Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työterveystarkastuksessa eivät arvostaneet yhtään painonpudotustani

Vierailija
23.09.2021 |

Olen pudottanut painoa 13 kg siitä mitä olen enimmillään painanut ja olen itse todella tyytyväinen asiaan. Työtetveystarkastuksessa sen sijaan kitisivät, että vielä pitäisi saada painoa lisää pois. Totesin, etten koe sitä enää omalta kohdalta realistiseksi kun puhutaan pitkästä tähtäimestä ja pysyvämmistä tuloksista. Sanoin, että joudun jo nyt taistelemaan, että saan painoni pidettyä näissä lukemissa. Jos tästä vielä yritän enemmän saada pois ja nimenomaan pysyvästi, niin silloin siitä tulisi ikidieetti, eikä kukaan pysty sillä tavoin elämään lopunikäänsä. Se saattaisi päinvastoin lannistaa ja sitä lopulta kokonaan luovuttaisi, jolloin nytkin saavutettutu tulos haihtuisi savuna ilmaan.
En anna silti tämän lannistaa, vaan olen tyytyväinen nykysaavutukseeni ja pyrin sen pitämään, enkä tavoittele epärealistisia asioita.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja painosi on... 160 kg? 

Vierailija
2/22 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin kannustavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä painosi on? Heidän velvollisuutensa on tukea sinua terveisiin lukemiin, vaikka se ei aina kivalta tunnukaan. 

Vierailija
4/22 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet laihtunut elämäntapamuutoksilla, niin et tietenkään joudu olemaan millään ikidieetillä. Itse laihduin kuin itsestään 20 kiloa 15 vuotta sitten eikä yhtään ole tullut takaisin. Elän siis koko ajan samalla tavalla liikkuen ja herkkujakin joka päivä syöden.

Vierailija
5/22 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja painosi on... 160 kg? 

Olen ennemmin 35 kg ylipainoinen, kuin kaiken luovuttaneena kuuta taivaalta tavoitelleena yli 50 kg ylipainoinen.

ap

Vierailija
6/22 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet laihtunut elämäntapamuutoksilla, niin et tietenkään joudu olemaan millään ikidieetillä. Itse laihduin kuin itsestään 20 kiloa 15 vuotta sitten eikä yhtään ole tullut takaisin. Elän siis koko ajan samalla tavalla liikkuen ja herkkujakin joka päivä syöden.

20 kg nyt ei ole vielä mitään, jos tuon verran on ollut yli ihannepainon. Sitten jos ihannepaino on vaikka 65 kg ja painat 110 kg ja yrität siitä tulla ihannepainoon, niin sitten puhutaan jo saavutuksesta.

Vierailija
7/22 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, aina ne sanoo että se 5kg:n pudotus tekis hyvää, niin kauan kunnes olet normaalipainossa.

Vierailija
8/22 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun et usko työterveyslääkäriäkään, miksi kirjoittaisin sinulle mitään? Haluisitko saada täältä miellyttävän vastauksen ettei tarvitse laihduttaa, vai mikä pointti tässä on?

Vierailija
9/22 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on tosiaan takana se ajatus ettei dieetillä saa pysyviä tuloksia vaan elämäntapamuutoksilla. On tosi hyvä että olet saanut tuon 13kg pois, mutta jos et saa päähäsi sellaista ajatusta että oikeasti enää ikinä palaa vanhoihin tapoihisi vaan nykyinen ruokavalio on normi, niin et ikinä saa pysyviä tuloksia. Kyllä se vaikeaa voi olla, itsekin jätin sokerin pois yli vuosikymmen sitten pois mutta tein sen juuri niin että tästä lähtien se ei kuulu lainkaan elämääni, en niin että pudotan painoa jolloin olisin ennemmin tai myöhemmin aloittanut uudestaan sokerin syömisen.

Vierailija
10/22 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja painosi on... 160 kg? 

Olen ennemmin 35 kg ylipainoinen, kuin kaiken luovuttaneena kuuta taivaalta tavoitelleena yli 50 kg ylipainoinen.

ap

35kg on merkittävä ylipaino, kyllä tuosta oikeasti pitää päästä alaspäin.

Pelkästään tuon ylläpitäminenkin vaatii jatkuvaa dallaspullan mättämistä kurkusta alas. Onko oikeasti niin vaikeaa nähdä syömistä terveyden edistämisen näkökulmasta pelkän nopean mielihyvän tavoittelun sijaan? Esim. liikunnasta saa paljon enemmän mielihyvää kuin pienestä sokeripiikistä.

