Voiko toimistotyö olla raskasta?
Kommentit (14)
Asiantuntijatyössä joutuu käyttämään aivoja yleensä paljon, ja raskaan ajattelutyön tekeminen (aivot) kuluttaa energiaa todella paljon. Fyysisessä työssä energiaa kuluu sitten lihasten käytössä.
Fyysiseen työhön harvemmin tulee burn out.
No kokeile aspa työtä puhelimitse.
Vierailija kirjoitti:
Fyysiseen työhön harvemmin tulee burn out.
Höpö höpö. Voi tulla helpostikin jos yksitoikkoista, raskasta, ei mahdollisuutta edetä jne.
Voi olla jopa kuormittavampaa, asiantuntijatyössä stressi aiheuttaa paljon terveyshaittoja. Fyysinen työ voi olla vähemmän stressaava ja samalla saa liikuntaa, joka puolestaan parantaa terveyttä. Toki nivelet yms on kovemmilla, mutta ainakin sydän ja verisuonitautien osalta parempi tilanne.
Olen itse fyysisessä, suorittavassa työssä, ja kaikkein uuvuttavinta ovat työhön kuuluvat paperityöt ja palaverit.
Itse koen näyttöpääteistumatyön fyysisenäkin.
8h istuminen ei ole herkkua.
Voi olla raskasta, varsinkin jos siitä työstä ei saa mitään irti.
Olen tehnyt 15 vuotta toimistotyötä ja kuvitellut aina, että tämä on mun työ. Nyt parina viime vuotena olen tajunnut ettei mua kiinnosta tuo toimistotyö tippaakaan enää.
Ja tästä syystä koen väsymystä työstä, koska en saa siitä enää mitään. Nyt taitaa olla alanvaihto edessä.
Avokonttorissa ahdistaa huono sisäilma, työyhteisön käytös, muut ihmiset, äänet, yksityisyyden puute ym
Vierailija kirjoitti:
Voi olla raskasta, varsinkin jos siitä työstä ei saa mitään irti.
Olen tehnyt 15 vuotta toimistotyötä ja kuvitellut aina, että tämä on mun työ. Nyt parina viime vuotena olen tajunnut ettei mua kiinnosta tuo toimistotyö tippaakaan enää.
Ja tästä syystä koen väsymystä työstä, koska en saa siitä enää mitään. Nyt taitaa olla alanvaihto edessä.
Minä taas olen toimistotyössä siksi, ettei tarvitse seistä ulkona räntäsateessa työajalla. Olen aina tajunnut, ettei mikään työ tule koskaan oikeasti kiinnostamaan. Nyt 25 v takana, veri kiertää nippa nappa vielä jaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Avokonttorissa ahdistaa huono sisäilma, työyhteisön käytös, muut ihmiset, äänet, yksityisyyden puute ym
Siinäpä tiivistetysti.
Lisäksi toimistotyö on kauheaa silppua. Koko ajan vaihtuu työtehtävä, saattaa vaihtua keskenkin, kun puhelin soi. Huonoa johtamista, kaikkien pitää tehdä kaikkia, sitten joku kerran kuussa tehtävä rapsa osuu omalle kohdalle kaksi kertaa vuodessa, eikä mitään muistikuvaa miten se tehdään, aina pitää erikseen selvittää. Sihteereitä ei ole, joten kaikki sihteerintyötkin jaetaan kaikkien kesken. Aikaa menee jatkuvasti kaikkeen selvittämiseen, mikä ei liity työhön mitenkään.
Sain tosi pahan burnoutin huonon esimiehen alla, kiusaavassa työyhteisössä, missä mihinkään ei voinut koskaan keskittyä. Nyt olen työnkuvallisesti vaativammassa työssä, mutta on ylätasolla selkeää mitä pitäisi tehdä, saan itse päättää/selvittää miten se asia tehdään parhaiten. Lisäksi minulla on todella hyvä ja kannustava esimies, joka ei koskaan puutu työhöni.
Henkisesti voi olla äärimmäisenkin raskasta. Moni saanut työuupumuksen.