Appivanhemmille joululahja?
Nyt olisi taas se aika vuodesta, kun pitäisi alkaa hankkimaan joululahjoja. Tai ainakin itse saan tämän kuun lopussa viimeisen palkan ennen joulua, niin aika tosiaan on.
Mitä ostaisin appivanhemmille? Ainoa osoite mihin en ole tosiaan mitään järkevää keksinyt. En ajatellut ostaa jälleen mitään suklaarasiaa tai kynttelikköä, vaan joku persoonallinen olisi kiva. Hinta voisi olla 10-30€ haarukkaa ja sen yhteinen. Välit ovat heihin normaalit, ovathan he kumminkin osa mieheni elämää ja sitä kautta minunkin. Appivanhemmilla ikää 50+.
Ehdotuksia?
Kommentit (16)
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 23:44"]
Onks heillä sauna? Uudet pefletit (ehkä jopa itse tehdyt) jostain paikallisesta käsityöpuodista? Ja ehkä jotkut jouluiset pesuaineet bodyshopista. Tai saunajuomat.
[/quote]
Eivät oikein käytä peflettejä (joka on mielestäni outoa, koska minäkin siellä saunassa olen joskus nuorena ravannut :D) ja olen jo antanut litkuja ja latkuja! Muuten olisi hyvä.
Itse olen jo tuon iän ylittänytkin ja tavaraa on kertynyt kovasti kaapeihin. Siksi ehdotan ns. kuluvaa tavaraa, vaikkakin hyvin arkista eli hyvälaatuisia patakintaita ja -lappuja. Itse tehdyt olisivat tietenkin parhaat, mutta ostetutkin, kun värit ovat kohdallaan. Jos teet itse, niin kunnon villakankaasta, niillä ei näpit pala! No, varmaan tunnet appivanhempasi niin, että tiedät, onko tällainen lahja liian arkinen. Katselepa appivanhempiesi huushollissa, mikä muu juttu olisi kulunut ja uusimisen tarpeessa. Entä kirjat tai cd-levy?
Herkkulahjat, tee, kahvi, suklaa, glögi...
Herkkukori? Voit itse kasata siihen heidän lempi kahvia suklaata yms mistä tykkäävät
Hah. Piti tässä ryhtyä vastaamaan... Eka vastaaja näyssä mun ideani :)
Eli saunakamaa.. Kelpaa aina.
Tai sit ihan toista laitaa - tosi kaunis shampanjapullo nätisti pakattuna uuden vuoden juhlistamiseen
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 23:51"]
Itse olen jo tuon iän ylittänytkin ja tavaraa on kertynyt kovasti kaapeihin. Siksi ehdotan ns. kuluvaa tavaraa, vaikkakin hyvin arkista eli hyvälaatuisia patakintaita ja -lappuja. Itse tehdyt olisivat tietenkin parhaat, mutta ostetutkin, kun värit ovat kohdallaan. Jos teet itse, niin kunnon villakankaasta, niillä ei näpit pala! No, varmaan tunnet appivanhempasi niin, että tiedät, onko tällainen lahja liian arkinen. Katselepa appivanhempiesi huushollissa, mikä muu juttu olisi kulunut ja uusimisen tarpeessa. Entä kirjat tai cd-levy?
[/quote]
Patalaput voisi olla hyvä! Toinen on nimittäni jonkin sortin kokki ammatiltaan, niin voisin myös jotain muuta keittiöön hommata...
Mun anoppi loukkaantuisi, jos herkkukorin hänelle kasaisin. Tykkäisi varmasti juuri jostain itse tai lapsen tekemästä pannulapusta tjms.
Kannatan myös herkkukoria. Tai jos teillä on lapsia, niin vaikka seinäkalenteri niiden kuvilla.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 23:54"]
Herkkukori? Voit itse kasata siihen heidän lempi kahvia suklaata yms mistä tykkäävät
[/quote]
No ohhoh, onpas persoonallista.
Onks teillä lapsia? Lasten kuvista teetetty ensivuoden seinäkalenteri/pöytäkalenteri. Juustotarjotin+jotain lisänaposteltavaa. Ehkä uudet kylpyyyhkeet? Tyynyliinat? Lahjakortti johonkin paikalliseen ravintolaan, missä he eivät varmasti ikinä kävisi, ja vaikka annosehdotukset valmiina. Siis vaikka johonkin thaimaalaiseen, ja katot listalta valmiiksi jotkut miedot ja otat tasasummalle lahjakortin mihin kirjoitat sapuskat.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 23:57"]
[/quote]
[/quote]
Ja saanen tiedustella kommentoijan oman mahtavan persoonallisen idean? Ohis
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 00:01"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No kuule, jos AP pyytää persoonallista ideaa niin miksi tänne tullaan edes koettamaan jotain herkkukoria? Vaikka minulta kysyttäisiin mikä olisi persoonallinen tatuointi, niin en tulisi vastaamaan carpe diem vaikka en tietäisikään parempaa vaihtoehtoa.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 00:05"][quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 00:01"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No kuule, jos AP pyytää persoonallista ideaa niin miksi tänne tullaan edes koettamaan jotain herkkukoria? Vaikka minulta kysyttäisiin mikä olisi persoonallinen tatuointi, niin en tulisi vastaamaan carpe diem vaikka en tietäisikään parempaa vaihtoehtoa.
[/quote]
En ole aiempi kommentoija, mutta herkkukoristakin on mahdollista tehdä persoonallinen. Mielikuvitusta!
Hoho, me ostettiin appivanhemmille 1000 palan Muumit Rivieralla -palapelin. Perinteenä on siis jouluaattoiltana tehdä suuri palapeli kimpassa...
Onks heillä sauna? Uudet pefletit (ehkä jopa itse tehdyt) jostain paikallisesta käsityöpuodista? Ja ehkä jotkut jouluiset pesuaineet bodyshopista. Tai saunajuomat.