Vierailija
11/22 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painon pudottaminen on aina saavutus, ja tuottaa terveyshyötyjä. Jatka vaan ap sitkeästi lannistajista välittämättä, koska heitä riittää. Lihavana saa kuulla tämän tästä, että olet lihava, ikäänkuin sitä ei tietäisi. Laihtuessa kysellään alvariinsa, paljonko nyt on lähtenyt, ja varo vaan, kohta lihot takaisin.

Älä ajattele tätä laihduttamisena, vaan elämäntapojen muuttamisena, silloin koko projekti käy rennommin, eikä satunnaisista repsahduksista tarvitse välittää, kunhan palaa ruotuun heti.

Niille terveysalan lannistajille voi lyödä jauhot suuhun ja kysyä, mikä meni väärin. Oliko tästäkään laihtumisesta hyötyä, eikö ole hyvä asia, että kiloja on lähtenyt noinkin paljon, ja miksi haluatte lannistaa ja painaa alas.

Yksikään lihava ei hyödy v****sta yhtään mitään.

Vierailija
12/22 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja painosi on... 160 kg? 

ap

Pelkästään tuon ylläpitäminenkin vaatii jatkuvaa dallaspullan mättämistä kurkusta alas. Onko oikeasti niin vaikeaa nähdä syömistä terveyden edistämisen näkökulmasta pelkän nopean mielihyvän tavoittelun sijaan? Esim. liikunnasta saa paljon enemmän mielihyvää kuin pienestä sokeripiikistä.

Siinä oikein malliesimerkki, miten ei pidä kommentoida.

Vierailija
13/22 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kyllä harmillista! Tuossa ei ollut työterveydessä yhtään pelisilmää. Pitäisihän sitä saada tunnustusta, jos on onnistunut pysyvästi pudottamaan tuon verran.

Se ei silti välttämättä tarkoita, että nykyinen paino olisi terveyden kannalta hyvä. Ei ilmeisesti ole, kun työterveys kehotti laihduttamaan lisää. Vaikea sanoa tähän mitään, kun ap ei kertonut painoa/BMItä/rasvaprosenttia.

Minulle tuli ap:n viestistä mielikuva, että ap ei ole vielä kerennyt sopeutumaan ja tottumaan kuunnolla niihin muutoksiin, joita on joutunut tekemään päästäkseen tähän nykyiseen painoon. Olisiko, ap, sinun mahdollista ajatella näin: seuraavan esim. puolen vuoden (tai mikä aika sinusta nyt tuntuu sopivalta) aikana et edes yritä laihduttaa vaan keskityt vain pitämään yllä nykyistä elämäntapaa ja painoa. Vasta sen jälkeen alat uudestaan miettiä laihduttamista, kun tämä nykytilanne on vakiintunut normaaliksi arjeksi.

Vierailija
14/22 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kyllä harmillista! Tuossa ei ollut työterveydessä yhtään pelisilmää. Pitäisihän sitä saada tunnustusta, jos on onnistunut pysyvästi pudottamaan tuon verran.

Se ei silti välttämättä tarkoita, että nykyinen paino olisi terveyden kannalta hyvä. Ei ilmeisesti ole, kun työterveys kehotti laihduttamaan lisää. Vaikea sanoa tähän mitään, kun ap ei kertonut painoa/BMItä/rasvaprosenttia.

Minulle tuli ap:n viestistä mielikuva, että ap ei ole vielä kerennyt sopeutumaan ja tottumaan kuunnolla niihin muutoksiin, joita on joutunut tekemään päästäkseen tähän nykyiseen painoon. Olisiko, ap, sinun mahdollista ajatella näin: seuraavan esim. puolen vuoden (tai mikä aika sinusta nyt tuntuu sopivalta) aikana et edes yritä laihduttaa vaan keskityt vain pitämään yllä nykyistä elämäntapaa ja painoa. Vasta sen jälkeen alat uudestaan miettiä laihduttamista, kun tämä nykytilanne on vakiintunut normaaliksi arjeksi.

Ahaa, tässä välissä ap kerkesi kommentoimaan, että vielä on n. 35 kg ylipainoa. Jos siis yrittäisi nyt pitää tämän vaikka ensi kevääseen. Sitten seuraava elämäntapamuutos, jossa yrittää pudottaa uudet 10-15 kiloa. Sitten taas huilia sen verran, että ehtii vaikiinnuttaa sen painon ja elämäntavan. Ja niin edelleen, kunnes lopulta on normaalipainoinen.

Eli jos ap suunnittelisi vaikka pääsevänsä viiden vuoden sisällä normaalipainoon niin, että tekee elämäntapamuutoksia kolmessa erässä. Oisko tässä järkeä?

