Mikä on kaunein kaupunki, jossa olet käynyt?
Kommentit (571)
Vierailija kirjoitti:
Britanniaa tunnen Suomen lisäksi parhaiten. Siellä on paljon pieniä nättejä kaupunkeja.
Luoteiskulman kauniilta järvialueelta löytyy Kendal ja Ambleside. Bath on erikoinen ja hieno, Oxford samoin. Oxfordin lähellä on Cotswoldin alue, jossa on useita hienoja pieniä kaupunkeja. Koillisessa on York ja Durham. Skotlannissa on Edinburg; Perth ja Inverness ovat ok nekin.
Suomessa nätteja kaupunkeja on Savonlinna kesäaikaan, Kuopio ja Jyväskylä. Turussa Aurajoen rannat ovat hienot, melkein Keski-Eurooppalaista tunnelmaa välillä.
Tämän listan olisin voinut kirjoittaa itse. Ainoastaan Inverness on vielä kokematta. Tuo järvialue kutsuu uudestaan ja uudestaan vierailemaan paikalla.
- Rothernburg ob der Tauber Saksassa
- Carcassonne Ranskassa
- Colmar ja kaikki pikkukaupungit siinä Alsacen viinireittiä pohjoiseen Strasbourgiin saakka
- Plymouth Briteissä
- Monet Cornwallin (rannikon) pikkukaupungit
- Salzburg Itävallassa
Firenze. Yleensà pidàn enemmàn maaseudulla asumisesta, mutta olen myòs asunut 33vuotta Firenzessà, ja sen vanha keskusta sykàhdyttàà joka kerta vielàkin, kun siellà kàvelen.
Vierailija kirjoitti:
Britanniaa tunnen Suomen lisäksi parhaiten. Siellä on paljon pieniä nättejä kaupunkeja.
Luoteiskulman kauniilta järvialueelta löytyy Kendal ja Ambleside. Bath on erikoinen ja hieno, Oxford samoin. Oxfordin lähellä on Cotswoldin alue, jossa on useita hienoja pieniä kaupunkeja. Koillisessa on York ja Durham. Skotlannissa on Edinburg; Perth ja Inverness ovat ok nekin.
Suomessa nätteja kaupunkeja on Savonlinna kesäaikaan, Kuopio ja Jyväskylä. Turussa Aurajoen rannat ovat hienot, melkein Keski-Eurooppalaista tunnelmaa välillä.
Olen samaa mieltä, Britanniassa on kauniita pikkukaupunkeja. Itselleni erityisesti on jäänyt mieleen Sheren pikkukaupunki Surreyssä ja Bath on hieno, historiallinen kaupunki.
KISLAVOT, joka sijaitsee Mustanmeren ja Kaspianmeren välisellä maa-alueella ja jossa kävin tanssi- esiintymismatkalla vuonna 1964. MIKÄ RAUHA! MIKÄ LUONNORAUHA ja ne ihanat pikkutytöt, jotka eivät koskaan olleet nähneet turisteja ja jotka tykkäsivät meistä kuin hullu puutosta. Oli Neuvostoliiton aika, mutta mitään pahaa ei tuntenut - ei ollut edes Putinia!
Marja Wolski
Tosi vaikea kysymys. Praha? Delft? Utrecht? Tykkään myös hyvin paljon San Franciscosta.
Nizza, Salzburg, Nassau, Kolumbian Cartagena, Tukholma, Annecy Ranskassa
Torshavn
Joku ei ehkä laske kaupungiksi kun aika pieni kylä se on, mutta Färsaarten pääkaupunki kuitenkin.
Lapsuudessa Joensuu teki vaikutuksen. Olen kotoisin paikasta, jossa ei vettä keskustan lähellä ole. Muistan Joensuussa mummolan ympäristön niin kauniina. Oli vanhoja puutaloja veden lähellä. Korkeat sillat, joilta katsottiin maisemia. Ilosaaressa käytiin päiväretkillä, ja se oli silloin kaunein paikka, jossa olin käynyt. Mummo kuoli, kun olin 11- vuotias, enkä ole sen jälkeen käynyt.
Ulkomailla Norjan Bergen oli kaunis.
Kouvola