Onko muilla akateemisilla tällaista ongelmaa?
Olemme mieheni kanssa molemmat akateemisesti koulutettuja, minulla on myös tohtorin tutkinto. Meillä on laaja ystäväpiiri, joka koostuu akateemisista ihmisistä. Nyt lasten koulun kautta on ollut pakko tutustua myös lasten koulukavereiden vanhempiin joista suurin osa on ihan duunareita. Meitä molempia suorastaan kuvottaa alemman tasoiset ihmiset, ei vaan voida ymmärtää miten joku ei ole hankkinut itselleen parempaa koulutusta. Miten ihmeessä osaisimme peittää tämän inhotuksen näiden duunareiden seurassa ollessa? En vaa kestä tyhmiä ihmisiä.
Kommentit (45)
Oletko laittanut lapsesi tavalliseen kouluun? Tyhmäkö olet?? Siellähän lapset tutustuvat duunaritaustaisiin koulutovereihinsa, yök!! Äkkiä lapset pois sieltä koulusta ja opetat heitä kotona!!! Tohtorisnaisena osaat varmasti opettaa palleroisillesi kaiken tarvittavan ja vähän enemmänkin!! Toimi äkkiä, tämä on ainut tapa jolla voit heidät pelastaa!!
Minsta on outoa, että vasta nyt olet joutunut kohtaamaan duunareita. Miten ihmeessä olet elänyt kaikki aikaisemmat vuodet maailmassa, jossa kaupan kassa, kampaaja, neuvolan terveydenhoitaja, sähköasentaja, taksikuski, siivoojat jne. ovat kaikki akateemisia?
Kädet korville ja huutakaa "älälälälälälälälälälä...".
juu on kyllä kauhistuttavaa.. hyh hyh minä laitoin lapseni yksityiseen.
Meillä ei ole tuota ongelmaa.
T. 2x FM
Jos olisit oikeasti tohtori, luulisi älliä löytyvän hienovaraisempaan ja ovelampaan provoon. Tämä on vain väsynyt.
Tää on juuri sellainen avaus, mitä palstalla halutaan kuvitella että koulutetummat ajattelee. Hohhoijakkaa..
Niin.. No, kyllä sitä putkimiestä alkaa kummasti arvostamaan kun menee kämpästä joku putki rikki. Ei se korjaannu tenttikirjoja lukemalla.
Terkuin akateemikko itsekin
Miten ap on voinut mennä tekemään lapsia itseään alemmin koulutetulle miehelle? Hyi olkoon, en itse pystyisi moiseen.
Mielestäni provo olisi ollut toomivampi jos akateemisten tilalle olisi vaihtanut "suomenruotsalainen". Minä ainakin olen tavannut todella ylimielisiä ja nirppanokkaisia hurreja, jotka suhtautuvat kantasuomalaisiin juuri aloituksessa kuvatulla tavalla.
Eräs duunariperheeseen syntynyt tuttava on samanlaisten ongelmien keskellä. Hän on myös valmistunut tohtoriksi. Teki tosin jatko-opintonsa, koska ei työllistynyt tuolloin alalleen. Nyt kun hänellä ja miehellään on lapsia, on lapsillekin opetettu, että ollaan parempaa väkeä. Harmi vaan, etteivät kuitenkaan ole päässeet "arvoistensa" ihmisten piireihin, vaan edelleenkin rouva tohtorin pitää yrittää esitellä erinomaisuuttaan ihmisille, jota rouvan omakehu lähinnä huvittaa.
Jokainen joka käy töissä on duunari, oli ammatti mikä tahansa.
Ei, ei todellakaan ole tätä ongelmaa.
Oletko huomannut, että se ongelma on sinulla itselläsi?
No, provohan tämä oli ja huono sellainen.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 10:12"]Niin.. No, kyllä sitä putkimiestä alkaa kummasti arvostamaan kun menee kämpästä joku putki rikki. Ei se korjaannu tenttikirjoja lukemalla.
Terkuin akateemikko itsekin
[/quote]
Tuskinpa olet akateemikko. Joko tämä on olevinaan vitsi ( ei kovin onnistunut) tai sitten et tiedä mikä on akateemikko.
Kannattaa palkata oma lastenhoitaja ja lapset meillä ovat kotiopettajan hoivissa, ei ole koulupakkoa Suomessa. Tämänhän jo tiesittekin. Meidän lapset menee suoraan yliopistoon sitten, niin skippavat ne asteesta, jotka kouluttavat myös heikompaa ainesta.
No itse olen keskimääräistä fiksumpi, mutta silti kouluttauduin "vain" duunariksi. Tykkään tehdä fyysistä työtä, enkä ainakaan vielä ole keksinyt akateemista työtä, joka kiinnostaisi niin paljon, että jaksaisin tehdä loppuelämän sellaista. Tosin mulla on aikaa vaikka kuinka paljon hakea yliopistoon, jos siltä joskus tuntuu.
Ei kannata tutustua uusiin. Sä kuullostat niin tyhmältä ja itseäsi täynnä olevalta, että pyöri vaan miehes kanssa omassa piirissä omassa kotitohtoraatissanne kasvattaen umpikierojen lapsia. Säälisk käy.
sivistyksellä ei ole selväsikään yhteyttä koulutustaso kanssa, Sä olet elävä esimerkki.
Pikkusielu...ja veikkaan sun koulutuksesksi kirjekurssilla ihan mistä vaan ja itse tehtyä todistusten...ja se on varmaan seinällä esillä, että sun KAIKKI koulutetut kaverit sitten siellä pyöriessä sen näkee ja voitte kaikki kaks keskustella viisaita. Sä ja sun miehesi.
Mä en oo tavannut tollasta ilmiötä. Sä voisit kokeilla, jos uskaltaisit sieltä mielikuvitusmaailmasta pihalle....
Olette snobeja. Sille ei mahda mitään, varsinkin jos olette miehesi kanssa molemmat samanlaisia opiskelukeskeisiä idiootteja. Kun opiskelusta kuluu hieman enemmän aikaa, saatatte parantua kapeakatseisuudestanne. Onnea vaan matkaan!
Pistäkää huput päihinne ja korvatulpat korviinne. Se peittää ulkomaailman mölyt.