Miten teidän lapset suhtautuu kurahousujen laittamiseen?
Yritin vielä tämän syksyn saada tokaluokkalaisen pitämään kurahaalareita kotosalla ollessa, mutta jotenkin alkoi olla niin vaiketa se uloslähtö ja ainainen kiukuttelu, että luovutin sitten, menköön tavallisella ulkopuvulla, pitäähän sekin kosteuden. Tuttavani taas sanoi, että heidän samanikäinen lapsi jopa itse pyytää, että saa laittaa pihalle kurahaalarit kun näkee, että nuoremmille sisaruksille ne laitetaan. Miten teillä?
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:52"]Yritin vielä tämän syksyn saada tokaluokkalaisen pitämään kurahaalareita kotosalla ollessa, mutta jotenkin alkoi olla niin vaiketa se uloslähtö ja ainainen kiukuttelu, että luovutin sitten, menköön tavallisella ulkopuvulla, pitäähän sekin kosteuden. Tuttavani taas sanoi, että heidän samanikäinen lapsi jopa itse pyytää, että saa laittaa pihalle kurahaalarit kun näkee, että nuoremmille sisaruksille ne laitetaan. Miten teillä?
[/quote]
Meillä 8v tyttö yleensä märällä säällä itse kysyy, että tarviiko laittaa pihalle kurahousut ja laittaa kyllä kiltisti, jos käsken. Uusia kun pari viikkoa sitten ostettiin, niin mietin että pitäisikö ottaa sellainen isompien lasten malli, joissa ei ole henkseleitä, mutta kun tytölle kelpasi, niin on nyt vielä ihan normaalit henkselimalliset. Oliskohan pojilla enemmän kiuluttelua pukemisessa tuossa iässä.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:52"]Yritin vielä tämän syksyn saada tokaluokkalaisen pitämään kurahaalareita kotosalla ollessa, mutta jotenkin alkoi olla niin vaiketa se uloslähtö ja ainainen kiukuttelu, että luovutin sitten, menköön tavallisella ulkopuvulla, pitäähän sekin kosteuden. Tuttavani taas sanoi, että heidän samanikäinen lapsi jopa itse pyytää, että saa laittaa pihalle kurahaalarit kun näkee, että nuoremmille sisaruksille ne laitetaan. Miten teillä? [/quote] Meillä 8v tyttö yleensä märällä säällä itse kysyy, että tarviiko laittaa pihalle kurahousut ja laittaa kyllä kiltisti, jos käsken. Uusia kun pari viikkoa sitten ostettiin, niin mietin että pitäisikö ottaa sellainen isompien lasten malli, joissa ei ole henkseleitä, mutta kun tytölle kelpasi, niin on nyt vielä ihan normaalit henkselimalliset. Oliskohan pojilla enemmän kiuluttelua pukemisessa tuossa iässä.
[/quote]
Miten paljon teidän tyttö sitten itseään kuraa, jos kurahousuja tarvii? Ja pitääkö niitä myös kotipihan ulkopuolellakin?
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:52"]Yritin vielä tämän syksyn saada tokaluokkalaisen pitämään kurahaalareita kotosalla ollessa, mutta jotenkin alkoi olla niin vaiketa se uloslähtö ja ainainen kiukuttelu, että luovutin sitten, menköön tavallisella ulkopuvulla, pitäähän sekin kosteuden. Tuttavani taas sanoi, että heidän samanikäinen lapsi jopa itse pyytää, että saa laittaa pihalle kurahaalarit kun näkee, että nuoremmille sisaruksille ne laitetaan. Miten teillä? [/quote] Meillä 8v tyttö yleensä märällä säällä itse kysyy, että tarviiko laittaa pihalle kurahousut ja laittaa kyllä kiltisti, jos käsken. Uusia kun pari viikkoa sitten ostettiin, niin mietin että pitäisikö ottaa sellainen isompien lasten malli, joissa ei ole henkseleitä, mutta kun tytölle kelpasi, niin on nyt vielä ihan normaalit henkselimalliset. Oliskohan pojilla enemmän kiuluttelua pukemisessa tuossa iässä.
[/quote]
Miten paljon teidän tyttö sitten itseään kuraa, jos kurahousuja tarvii? Ja pitääkö niitä myös kotipihan ulkopuolellakin?
[/quote]
Eihän nyt tietenkään sillä tavalla ole kurassa kuin pikkulapset, mutta kun ulkona on kaikki märkää, niin onhan se kivempi olla kun ei tarvitse varoa että kastuu tai kuraantuu vaatteet. Ja joo siis ihan pihakäytössähän nuo lähinnä on. Joskus kun on lähdetty suoraan pihalta kävellen kirjastoon tai kauppaan, niin on ollu jalassa.
Eikai ton ikäiset enään mitään kuravaatteita käytä. Meidän kummatkaan pojat ei ole itteään kuranneet kouluun lähdön jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 22:37"]
Eikai ton ikäiset enään mitään kuravaatteita käytä. Meidän kummatkaan pojat ei ole itteään kuranneet kouluun lähdön jälkeen.
[/quote]
Mutta jos lapsi itse haluaa laittaa ne?
Tokaluokkalaiselle kurahousut?!? Onko vielä vaipoissa?
Vaatteet sään mukaan eikä sen mukaan, mitä lapsi sattuu haluamaan.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 23:04"]Tokaluokkalaiselle kurahousut?!? Onko vielä vaipoissa?
[/quote]
Siis mitä? Ei ole vaippoja tietenkään. Onko noissa kurahousuissa jotain nyt, mitä en ole ottanut huomioo? Sanokaa vaan suoraan. En ole sen enempää miettiny koko asiaa, vastasin vaan ap:lle, kun asiaa kysyttiin. Olen siis tuo 8v tytön äiti.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 23:04"]Tokaluokkalaiselle kurahousut?!? Onko vielä vaipoissa? [/quote] Siis mitä? Ei ole vaippoja tietenkään. Onko noissa kurahousuissa jotain nyt, mitä en ole ottanut huomioo? Sanokaa vaan suoraan. En ole sen enempää miettiny koko asiaa, vastasin vaan ap:lle, kun asiaa kysyttiin. Olen siis tuo 8v tytön äiti.
[/quote]
Meillä on aika pienet pesu- ja kuivaustilat, joten kurahousujen käyttö oikeasti helpottaisi arkea. Jos lapsi olisi ns. hyvällä niitä vielä käyttänyt, niin olisi voinut vielä käyttää, mutta en nyt sitten halua pakottaakaan, kun ei niistä tykkää. Ehkä ne sitten tuntuu lapsesta jo enemmän pienempien lasten vaatteilta, enpä tiedä. Toisaalta tuttavani lähinnä kummasteli kun kerroin meidän kiukutteluista, koska heillä ei ole mitään ongelmia ollut.
-ap-
Lapsesi haluaa leikkiä ulkona märällä ilmalla? Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin kurahousut, jos hän leikkii normaaleja lasten leikkejä ulkona tällaisella märällä ja kostealla säällä. Normaalit henkselihousut ovat parhaat, koska ne ei valu vyötäröltä, suojaavat paremmin lialta ja sateelta eikä lahkeet ole kengän alla.
Alkaa leikkimään ja lähtee pakoon juuri kun on saamassa sen kiinni että nyt puetaan... Siis toi on pienehkö koira ;) sitten pitää vaan joko napata se kiinni ja pukea vaan tai stten komentaa tomerasti että nyt ei leikitä vaan puetaan. Uskoisin että kumpikin taktiikka sopii myös ihmislapsille