Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gerbiilin lopettaminen

Vierailija
14.11.2014 |

Miten tapahtuu pikkueläimet lopettaminenja mitä maksaa? Gerbiili alkanut puremaan kavereitaan.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan lopetettu omat gerbiilimme hiilidioksidikammiossa.

Vierailija
2/40 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei nyt ole kaasukammiota tähän hätään. Millainen on pieneläimen lopetus eläinlääkärissä? Mitään vessastavetämisjuttuja ei kiitos neuvoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoi useamman kymmentä euroa kun jouduin hamsterini lopettamaan. Luulin tosin että olisi ollut paljon kalliimpi. Silti mielestäni ainoa oikea tapa on viedä lääkäriin ellei itse omista kunnon välineistöä.

Vierailija
4/40 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovipussiin ja pussin suu käynnissä olevan auton pakoputkeen.

Vierailija
5/40 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötät pari panadolia, ainaki se on kissalle tappava annos.

Vierailija
6/40 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin lopettamaan kaksi gerbiiliäni noin kaksi vuotta sitten. Molemmilla oli hajurauhasessa kasvain. Toinen olisi varmasti pystynyt vielä jonkin aikaa terveeseen elämään, mutta olivat olleet aina yhdessä, niin päätin säästää eron tuskan tältä toiseltakin, jolla kuitenkin oli myös se kasvain.
Eläinlääkärille vein. Muistaakseni maksoi noin 50e per gerbiili, eli satasen kustansi kaikkiaan. Saattoi olla vähän alle. En kuitenkaan itsekään osaa varmuudella ilman turhaa kärsimystä esim katkaista niskoja, joten ehdottomasti vein eläinlääkärille lempeään kuolemaan.

Vierailija
7/40 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:42"]

No mulla ei nyt ole kaasukammiota tähän hätään. Millainen on pieneläimen lopetus eläinlääkärissä? Mitään vessastavetämisjuttuja ei kiitos neuvoksi.

[/quote]

Jos meinaat jatkaa gerbujen pitoa, kannattaa tehdä tuollainen hiilidioksidikammio. Tarvikkeet: kannellinen ämpäri, hiilidioksidipatruuna, pätkä muoviletkua, ruuvi, eristysnauhaa.

Kyllä tosiaan gerbiilit voi lopettaa eläinlääkärillä, mutta me ollaan lopetettu kaikki kotona, koska ei se pikkujyrsijän pistäminen kovin hehkeää ole. Lisäksi kun on oma kaasukammio, eläimen saa lopetettua tarvittaessa heti, eikä tarvitse odotella virka-aikaa.

Vierailija
8/40 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää satuttako eläimiä.

Vierailija
9/40 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö oo ketään tuttua joka ampuis?

Vierailija
10/40 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:51"]Syötät pari panadolia, ainaki se on kissalle tappava annos.
[/quote]
Todella hienoa. Oletko seurannut maksapotilaan kuolemaa?

Vierailija
11/40 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja toimenpiteenä se oli sellainen, että rnsin saivat rauhoitteen piikkinä ja sitten sen lopullisen tappavan aineen suoraan sydämeen, aivan niinkuin esim kissoillekin tehdään. Olivat tiedottomassa tilassa jo rauhoitteesta.
Eläinlääkäri tiesi kertoa, kun etenkin se hyväkuntoisempi gerbiilini taisteli pitkään ainetta vastaan, että saaliseläimillä on tuo adrenaliini ja muut selviytymiskeinot niin vahvoja, että tarvitsevat todella tujun annoksen kokoonsa nähden. Oli sydäntäsärkevää pidellä pientä käsissä, kun se yritti vielä pitää elämästä kiinni. Parempi kuitenkin niin sairaille eläimille.

