Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vartalovoiteesta oikeasti mitään hyötyä?

Vierailija
23.09.2021 |

Eli jos ei aurinkovoiteita tarkoiteta ja iho on ehjä ja melko normaali. Tuntuu aivan turhalta rasvailla ihoa, vaikka ei se nyt ihan täydellinenkään ole.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vartalovoiteesta.

Vierailija
2/11 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla ihotasvan käyttö talvella hillitsee ihon kuivumista ja sen myötä kutinaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wtf nyt taas.

Jos iho on pinnasta kuiva näet sen kyllä, se on vaalea ja enempi vähempi hilseilevä. Totta munassa siihen auttaa ihovoide.

Vierailija
4/11 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko toisaalta mistään mitään hyötyä jos on melko normaali?

Vierailija
5/11 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wtf nyt taas.

Jos iho on pinnasta kuiva näet sen kyllä, se on vaalea ja enempi vähempi hilseilevä. Totta munassa siihen auttaa ihovoide.

Jos siis iho ei hilseile, vaan on melko normaali. Onko hyöty lähinnä hetkellistä ja kosmeettista?

Vierailija
6/11 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan rasvannut vartaloani (paitsi ehkä kerran vuodessa jalkapohjat ja talvisin kämmenselkiä) ja olen kuitenkin jo 30 v. Itseruskettavaa olen joskus laittanut enkä ole rasvaillut edes ennen sitä.

Vierailija
7/11 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mutta se osa ihosta, joka hyötyy rasvailusta, on hyvin ohut. Rasvaus saa pinnan näyttämään ja tuntumaan hyvältä, mutta ei sillä juuri terveydellistä merkitystä ole.

Joskin olen huomannut, että säännöllinen rasvaus ehkäisee monia vaivoja, kuten ihon kuivumista talvella, ihovaurioiden ja naarmujen saamista sekä tietysti kutinaa.

Jos tuntuu, että et tarvitse rasvausta, et siitä luultavasti hyödykään.

Vierailija
8/11 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wtf nyt taas.

Jos siis iho ei hilseile, vaan on melko normaali. Onko hyöty lähinnä hetkellistä ja kosmeettista?

Veikkaisin, että hyöty on lähinnä kosmeettista. Ihon voi myös ns. hoitaa piloille, ainakin omasta kokemuksesta.

Vierailija
9/11 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pääosin bisnestä ihan tyhjästä siis. Aiemmin en ostanut ikinä muita vartalovoiteita kuin aurinkovoiteita. Nykyään olen niihin haksahtanut satunnaisesti. Hyötyä en ole havainnut muuten kuin hetkellisesti.

Vierailija
10/11 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartalovoide on tuhdimpi kuin kasvovoide, eli siinä on enemmän silikonia/öljyä jne, joka estää kosteuden haihtumisen iholta. Varsinkin syksyisin ja talvisin käytän normaalille iholleni heti suihkun jälkeen jotain vartalorasvaa, jotta iho ei ala hilseilemään ja kirvelemään. Ja suihkun jälkeen siksi, jotta saan ns lukittua kosteuden iholleni rasvan avulla.

Vierailija
11/11 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos iho ei ole kuiva, ei sitä tarvitse voidella. Itse käytän vain sääriin, koska ovat kuivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi