"miksi sua pitäs juhlia, kun valmistut vaan ammattikoulusta?"
Tuntuu joo tosi hyvältä, kun ei yhtään arvosteta mua, kun en halunnut lukioon.
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 23:25"]
Muistuta tuollaisen sanojalle, että vaikkapa siksi että valmistujalla on nyt ammatti jonka turvin voi siirtyä työelämään ja alkaa maksamaan veroja. Ylioppilaalla taas on samanlainen hattu kuin teurastajalla.
[/quote]
Meitsin yo-lakki on kuin vanhalla purjehtijalla, yhtä kellastunutkin. Olin opiskeluaikoina kesätöissä teurastamolla ja niillä oli turvakypärät...
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 23:28"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 23:25"]Muistuta tuollaisen sanojalle, että vaikkapa siksi että valmistujalla on nyt ammatti jonka turvin voi siirtyä työelämään ja alkaa maksamaan veroja. Ylioppilaalla taas on samanlainen hattu kuin teurastajalla. [/quote] no mun vanhemmat ei arvosta kuin akateemisia. Eli kaikkia muita tän suvun tän sukupolven lapsia. Itseäni taas ei akateemiset työt kiinnosta.
[/quote]
Toivottavasti he eivät sitten käytä näiden kurjien amisten palveluita. Minäkin rakentaisin ja remppaisin tupani kuule käden käänteessä, leikkaan itse hiukseni toisella kädellä ja osaan ihan itse korjata audini.
... Toisin sanoen: kun aletaan arvostelemaan ihmistä koulutuksen ja ammattinsa mukaan, niin kannattaa muistaa sitten että todennäköisesti itse on ainakin joskus nojautunut juuri heidän taitoihinsa.
Minä en saanut edes omilta vanhemmiltani mitään lahjaa tai edes onnitteluja, kun valmistuin ammattikoulusta. Siskoni sai kyllä tuhannen euron lahjan valmistuttuaan yliopistosta. Tuosta on aikaa jo vuosia, mutta edelleenkin sen muistaa ja tuntuu ikävältä.
17 jatkaa: onnea muuten valmistuneelle! :) Jos kutsu kolahtaisi postilootaan, niin nätein mekko tulisi päälle ja pari pulloa skumppaa mukana!
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 23:37"]
Minä en saanut edes omilta vanhemmiltani mitään lahjaa tai edes onnitteluja, kun valmistuin ammattikoulusta. Siskoni sai kyllä tuhannen euron lahjan valmistuttuaan yliopistosta. Tuosta on aikaa jo vuosia, mutta edelleenkin sen muistaa ja tuntuu ikävältä.
[/quote]
Tuhannen!? :o
Hitsi. Tulikohan käytyä turhaan ammattikorkea.
Totta kai pitää juhlia. Onneksi olkoon valmistumisesta! Meillä ainakin juhlitaan, jahka poikani valmistuu ammattiopistosta - vaikka me vanhemmat akateemisia olemmekin.
Mulla jätti sukulaisia tulematta, ja verraten isäni siskoon, joka valmistui lukiosta huonoilla arvosanoilla (minä ammattikoulusta erinomaisilla arvosanoilla..) isäni antoi hänelle 200e valmistujaisrahaa ja osti monet pullot kuohuvaa, minulle antoi satkun ja ei edes vaivautunut juhliin.. että silläviisiin.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 23:22"]Totta kai pitää juhlia. Onneksi olkoon valmistumisesta! Meillä ainakin juhlitaan, jahka poikani valmistuu ammattiopistosta - vaikka me vanhemmat akateemisia olemmekin.
[/quote]
kiitoksia. Täytyy varmaan yksin bilettää keväällä valmistumisen kunniaks.
Muistuta tuollaisen sanojalle, että vaikkapa siksi että valmistujalla on nyt ammatti jonka turvin voi siirtyä työelämään ja alkaa maksamaan veroja. Ylioppilaalla taas on samanlainen hattu kuin teurastajalla.
Olin aikoinaan ystäväni ylppäreissä. Sittten tietysti kutsuin vatavuoroisesti omiin valmistumisjuhliini. Hän saapuikin paikalla, mutta täysin arkivaatteissa, ilman mitään lahjaa, ei edes korttia tuonut mukanaan. Kehtasi vielä ihmetelleä, että itse olin "hienona ja juhlamekossa". Uskomattoman noloa tuolta ihmiseltä.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 23:25"]Muistuta tuollaisen sanojalle, että vaikkapa siksi että valmistujalla on nyt ammatti jonka turvin voi siirtyä työelämään ja alkaa maksamaan veroja. Ylioppilaalla taas on samanlainen hattu kuin teurastajalla.
[/quote]
no mun vanhemmat ei arvosta kuin akateemisia. Eli kaikkia muita tän suvun tän sukupolven lapsia. Itseäni taas ei akateemiset työt kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 23:28"]Olin aikoinaan ystäväni ylppäreissä. Sittten tietysti kutsuin vatavuoroisesti omiin valmistumisjuhliini. Hän saapuikin paikalla, mutta täysin arkivaatteissa, ilman mitään lahjaa, ei edes korttia tuonut mukanaan. Kehtasi vielä ihmetelleä, että itse olin "hienona ja juhlamekossa". Uskomattoman noloa tuolta ihmiseltä.
[/quote]
no just. Kai pistit välit poikki?
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 23:32"]Vieläkö tuollaisia urpoja on muuallakin kuin av:lla? Todella ikävä asenne. Jokainen valmistuva on juhlansa ansainnut. Samalla kun juhlitaan sitä valmistumista, juhlitaan myös uuden elämänvaiheen ja aikuisuuden alkamista.
[/quote]
joo. Muun muassa mun vanhemmat.