Millainen ihminen olet ollut huonoimmillasi?
Kun olet voinut psyykkisesti tai fyysisesti huonosti.
Kommentit (35)
Myin itseäni. Olin niin huonossa kunnossa erään trauman vuoksi, että en välittänyt mitä tein. Rahasta ei ollut kyllä pulaa, mutta päästin vuokrat perintään ja sain lähes häädön. Harrastin yhden yön juttuja. Kännissä tein valtavasti typeryyksiä, asetin itseni vaaraan ja hyväksikäytölle alttiiksi. Putkaan jouduin parikin kertaa. Lanssilla sairaalaan ja osastolle.
Noista on nyt kymmenen vuotta aikaa. Niitä aikoja en voi oikeastaan edes katua, koska en ollut oma itseni. Nykyään olen tasapainossa itseni kanssa, mutten uskalla kertoa seurustelukumppaneille menneistä, vaikka molemmissa ranteissa ja käsivarsissa syvät haavat. Päälle päin minusta ei uskoisi, enkä ole aikoihin tavannut sellaista ihmistä, jonka kuvittelisin ymmärtävän.
Toisaalta pelottaa, voiko noin käydä uudestaan.
Pitkässä huonossa suhteessa, kolme lasta neljän vuoden sisään.
Väsynyt, kiukkuinen, kyllästynyt, uupunut.
En enää ikinä halua vajota elämässä sellaseen kuoppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulukiusaaja. Omien kokemusteni perusteella sanoisin, että kannattaisi yrittää selvittää sen kiusaavankin osapuolen ongelmia. Yllättävän monella voi sellaisia olla. Niille, jotka toivovat kiusaajille pelkkää pahaa tuo toivottavasti hieman hyvää oloa tieto siitä, että olen nyt ollut 25 vuotta työttömänä ja 4 vuotta psykiatrisessa hoitosuhteessa.
Karma toimii, koulukiusaajat eivät ansaitse mitään ymmärrystä ja sääliä. Kärsi, saatanan paska!
Onneksi karma toimii kaikille tasapuolisesti. Kärsi kiusaaja paska..just kerro mitä on tapahtunut niin sen voi pistää edes jollain lailla järjen kautta tasapuoliseen. Omat kiusaajat on katkeroituneita ihmisiä suurinpiirtein satojen vuosien takaa.
Minua on loukattu käyn tuon kimppuun. Nössö? Just joo. Kasva aikuiseksi. Riippuen tietysti mitä on tapahtunut? Fyysistä väkivaltaa? Jotain pahempaa? Silloin ymmärrän. Omasta kokemuksesta kiusatuista tuli kiusaajien A-luokkaa. No saavutus sekin kun muut kasvoi aikuiseksi. Jo 16-17 vuotiaina.
Karmasta on hieman turha puhua, kun ne psykiatriset ongelmat oli olemassa jo ennen kuin musta tuli kiusaaja. Sen sijaan, jos niihin ongelmiin olisi puututtu ajoissa, niin ehkä olisin lopettanut kiusaamisen. Kaikesta kiusaamisesta tuskin eroon päästään, mutta se että tiedostetaan että kiusaajalla saattaa olla jokin syy käyttäytymiseen voisi olla yksi keino vähentää sitä kiusaamista mitä tapahtuu. Ne jotka kiusaavat pelkästä kiusaamisen ilosta, siihen voi olla vielä vaikeampi vaikuttaa.
Ympäristöön katkeruutta purkava kyyninen uhriutuja.
Narsistisesti ja umpi-itsekkäästi toimiva alkoholisti. Päihteet (tai oikeammin päihderiippuvuudet) muuttavat ihmistä sanomattoman paljon. Kaikki juopot muuttuvat loppuviimein samanlaisiksi ihmisperseiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulukiusaaja. Omien kokemusteni perusteella sanoisin, että kannattaisi yrittää selvittää sen kiusaavankin osapuolen ongelmia. Yllättävän monella voi sellaisia olla. Niille, jotka toivovat kiusaajille pelkkää pahaa tuo toivottavasti hieman hyvää oloa tieto siitä, että olen nyt ollut 25 vuotta työttömänä ja 4 vuotta psykiatrisessa hoitosuhteessa.
Karma toimii, koulukiusaajat eivät ansaitse mitään ymmärrystä ja sääliä. Kärsi, saatanan paska!
Onneksi karma toimii kaikille tasapuolisesti. Kärsi kiusaaja paska..just kerro mitä on tapahtunut niin sen voi pistää edes jollain lailla järjen kautta tasapuoliseen. Omat kiusaajat on katkeroituneita ihmisiä suurinpiirtein satojen vuosien takaa.
Minua on loukattu käyn tuon kimppuun. Nössö? Just joo. Kasva aikuiseksi. Riippuen tietysti mitä on tapahtunut? Fyysistä väkivaltaa? Jotain pahempaa? Silloin ymmärrän. Omasta kokemuksesta kiusatuista tuli kiusaajien A-luokkaa. No saavutus sekin kun muut kasvoi aikuiseksi. Jo 16-17 vuotiaina.