-sama

Vierailija
15/22 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja painosi on... 160 kg? 

ap

Miksi näin? Koska kaikki pitää sokerikuorruttaa vaaleanpunaiseen että on ihan ok mättää pullaa ja sokeria kurkusta alas, tuhota terveys, läskistyä, jokaisella on oikeus olla läski, jne? Ylipaino on länsimaiden suurin sairauksien aiheuttaja, ja täysin itseaiheutettua. Ei heru tippaakaan sympatiaa näille pullanmättäjille jotka kaipaavat raakaa asennemuutosta ruokaan. 

Vierailija
16/22 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja painosi on... 160 kg? 

ap

Miksi näin? Koska kaikki pitää sokerikuorruttaa vaaleanpunaiseen että on ihan ok mättää pullaa ja sokeria kurkusta alas, tuhota terveys, läskistyä, jokaisella on oikeus olla läski, jne? Ylipaino on länsimaiden suurin sairauksien aiheuttaja, ja täysin itseaiheutettua. Ei heru tippaakaan sympatiaa näille pullanmättäjille jotka kaipaavat raakaa asennemuutosta ruokaan. 

En ole sama, mutta kommentoinpa silti. Siksi, että lempeällä ja kannustavalla asenteella pääsee paljon pidemmälle ihmisten kanssa, jotka yrittävät muuttaa elämäänsä. Tylyttäminen ei toimi, se saa vain toisen tuntemaan itsensä huonoksi ja kykenemättömäksi muutokseen.

Vierailija
17/22 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen lihavan ihmisen ajatusmaailma ap:lla yhä. Minä olen laihduttanut 50kg ja olen normaalipainoinen ja ollut sitä jo vuosia. Painon pitäminen normaalina ei vaadi mitään ponnisteluja, ei erityisruokavaliota eikä kikkailuja. Syön sen verran kuin on nälkä ja sitä mitä halua ja liikun lähinnä vain hyötyliikunnan verran. Jos täytyy tuskailla ylipainon pitämisen kanssa niin elämäntavat on yhä pahasti pielessä ja lihot varmasti takaisin entiseen painoosi. Lihavan ihmisen nälänsäätely toimii eri tavalla kuin normaalipainoisen. Niin kauan kun olet lihava et kertakaikkiaan pysty aivotoimintasi vuoksi pitämään painoasi alhaalla ja se on loputonta taistelua. Koita päästä normaali painoon ja kun sen on 2 vuotta pitänyt niin se myös pysyy.

Vierailija
18/22 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttajaa arvostelee eniten ne:

-jotka elää vuosikausia kitudieetillä, siis jotain porkkanaraastetta lounaaksi vuosikymmenestä toiseen

ja ne

-jotka eivät onnistu itse pudottamaan painoaan.

Ne, joilla on realismia päässä, ymmärtävät arvostaa jopa sitä, ettei paino nouse.

Vierailija
19/22 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan kyllä aloittajalle hattua vaikka sitä ei moni tekisikään. Tiedän niin mistä puhut. Itse olen pudottanut painoa yhdeksän kiloa ja nyt on tullut stoppi vastaan, ettei enää inhimillisellä kärvistelyn tasolla paino laske. Tämä on siis se taso, jonka pyrin pitämään, vaikka joku anorektikko Pippa Laukka sanoisikin tässä tilanteessa, että vielä pitää pudottaa vähintään 25 kiloa.

Viime viikonloppuna söin puolikkaan juustosnack-pussin ja pari pullaa. Lisäksi söin poikkeuksellisesti niin, että aterioilla söin itseni kylläiseksi. En mättänyt täyteen, mutta kuitenkin kylläiseksi. Heti oli painoa tullut viikonlopun jälkeen lisää 1,5 kiloa edelliseen loppuviikkoon verrattuna. Nyt taas pitää yrittää rutistaa tuo pois.

Vierailija
20/22 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painon pudottaminen on aina saavutus, ja tuottaa terveyshyötyjä. Jatka vaan ap sitkeästi lannistajista välittämättä, koska heitä riittää. Lihavana saa kuulla tämän tästä, että olet lihava, ikäänkuin sitä ei tietäisi. Laihtuessa kysellään alvariinsa, paljonko nyt on lähtenyt, ja varo vaan, kohta lihot takaisin.

Älä ajattele tätä laihduttamisena, vaan elämäntapojen muuttamisena, silloin koko projekti käy rennommin, eikä satunnaisista repsahduksista tarvitse välittää, kunhan palaa ruotuun heti.

Niille terveysalan lannistajille voi lyödä jauhot suuhun ja kysyä, mikä meni väärin. Oliko tästäkään laihtumisesta hyötyä, eikö ole hyvä asia, että kiloja on lähtenyt noinkin paljon, ja miksi haluatte lannistaa ja painaa alas.

Yksikään lihava ei hyödy v****sta yhtään mitään.

Juu syö vaan lisää pullaa plö ski

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi