Miten suojaatte linnojenne muurit kattohaikaroilta??
Syyskuussa pitäisi suojaus tehdä mutta linnakäsikirja mainitsee vain " Tarvittavat toimet kattohaikaroiden varalta". Naapuri kertoi piisameista vallihaudoissa kun yritin kysyä. Ilmeisesti haikaroita voi myös houkutella?
Kommentit (15)
Tuokin vielä! Kai sinne on sitten laitettava joku jousimies passiin.
Juuri saatiin vallihaudan ruoppaukset valmiiksi. Ei kyllä työt lopu tekemällä.
Ripottelemme osan kauralyhteistä linnanpihalle, nuo lyhteet myös yleisiä katuharjoja joilla kiillotamme pääportaikon. Usein kattikset sitten pesivät vallihaudan katveessa mieluummin kuin torneissa
Tervataan markkinavarkaat ja pyöritellään höyhenissä. 2kk saa mokoma hyppiä muureilla.
Jos ei suostu niin pää poikki ja seipään nokkaan
Onneksi olen prinsessa, ei tarvitse vaivata päätä näillä asioilla.
En mitenkään. Haikarat tuo joskus vauvoja, ja pidän linnassani orpokotia. Majavat vallihaudassa pistää stopin alligaattoreille.
Meillä on riittänyt kiirettä polttopuiden hankinnassa, isot takat kuluttavat puuta ihan sikana! Silti on kylmä kuin Siperiassa. Vaikka on globeliineja seinät täynnä. Haikarat ovat tällä hetkellä se pienin ongelma.
Minun linnan muureilla saa kattohaikarat pesiä.
Olen kaunis ihana Prinsessa. Osaan puhua kattohaikara-kieltä ja tanssin usein kattohaikaroiden kanssa linnan sisäpihalla.
Minä ja komea Prinssini olemme kasvissyöjiä.
Hän lähti aamulla ratsullaan valvomaan jotta maatyöläisemme antavat parhaimmat satokauden tuotteensa meidän käyttöön.
Mistä ihmeen linnoista jauhatte, ei suomessa edes ole haikaroita ja linnojakin puoli tusinaa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeen linnoista jauhatte, ei suomessa edes ole haikaroita ja linnojakin puoli tusinaa.
Kyllä Suomessa on haikaroita. Olen itsekin nähnyt pihalla harmaahaikaran. Niitä pesii Suomessa reilut tuhat.
AP: Pitää vaan hommata lentäviä vallihautahirviöitä, ne pitää haikarat kurissa.
Taikuri taikoi meidän linnaan kattohaikaran eston. Vaikuttaa kymmenen vuotta. Ei oo haikaroita näkyny lähimaillakaan. Linna on Inarissa.
Taika makso vaan viisi tonnia. Suosittelen.
Rakennan linnani pilviin niin korkealle, etteivät kattohaikaroiden siivet jaksa sinne kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Minun linnan muureilla saa kattohaikarat pesiä.
Olen kaunis ihana Prinsessa. Osaan puhua kattohaikara-kieltä ja tanssin usein kattohaikaroiden kanssa linnan sisäpihalla.
Minä ja komea Prinssini olemme kasvissyöjiä.
Hän lähti aamulla ratsullaan valvomaan jotta maatyöläisemme antavat parhaimmat satokauden tuotteensa meidän käyttöön.
Keittiömestarisi tuntuu syöttävän sulle suhteellisen yksipuolista ruokaa eli pukkaa jotain sieniä ruokaasi päivittäin. Totuus sattuu mutta koita olla syömättä kokkisi antimia muutama päivä niin huomaat seuraavaa:
Olet lukittuna torniin koska olet jo vanha ja elähtänyt
Ukkosi on nykyään möhömahainen kunigas ja sillä on uusi. Siksi olet tornissa
Äijä käy myös panemassa kylillä rahvaita jo aamutuimaan
Ja tuota "tanssi" performanssia tullaan katsomaan kauempaakin maksua vastaan
"Hullu" Kuningatar raakkuu varisten kanssa tornissa ja sätkii
Meidän linnan salissa gobeliinit on sähköpeittoja. Niiden metallilankojen pujottelu vei yli 2 vuotta aikaa mutta kannatti. Kylmää lattiaa vasten on huopatossuista tehty kunnon töppöset. Lapsilla kahdet sisäkkäin.
Meillä on vartiomiehet valmiina ampumaan haikarat. Siitä saa joku köyhä vähän lihaa ainaisen vellin seuraksi.