Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheltä: joka asiaan sama vastaus!

Vierailija
16.11.2014 |

Elämässä tulee eteen asioita, jotka vaan pitää tehdä, ne pitää vaan itse aktiivisesti hoitaa. Kukaan muu, ei viranomainen, pankin täti, ei jonkun vanhan laskun lähettäjä jotenkin mystisesti vaan hoida jotain asiaa, vaan se pitää siis itse hoitaa.

Miehelle tämä on täysin mahdotonta. Jos kysyn vienosti, siis varovasti, että "jokohan olet käynyt tilaamassa sen uuden pankkikortin sen rikkomasi tilalle?"(kortti meni silpuksi kuukausia sitten), niin alkaa välittömästi silmät pullollaan kyselemään "että missä välissä mä olisin sen tehnyt? mitä sä haluat että mä teen??". Joo, en varsinaisesti osaa sulla alkaa minuutin tarkkuudella kertomaan, että milloin hoidat jonkun pakollisen asian. Se vaan täytyy tehdä.

Sama homma passin hankkimisessa, kelassa asiointi. ja hammaslääkäri. Nämä vaan täytyy itse hoitaa, eikä kenenkään muun. Työnantajalle ei saanut toimitettua verokirjaa ajoissa, palkasta menikin huima pidätys. Ukko kiukuttelee että "pitäishän niiden nyt palkanlaskussa nähdä ettei kukaan tämmöisiä veroprosentteja tosissaan maksa". Ai, että olisko palkanlaskusta erikseen pitänyt soittaa sille, ja maanitella ja houkutella että voistko tosiaan toimittaa sen uuden verokirjan, me täällä jo odotellaan?

Hammaslääkäri ei yhtäkkiä mystisesti muista, että nytpä kutsunkin paikalle Ylihannaaja-matin, sillähän onkin aika mustunut se hammaskalusto. Ei, vaan se aika pitää itse tilata ja sitten sinne pitää vaan mennä. Voiko tämä tosiaan olla mahdoton tehtävä? 

Semmoinen vaihtoehto, että ilmottaisi kerran vuodessa työpaikalla, että joutuu käymään hoitamassa asioita päivällä kesken päivän tai lähtemään aikaisemmin samasta syystä on kuulemma "ihan perseestä" Hän ei voi sanoa pomolle että pitäisi käydä hoitamassa asioita, hän nimittäin hoitaa työnsä ja hommat kuntoon. (Paitti ei omia asioitaan).

Miksi minun pitäisi alkaa aikatauluttamaan hänelle, että missä välissä hän voi hoitaa omia tai meidän yhteisiä asioita? Miten yhdellä miehellä voi olla tavan työpäivän ja viikon aikana niin kiire ettei ehdi mitään muuta kuin duuniin- ja- kotiin ja netin/tv:n ääreen??

Minkä takia mies ei PYSTY itse ja oma-aloitteisesti auttamaan ja osallistumaan mihinkään? Mikä helvetin avustava hoitaja mä olen? Miksi joka kerta aletaan huutamaan että "no mitä sä haluat että mä teen?" Mikä idioottimainen kysymys, pitäis kait aikuisen miehen itsekin osata ajatella.

Olen naimisissa kädettömän pällin kanssa, jolle pelkkä arkielämä ilman mitään muutoksia on ilmeisesti äärimmäisen stressin äärellä elämistä. On se hyvä, ettei sillä ole mitään vastuullisempaa duunia tai muita velvollisuuksia. Sehän murenis ihan alta aikayksikön.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi vaikuttaa ihan samanlaiselta kuin lapseni, jolla on Asperger-piirteitä. Myös hänellä on arjen strukturointiongelmia ja pasmat ovat ihan sekaisin, jos ilmaantuu jotakin päivärutiinista poikkeavaa. Niihin voisi auttaa 7:n mainitsema perhekalenteri. 

Vierailija
2/7 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei.. No mitä se sua haittaa jos se joutuu elämään rikkinäisen pankkikortin kanssa tai jättää käymättä hammaslääkärissä? Oma vammansa. Sinuna en jaksaisi stressata tollasesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 11:39"]Okei.. No mitä se sua haittaa jos se joutuu elämään rikkinäisen pankkikortin kanssa tai jättää käymättä hammaslääkärissä? Oma vammansa. Sinuna en jaksaisi stressata tollasesta.
[/quote]
Lisään tähän vielä, että sain sinusta, ap, sellaisen kuvan, että stressaavassa työssä murenisit alta aikayksikön. ;) kaikella rakkaudella.

Vierailija
4/7 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuun pakoilija joka haluaa työntää kaiken lastin sulle. Heittäytyy avuttomaksi ja haluaa konkreettista apua. Toivoo että jäkittämällä tarpeeksi kauan sinä hoidat asiat, kuten useimmat puolisot näiden kanssa tekeekin.

Puolustautuu sillä, että hoitaa työnsä aina ja poikkeuksetta, hän on sentään uhrautuva työntekjä joka tekee kaikkensa jopa sillä uhalla että omat asiat kärsii. Tästä pitäisi tulla kiitosta sekä sinulta että työnantajalta. Not.

Millainen on passiivis-aggresiivinen, voiko olla tällaista käytöstä? Jätetään kaikki epämiellyttävä ja tavallisesta poikkeava tekemättä ja vedotaan siihen että ei ole aikaa.  

Vierailija
5/7 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla ja hoida vain omat asiat. Luulisi, että jossain vaiheessa alkaa asioitaan hoitamaan, kun ei kukaan muukaan niitä tee. Sano miehelle, että et ole hänen äitinsä, etkä sihteerinsä, jos vielä kyselee. Onko miehesi ikinä asunut yksin?

Vierailija
6/7 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että halusi susta äidin itselleen. Älkää tehkö lapsia.

Vierailija
7/7 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa perheen yhteinen kalenteri seinälle. Siihen sitten merkitään tärkeiden asioiden tekemisen ajankohtia etukäteen. Sovitte, että kerran viikossa vaikkapa tiistai-iltana katsotte mitä asioita on tekemättä sovitte niille tekemisen ajankohdan. Molempien tehtävä on pitää huoli siitä, että ajankohdan tullessa omat hommat on tehty.

Sulle kalenterista on se hyöty, että kun asiat ja tekohetket on sovittu etukäteen niin ei voi itkeskellä sitä ettei ollut aikaa eikä asiasta ollut missään muistutusta.