Karmasta on hieman turha puhua, kun ne psykiatriset ongelmat oli olemassa jo ennen kuin musta tuli kiusaaja. Sen sijaan, jos niihin ongelmiin olisi puututtu ajoissa, niin ehkä olisin lopettanut kiusaamisen. Kaikesta kiusaamisesta tuskin eroon päästään, mutta se että tiedostetaan että kiusaajalla saattaa olla jokin syy käyttäytymiseen voisi olla yksi keino vähentää sitä kiusaamista mitä tapahtuu. Ne jotka kiusaavat pelkästä kiusaamisen ilosta, siihen voi olla vielä vaikeampi vaikuttaa.
Voimia ja kaikkea hyvää!
En jaksanut siivota yhtään. Makasin vain sängyssä. Ravintona oli lähinnä kahvi, roiskeläpät ja olut.
Tuijottelin vain omaan napaan eikä mikään ollut kivaa. Purin hirveästi katkeruutta ympärilläni oleviin ihmisiin. Lopetin myös kaikki harrastukset.
Olin ehkä lievästi masentunut tuon noin vuoden. Sitten tapasin mieheni, siivosin ja aloin taas käyttäytyä.
En ole kuunnellut riittävästi, antanut vain ohjeita. Pitäisi olla päinvastoin, kuunnella ja kysellä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olen kokenut kummatkin puolet ja itse aikuistuin muutamien virheideni jälkeen just 16-17 vuotiaana. kiusaajat kävivät koulua ja mä elin aikuisten elämää. Jouduin huolehtimaan asioista- ja sit muutaman kerran kohtasin nämä katkeroituneet ihmiset..sama porukka samat jutut. Ei helvetti.Ihan kuin olis palannut about vuosikymmenien taakse. Tiedän omat virheeni ja ajattelen niitä toisinaan vieläkin. Mutta aikuiskiusaajaksi en prkl ala.
Vierailija kirjoitti:
Myin itseäni. Olin niin huonossa kunnossa erään trauman vuoksi, että en välittänyt mitä tein. Rahasta ei ollut kyllä pulaa, mutta päästin vuokrat perintään ja sain lähes häädön. Harrastin yhden yön juttuja. Kännissä tein valtavasti typeryyksiä, asetin itseni vaaraan ja hyväksikäytölle alttiiksi. Putkaan jouduin parikin kertaa. Lanssilla sairaalaan ja osastolle.
Noista on nyt kymmenen vuotta aikaa. Niitä aikoja en voi oikeastaan edes katua, koska en ollut oma itseni. Nykyään olen tasapainossa itseni kanssa, mutten uskalla kertoa seurustelukumppaneille menneistä, vaikka molemmissa ranteissa ja käsivarsissa syvät haavat. Päälle päin minusta ei uskoisi, enkä ole aikoihin tavannut sellaista ihmistä, jonka kuvittelisin ymmärtävän.
Olet uskomattoman rohkea ja arvostettava ihminen! Virheet eivät tee ihmistä, vaan opitut asiat matkan varrelta. Itse uskon, että ihmisellä on täysi mahdollisuus kehittyä aina vaan paremmaksi hamaan loppuun saakka. Nuoruuden tunteet (ja virheet) eivät määritä ihmistä. Olen itsekin läpikäynyt vaikeita asioita ja toivon Sinulle kaikkea hyvää jatkooan. Muista, että olet arvokas tuollaisena kuin olet!
Vierailija kirjoitti:
Erilaisella, mutta yhtä kaoottisella tarinalla koen tavoittavani pelkosi; onko minun todella mahdollista tässä ihmisyydessä vielä uudelleen vajota samaan helvettiin. Mitä tarvitsisi käydä, että putoaisin taas.
Yrittäny tppaa itseni useita kertoja parin viikon aikana, juonut alkoholia todella todella paljon ja sen takia hallusinoinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet uskomattoman rohkea ja arvostettava ihminen! Virheet eivät tee ihmistä, vaan opitut asiat matkan varrelta. Itse uskon, että ihmisellä on täysi mahdollisuus kehittyä aina vaan paremmaksi hamaan loppuun saakka. Nuoruuden tunteet (ja virheet) eivät määritä ihmistä. Olen itsekin läpikäynyt vaikeita asioita ja toivon Sinulle kaikkea hyvää jatkooan. Muista, että olet arvokas tuollaisena kuin olet!
"forget the mistake, remember the lesson"
Syyllisyydessä piehtaroiminen ei auta yhtään ketään, ei edes niitä, joille on tehnyt pahaa.
Asiat täytyy käydä läpi, joskus täytyy pyytää anteeksi tekojaan, mutta nykyisyydessä ja ennen kaikkea tulevaisuudessa, kannattaa vaan tehdä asiat paremmin. Ei se helppoa aina ole, mutta pakko on yrittää.
Huonoimmillani en yllä ylimitoitettuihin tavoitteisiini.
Pahin mihin pystyn on vetäytyminen. Jos joku loukkaa tahallisesti, tai tahattomasti, nostan muurit, eikä niitä lasketa kovin helposti.