Jatkossa maskien käytöstä työpaikalla päättää työnanataja oman mielensä mukaan
Eli ei enää niin, että terveydenhoitoalan asiantuntijat päättäisivät siitä terveysturvallisuusnäkökulmasta, vaan nyt työnantaja saa ihan itse mielivaltaisesti määrätä alaisille maskeja, jos sattuu huvittamaan.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008288206.html
Arvasitteko, että tämä menisi tähän?
Kommentit (7)
Työnantajahan sen on nytkin päättänyt.
Ap, mikä siinä maskissa sinua niin peloittaa? Häpeätkö käyttää maskia? Miksi ihmeessä? Aasian maissa maskia on käytetty jo kauan, ennen koronaa.
Varmaan maskisuositus poistuu, mutta kouluissa rehtorien vallankäyttö jatkuu edelleen. "Olemme linjanneet, että koulussamme on edelleen vahva maskipakko kaikilla oppitunneilla sekä myös välitunneilla."
Lyökö joku vetoa, että näin käy? Kun valta annetaan, sitä tullaan käyttämään väärin.
Vierailija kirjoitti:
Ap, mikä siinä maskissa sinua niin peloittaa? Häpeätkö käyttää maskia? Miksi ihmeessä? Aasian maissa maskia on käytetty jo kauan, ennen koronaa.
Eri tavalla. Siellä maski on kohteliaisuus. Sitä pidetään, jos sinulla on nuhaa tai yskää.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa kyllä minusta on tosi häpeällistä ja noloa käyttää maskia toisen käskystä, kuin joku alistettu orja. Ja pelottavaa maskissa on se, että sen kanssa on vaikea hengittää. Tukehtumisen tunne on oikeasti todella kammottava - kokeile joskus.
Niin mikäs sitä maskia on pitää 10 minuuttia kauppareissulla 3xviikossa ja hehkuttaa sen puolesta. Luulen että he jotka joutuvat pitämään niitä 8-10 tuntia päivässä alkavat olla aika kypsyneitä koko maskisekoiluun.
Luetun ymmärtäminen hoi!
”Edelleen ovat voimassa kaikki samat työturvallisuusvelvoitteet kuin aina ennenkin. Tämä tuo näkyviin sitä, että työpaikoilla on tehtävä riskinarviointityötä, jonka pohjalta mietitään, mitkä toimintatavat ovat turvallisia.”