Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suojaatte linnojenne muurit kattohaikaroilta??

Vierailija
23.09.2021 |

Syyskuussa pitäisi suojaus tehdä mutta linnakäsikirja mainitsee vain " Tarvittavat toimet kattohaikaroiden varalta". Naapuri kertoi piisameista vallihaudoissa kun yritin kysyä. Ilmeisesti haikaroita voi myös houkutella?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vartiomiehet valmiina ampumaan haikarat. Siitä saa joku köyhä vähän lihaa ainaisen vellin seuraksi.

Vierailija
2/15 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin vielä! Kai sinne on sitten laitettava joku jousimies passiin.

Juuri saatiin vallihaudan ruoppaukset valmiiksi. Ei kyllä työt lopu tekemällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripottelemme osan kauralyhteistä linnanpihalle, nuo lyhteet myös yleisiä katuharjoja joilla kiillotamme pääportaikon. Usein kattikset sitten pesivät vallihaudan katveessa mieluummin kuin torneissa

Vierailija
4/15 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervataan markkinavarkaat ja pyöritellään höyhenissä. 2kk saa mokoma hyppiä muureilla.

Jos ei suostu niin pää poikki ja seipään nokkaan

Vierailija
5/15 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen prinsessa, ei tarvitse vaivata päätä näillä asioilla.

Vierailija
6/15 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Haikarat tuo joskus vauvoja, ja pidän linnassani orpokotia. Majavat vallihaudassa pistää stopin alligaattoreille.

Vierailija
7/15 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on riittänyt kiirettä polttopuiden hankinnassa, isot takat kuluttavat puuta ihan sikana! Silti on kylmä kuin Siperiassa. Vaikka on globeliineja seinät täynnä. Haikarat ovat tällä hetkellä se pienin ongelma.

Vierailija
8/15 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun linnan muureilla saa kattohaikarat pesiä.

Olen kaunis ihana Prinsessa. Osaan puhua kattohaikara-kieltä ja tanssin usein kattohaikaroiden kanssa linnan sisäpihalla.

Minä ja komea Prinssini olemme kasvissyöjiä.

Hän lähti aamulla ratsullaan valvomaan jotta maatyöläisemme antavat parhaimmat satokauden tuotteensa meidän käyttöön.

Vierailija
9/15 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeen linnoista jauhatte, ei suomessa edes ole haikaroita ja linnojakin puoli tusinaa.

Vierailija
10/15 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

VMP

Vierailija
11/15 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeen linnoista jauhatte, ei suomessa edes ole haikaroita ja linnojakin puoli tusinaa.

Kyllä Suomessa on haikaroita. Olen itsekin nähnyt pihalla harmaahaikaran. Niitä pesii Suomessa reilut tuhat.

AP: Pitää vaan hommata lentäviä vallihautahirviöitä, ne pitää haikarat kurissa.

Vierailija
12/15 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taikuri taikoi meidän linnaan kattohaikaran eston. Vaikuttaa kymmenen vuotta. Ei oo haikaroita näkyny lähimaillakaan. Linna on Inarissa.

Taika makso vaan viisi tonnia. Suosittelen.

Vierailija
13/15 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennan linnani pilviin niin korkealle, etteivät kattohaikaroiden siivet jaksa sinne kantaa.

Vierailija
14/15 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun linnan muureilla saa kattohaikarat pesiä.

Olen kaunis ihana Prinsessa. Osaan puhua kattohaikara-kieltä ja tanssin usein kattohaikaroiden kanssa linnan sisäpihalla.

Minä ja komea Prinssini olemme kasvissyöjiä.

Hän lähti aamulla ratsullaan valvomaan jotta maatyöläisemme antavat parhaimmat satokauden tuotteensa meidän käyttöön.

Keittiömestarisi tuntuu syöttävän sulle suhteellisen yksipuolista ruokaa eli pukkaa jotain sieniä ruokaasi päivittäin. Totuus sattuu mutta koita olla syömättä kokkisi antimia muutama päivä niin huomaat seuraavaa:

Olet lukittuna torniin koska olet jo vanha ja elähtänyt

Ukkosi on nykyään möhömahainen kunigas ja sillä on uusi. Siksi olet tornissa

Äijä käy myös panemassa kylillä rahvaita jo aamutuimaan

Ja tuota "tanssi" performanssia tullaan katsomaan kauempaakin maksua vastaan

"Hullu"  Kuningatar raakkuu varisten kanssa tornissa ja sätkii

Vierailija
15/15 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän linnan salissa gobeliinit on sähköpeittoja. Niiden metallilankojen pujottelu vei yli 2 vuotta aikaa mutta kannatti. Kylmää lattiaa vasten on huopatossuista tehty kunnon töppöset. Lapsilla kahdet sisäkkäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä