En ehtinyt valmistua lukiosta 4:ssä vuodessa
Kommentit (21)
Mun tuttavan lapsenlapsi pääsee joulukuussa ylioppilaaksi 4,5 vuoden lukio-opintojen jälkeen.
Älä suotta. <3 Olet tehnyt parhaasi niillä voimavaroilla mitkä sinulla tässä elämänvaiheessa on. Anna armoa itsellesi, ehdit kyllä elämään. Tsemppiä!
Mikset. Meillä lapset aloittanut kirjoittamisen jo edellisenä syksynä, kun keväällä olis varsinaiset kirjoitukset
No sillä nyt ei ole myöhemmässä elämässä kåytännössä mitään merkitystä vaikka suoritukseen menisi 6 vuotta. Käy aikuislukiossa loppuun, siellä tarvitsee vähemmän kursseja.
Montako kurssia sinulla on kasassa? Saisitko aikuislukion puolella tehtyä tutkinnon loppuun?
Laiskoja on paljon. Ei olisi ennen tullut kuuloonkaan.
Kokoomuksen äänestäjä
Jäikö jostain tietystä aineesta kiinni?
Ei se lukio kaikille ole helppoa, monille se on ensimmäinen kerta kun pitää itse aikatauluttaa elämäänsä.
Ei ole mitään noloa siinä, että opiskelee, vaikka sen tekisikin ajan kanssa. Tsemppiä vaan, älä luovuta 👍
Mitä väliä? Elämä on liian lyhyt stressaamiseen.
En itsekkään ehtinyt 4 vuodessa ja otin lisävuoden, mutta en silti ehdi, koska kirjoituksia on pakko siirtää. Ei sille oikein voi mitään.
Älä vertaile muihin! Ihmisillä on hyvin erilaisia elämäntilanteita ja olosuhteita, jotka luonnollisesti vaikuttavat opiskelutahtiin ja -menestykseen. Ei sillä ole myöhemmin väliä, vaikka menisi kymmenen vuotta ja kaikkeen on aina syynsä. Elämää on koulun ulkopuolellakin etkä varmaan itsekään arvota kaikkia muita ihmisiä (ainakaan pelkästään) tuollaisilla mittareilla? Moni myös jättää kokonaan kesken ja sekään ei ole maailmanloppu, vaikka tämä suorituskeskeinen hullu yhteiskunta ehkä niin välillä väittää. Ole armollinen itsellesi ja mieti mitä sanoisit ystävällesi samanlaisessa tilanteessa. Jos ystäväsi ei olisi mielestäsi luuseri sinun tilanteessasi, miksi sinä olisit?
Mulla meni 6 vuotta, masennus ei ollut kiva kaveri. Nyt todistus silti niin surkea etten pääse mihinkään ja masentaa edelleen. Joten jos saat todistuksen 10 vuodessa ja pääset jatko-opiskelemaan ja työpaikan, ketään ei enää kiinnosta ja olet menestynyt erittäin hyvin.
Ei sua heitetä pihalle vaan voit jatkaa. Et ole luuseri vaan tsemppari, kun kaikesta huolimatta jatkat! Vuosi tai kaksi sinne tai tänne, ei elämässä niin kiire ole.
Vierailija kirjoitti:
Laiskoja on paljon. Ei olisi ennen tullut kuuloonkaan.
Kokoomuksen äänestäjä
Luulisi kokoomuslaisen tajuavan, että koulutus kannattaa aina, oli se sitten nopeammin tai hitaammin.
Mun kaverilla kesti 8 vuotta. Ei stressannut liikoja. Kerkesi silti uraputkeen hyvin
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni 6 vuotta, masennus ei ollut kiva kaveri. Nyt todistus silti niin surkea etten pääse mihinkään ja masentaa edelleen. Joten jos saat todistuksen 10 vuodessa ja pääset jatko-opiskelemaan ja työpaikan, ketään ei enää kiinnosta ja olet menestynyt erittäin hyvin.
Voit hakea pääsykokeiden kautta, jos heikompi todistus, aina niidenkin kautta moni pääsee.
Käänny asenteesi puoleen ja muuta se.
Mulla kesti 6 vuotta, iltalukiossa.
Jatka loppuun aikuislukion kautta. Aikuislukiolla ei ole aikarajaa, kuinka monta vuotta menee.
Miten se on mahdollista?