Pienipäinen sossu sanoi
Että lapsella ei tarvitse olla kallista harrastusta. On niitä ilmaisiakin kuten se joku easy sport. Kuitenkin kuulin että sossu kustantaa 250€ oliko se puolessa vuodessa vai vuodessa? Anyone?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kallis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ihan normaalin kokoinen pää enkä ole sossu, mutta sanonpa kuitenkin: ei lapsella tarvitse olla kallista harrastusta.
Ei tarvitse kallista, mutta ei kai tuo sossun määrittelemä 250 ole kallis harrastus? Ilmainenko pitäisi olla.
Miksi sitten valitat? Parempi kai se 250 e on kuin ei mitään.
Luetunymmärtäminen
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi haluaa esimerkiksi harrastaa jalkapalloa, niin osta sille 20 euron jalkapallo urheiluliikkeestä. Sama pallo kestää vuosia, eli harrastuksen vuosikustannukseksi ei tule kuin jokunen euro. Aukeita paikkoja missä pelata jalkapalloa löytyy lähes kaikkialta.
Siis joo olen periaatteessa samaa mieltä. Mutta se pallo ei kestä vuosia. Oma lapsi pelailee omaksi ilokseen pihalla koko ajan niin kyllä niitä pari palloa vuodessa menee.. Eivät ne toki paljoa maksa, mutta ihan merkkipalloja ovat.
Tööttöötsössu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kallis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ihan normaalin kokoinen pää enkä ole sossu, mutta sanonpa kuitenkin: ei lapsella tarvitse olla kallista harrastusta.
Ei tarvitse kallista, mutta ei kai tuo sossun määrittelemä 250 ole kallis harrastus? Ilmainenko pitäisi olla.
Miksi sitten valitat? Parempi kai se 250 e on kuin ei mitään.
En mä valita. Ihmettelin vaan sossun (joku johtava sossu) valistusta, kuinka ilmaisiakin on ja eihän se kallis tarvitse olla. En ollut edes kysellyt minkään kalliin harrastus avustusten perään. Jäi tuon summan ilmoittamatta jättäminen sopivasti kertomatta, vaikka on ihan virallisesti mainittu tt tuessa lapsen harrastukseen summineen päivineen.
Miten se pienipäisyys liittyy asiaan?
Ja eihän Kelan myöntämässä tt-tuessa edes huomioida lapsen harrastusta. Toki jos hakee samalla hakemuksella harkinnanvaraista niin summa yms tieto menee sossulle. Ei se silti ole mikään automaatio saada tukea lapsen harrastukseen.
Se pitää perustella, että miksi.
Provohan tämä taitaa olla
Vierailija kirjoitti:
Sienipäinen possu
En syö possun lihaa, ja inhoan sieniä. Niitä ei saa muhun tungettua muuten kun väkisin. Toivottavasti ei.
Hienoa, että tuollaisia ilmaisia on. Jotkut on ihan oikeasti kiinnostavia. Harmi, että kaikki ei pääse niihin mukaan.
Miksi puhut noin rumasti sossusta? Koska hänen oma käytös oli asiatonta. Ei siis vain kommentit tuosta harrastuksesta. Uhkaili esim. huostaanotolla, vaikka se ei olisi mitenkään ollut edes mahdollista lain mukaan. Jopa kollegansa säpsähti ihan selvästi kun huomasi pomonsa puhuvan puuta heinää. Käskin hänen itse kertomaan mulle, miten nuo jutut lakisääteisesti menee ja joutui perumaan sanansa. Ne on muuten kivoja ne tilanteet, kun joku viranomainen puhuu pads...kaa haluten näyttää valtansa ja näkee kun kollega ihan selvästi siinä vieressä vähän nolostelee kun tietää sen toisen käyttäytyvän asiattomasti asiakkaan kanssa.
Tuolla oli ehkä jotain muutenkin hampaankolossa joten sillä selittyy.
Kyllä tällä oli huomattavan pienikokoinen. Jos näkisit, olisit samaa mieltä.