Miten saa maalitahrat pois verkkareista?
Lapsi istui uusilla verkkareilla penkille, minkä joku oli sotkenut punaisella maalilla. Tavallisessa konepesussa ei ole tahrat lähteneet. Mitä voisin kokeilla, kellään tietoa?
Kommentit (15)
Riippuu ihan siitä, mitä maalia se oli. Ilmeisesti ei ainakaan vesiohenteista, kun ei tavallisessa pesussa lähtenyt..?
En tiedä mitä maalia se on. Linja-autopysäkin penkki oli sotkettu sillä.
Kannattaako sappisaippuaa kokeilla?
Tinnerillä tai liuottimelle. Maalinpoistoaineella.
Maalaat verkkarit uudelleen alkuperäisellä värillä.
Vierailija kirjoitti:
Saat maalitahrat pois verkkareista siten, että lopetat jatkossa käyttämästä verkkareita. Vain juntit käyttävät.
"Lopetat käyttämästä".
Kuka olikaan juntti?
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, siis ehkä jotain spraymaalia? En ole varma, mutta luulen, ettei sitä saa kovin helposti pois. Joitakin vedenkestäviä maaleja ohennetaan esim. tärpätillä tai lakkabensiinillä, eli sellaisella voi saada liukenemaan. Mutta noista spraymaaleista ja niiden koostumuksista en tiedä, kun en ole käyttänyt. Google ehkä kertoo?
Luulen kuitenkin, että helpointa olisi vain hankkia uudet housut. Toinen asia sitten, jos ei ole varaa. :/
Kestääkö kangas maalinpoistoainetta?
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti lapsesi oli mukana penkin sotkemisessa kun tuoreeltaan siihen istui.
Eipä se taida lähteä. Vaikka kaikki maalit alkavatkin nykyään olemaan vesiohenteisia, niin ne pitäisi saada heti pesuun, kuivuttuaan ei lähde enää.
Eikai muksujen verkkarit niin kalliita nyt ole. Ja toisaalta, haittaako se ketään jos takamuksessa on maalia.
Itse sanoisin varmaan mukelolle, että käypä kierimässä siinä vähän lisää niin tulee hienot katu-uskottavat pöksyt.
Jos mulla on johonkin vaatteelle roiskunut klooria ja väri on lähtenyt niin teen siitä batiikkia kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat maalitahrat pois verkkareista siten, että lopetat jatkossa käyttämästä verkkareita. Vain juntit käyttävät.
"Lopetat käyttämästä".
Kuka olikaan juntti?
Eikö tuo ole ihan oikein?
T savolainen juntti
Kiitoksia ystävällisistä vastauksista. Ei kai sitten auta kuin ostaa uudet.