Osaatko ostaa osakkeita?
Kommentit (13)
En näköjään osaa, kun salkku on lievästi miinuksella tänään.
Osaan.
Osaanko ostaa oikeita osakkeita oikeaan aikaan ja myydä ne parhaaseen mahdolliseen hintaan- en
Osaan ja olen ostanut paljon. Helppo homma, jos ei yritä hyötyä liian lyhyellä aikavälillä.
Jos täältä kyselet, niin taitaa vaatia universaalit ponnistelut.
Teknisesti se on helppoa. Kokeilla voi omassa verkkopankissa.
Hyvien osakkeiden valitseminen on vähän vaikeampaa, tosin pitkällä tähtäimellä kaikki ovat hyviä.
Mä en. Mitä pitää tehdä? Mistä niitä ostetaan? Pankistako?
Ap
Niin kamut sanoi että osakkeet on nyt halpoja
Vierailija kirjoitti:
Mä en. Mitä pitää tehdä? Mistä niitä ostetaan? Pankistako?
Ap
Vaikka pankista, pitää tehdä sopimus ensin että voi niitä ostaa.
Kyllä ap:n kannattaa keskittyä nenäontelon sisuksien tutkiskeluun. Tuolla osaamisella rahan menettämisen todennäköisyys hipoo 100%:a.
Osaan ostaa. Ennen pystyin nettipankin kautta ostamaan niitä arvo-osuustilleni (jonka avasin myös samasta nettipankista jossa onnpalkkatilini). Mutta sitten pankki siirsi nämä osakehommat Nordnetiin. Kyllä hommat sieltäkin hoituu mutta oli paljon selkeämpää pankin nettisivuilta. Nordnetissa on ihan liikaa ”oheistavaraa”. Mutta kaikkeen tottuu. Onko op vielä sellainen pankki jossa voi nettipankissa hallinnoida myös osakekauppoja?
Eli avaat arvo-osuustilin. Osakkeet säilytetään siellä sähköisesti enää ei ole paperisia osakekirjoja. Arvo-osuustilille annetaan ns. vastatili josta sitten otetaan rahaa kun ostat ja jonne tulee rahaa kun myyt tai saat osinkoa. Helppoa treenaa vaikka pikkusummilla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ap:n kannattaa keskittyä nenäontelon sisuksien tutkiskeluun. Tuolla osaamisella rahan menettämisen todennäköisyys hipoo 100%:a.
Sä sait varmaan osakkeenostotaidon lahjana syntymässä mutta me muut ollaan jouduttu opettelemaan se, eli aloittamaan aloittelijana.
Mutta kun sä olet niin taitava niin miksi et neuvoisi ap:ta alkuun?
Osakehullu