Vierailija
12/40 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:56"]Niin ja toimenpiteenä se oli sellainen, että rnsin saivat rauhoitteen piikkinä ja sitten sen lopullisen tappavan aineen suoraan sydämeen, aivan niinkuin esim kissoillekin tehdään. Olivat tiedottomassa tilassa jo rauhoitteesta.
Eläinlääkäri tiesi kertoa, kun etenkin se hyväkuntoisempi gerbiilini taisteli pitkään ainetta vastaan, että saaliseläimillä on tuo adrenaliini ja muut selviytymiskeinot niin vahvoja, että tarvitsevat todella tujun annoksen kokoonsa nähden. Oli sydäntäsärkevää pidellä pientä käsissä, kun se yritti vielä pitää elämästä kiinni. Parempi kuitenkin niin sairaille eläimille.
[/quote]
Tämä siis nro 7

Vierailija
13/40 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vttuako sä ap edes tulet tänne mieleltään sairailta tuollaista kysymään? Jos eläimen hankit, eikö sulla riitä rahaa myös sen asialliseen lopetukseen? Jos sä täältä tuollaista tulet kysymään, sen tietää että saat aivan sairaita vastauksia.

Vierailija
14/40 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskat nurin vaan?:D

Vierailija
15/40 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:58"]Vttuako sä ap edes tulet tänne mieleltään sairailta tuollaista kysymään? Jos eläimen hankit, eikö sulla riitä rahaa myös sen asialliseen lopetukseen? Jos sä täältä tuollaista tulet kysymään, sen tietää että saat aivan sairaita vastauksia.
[/quote]
Kysyin ihan asiallisen kysymyksen. Ei ole mun vika jos joku muu on asiaton. Mulla on kyllä rahaa lopettaa gerbiili. Kysyin vain miten se tapahtuu ja paljonko maksaa.

Vierailija
16/40 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:58"]Vttuako sä ap edes tulet tänne mieleltään sairailta tuollaista kysymään? Jos eläimen hankit, eikö sulla riitä rahaa myös sen asialliseen lopetukseen? Jos sä täältä tuollaista tulet kysymään, sen tietää että saat aivan sairaita vastauksia.
[/quote]
Kysyin ihan asiallisen kysymyksen. Ei ole mun vika jos joku muu on asiaton. Mulla on kyllä rahaa lopettaa gerbiili. Kysyin vain miten se tapahtuu ja paljonko maksaa.
[/quote]

Lässynlässyn

Vierailija
17/40 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirveellä napakka niskaisku. Se on kerrasta poikki.

Vierailija
18/40 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koe-eläimiltä "murretaan niskat" ihan vaan jollaijn metallisella, esim. sakset, työntämällä.

Hommaan menee alle puoli sekuntia ja huomattavasti kivuttomampi kuin joku kaasukammioviritelmä, saati eläinlääkärille kuskaaminen.

Tekniikka löytyy netistä ja minusta paras tapa lopettaa eläin kivuttomasti.

Vierailija
19/40 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 23:08"]Koe-eläimiltä "murretaan niskat" ihan vaan jollaijn metallisella, esim. sakset, työntämällä.

Hommaan menee alle puoli sekuntia ja huomattavasti kivuttomampi kuin joku kaasukammioviritelmä, saati eläinlääkärille kuskaaminen.

Tekniikka löytyy netistä ja minusta paras tapa lopettaa eläin kivuttomasti.
[/quote]
Tekniikkaa pitäisi harjoitella ja osata se kun lopettaa sen lapsen rakkaan lemmikin ettei mene tuskalliseksi pyristelyksi. En suosittele kokeilemaan sillä ekalla gerbiilillä.

Vierailija
20/40 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa tuo pokoputki ei ole paha.. Vaan oikeastaan aika hyvä, ja inhimmillinen vaihtoehto. Itse olen lopettanut pieniä jyrsiöitä (hiiriä, rottia) hiilimonksidilla Eläin kuolee kaasuun nopeasti ja kivuttomasti. (ns. lopetuslaatikko sitä varten, johon lasken kaasua) Tämän jälkeen kuolema "varmistetaan" vielä siten, että eläimeltä katkotaan niska. Eli käännetään "pää ympäri" (vähän samaan tapaan kun paperikarkki avataan) Näin voi varmistua että eläin on todella kuollut, eikä vain pökerryksissä kaasusta ja tajuttomana.

Mutta jos yhtään tuntuu siltä, ettet pysty tekemään hommaa loppuun asti, ei kannata edes kokeilla. Eläinlääkäri lopettaa kivuttomasti muutamalla kympillä per eläin.

Helppoa se lopettaminen ei tule olemaan, jos eläin on ollut lemmikkinä. :( Voimia ap! <3

ps. näin olen joutunut lopetettamaan pakkaseen meneviä hiiriä, jotka on menossa ruuaksi käärmelle yms. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi