-polille jos sf mitta on liian pieni? Rv 36 nyt menossa.
Kommentit (6)
ja paljonhan se oli? mullakin laahas perässä viikolle 38 asti. viikolla 42 ihan ok, eikä se ole niin justiinsa. kaikki lapset on erilaisia. jos olis jotain hälyttävän pieni, olisit saanut jo. paljon on nyt?
En muista, kuinka nopeasti kutsu tuli, mutta itselläni kolme lasta,joilla kaikilla sf-mitta raskausaikana laahasi kaikkien käyrien alapuolella. Kaikista kävin tarkistusultrassa, jossa kaikki oli joka kerta kunnossa. Vauvat myös syntyivät ihan normaalikokoisina (3,0-3,5 kg). Ilmeisesti äidin ruumiinrakenne vaikuttaa paljonkin tuohon mittaan, itselläni kohtu taakse kallellaan.
En muista tarkkaa aikaa, mutta sen verran kauan että ehdin huolestua ja olin vihainen kun aikaa ei saanut aiemmin. ;) Sf-mitta pysyi pienenä ja raskautta seurattiin säännöllisin ultratutkimuksin raskauden loppuun asti, synnytys käynnistettiin laskettuna päivänä kun näytti että vauva kasvaisi paremmin kohdun ulkopuolella. Syntymäpaino oli 2770 g - ilmeisesti syynä oli kalvokiinnitteinen istukka. Nykyään lapsi on täysin terve 3 vuotias, eli turhaan huolehdin.
Ja tosiaan voi hytin johtua myös kohdun asennosta ja ruumiinrakenteesta.
Minullakin oli pieni sf-mitta, mutta 3100g tyttö syntyi viikkoa ennen laskettua aikaa. Meillä neuvolassa ei ees huolestuttu asiasta. Olen itse laiha ja pitkä selkäinen. Vatsakin oli tosi pieni Loppuun asti. Tsemppiä loppuraskauteen ! Tuskin on mitään huolenaihetta mutta hyvä että tutkivat :)
up