Typerä kysymys: miten Amarillossa tilataan?
Mennäänkö siellä pöytään istumaan ja tarjoilija tulee kysymään mitä halutaan vai suoraan tiskiltä? Anteeksi että olen juntti, en vaan ole hirveästi elämäni aikana käynyt ravintoloissa... entäs lasku? Ääh. Auttakaa. :/
Kommentit (19)
En ole vuosiin tai edes vuosikymmeniin käynyt Amarillossa, mutta siellähän se selviää. Jossain joko lukee että "Pöytiintarjoilu" tai "Tilaukset tiskiltä" tms. Jos ei lue, niin istut pöytään ja katsot mitä tapahtuu, ja kun näet tarjoilijan niin kysyt, onko pöytiin tarjoilua.
Ei mitenkään vaan mennään jonnekin mistä saa kunnon ruokaa
Ylipäänsä joka paikassa selviää ihan nätisti nolaamatta itseään, kun kysyy paikassa töissä olevilta, että miten täällä toimitaan. Nolompaa on se, että ei kysy ja sitten mokailee.
Katsot ensiksi, onko odota tässä -kylttiä. Jos sellaista ei näy, menet itse pöytään ja odotat tarjoilijaa.
Vierailija kirjoitti:
Ylipäänsä joka paikassa selviää ihan nätisti nolaamatta itseään, kun kysyy paikassa töissä olevilta, että miten täällä toimitaan. Nolompaa on se, että ei kysy ja sitten mokailee.
No tällä juuri yritän sitä mokailua välttää kysymällä av:lta (koska täällä saa kätevästi vastauksia moniin vaikeampiinkin ongelmiin, niin miksei sitten tähänkin) että osaan mennä sinne sitten niin että toimin oikein. Varmaan tyhmä ajatus, mutta pelottaa että minua kohdeltaisiin sitten nyrpeästi paikalla, jos kysyisin tuollaista.
Ap
Ainakiin Kuopijossa oteltiin, että ohjaavat pöytään ja toivat sitten ruokalistat ja kyselivät Kuopijolaiseen tapaan kuulumiset, uteliaita kun ovat ja sitten juomiset. Sitten oiteltiin juomia ja tutkittiin ruokalistaa ja sitten tuli juomat ja tilattiin ruoat.
Lasku tulee postilla, maksuaikaa 14vrk
Pöytään istumaan, tarjoilija tuo ruokalistat, tilaatte juomat ja ruoat, aterioituanne pyydätte laskun.
Voi olla paikkakuntakohtaista, mutta ainakin täällä meillä Jyväskylän Amarillossa on ollut tapana tilata nykytanssin keinoin tilauksensa ilmaisten. Pyörätuolissa olevalta äidiltäni tätä ei kuitenkaan vaadittu, vaan hänen annettiin tehdä tilauksestaan haikuruno.
Mitäs jos menette vaan sinne Mäkkäriin. Tästä viestistä jo näkee, että paremman väen ravintoloihin teillä ei ole edes rahaa.
Jokaisessa pöydässä on sähkötysavain, jolla tilaukset saa kätevästi morsetettua itse keittiöön. Vieressä on lunttilappu aakkosista, mikäli koodia ei ennestään osaa.
Vastaan asiallisesti, koska muut eivät osaa:
Jos ovella on kehotus odottaa pöytiin ohjaamista, odota siinä turvavälit huomioiden. Tarjoilija kertoo, miten sen jälkeen toimitaan.
Jos ei ole kehotusta, mene suoraan pöytään ja odota, että tarjoilija tulee kysymään juomista. Odotellessa voit jo tutkailla menua ja jos heti löydät sopivan, kerro tarjoilijalle, mitä haluat tilata. Jos et löydä, tarjoilija tulee hieman myöhemmin ottamaan tilauksen. Ruuat syötyä voit huikata ohikulkevalle tarjoilijalle, että haluaisit laskun. Usein tarjoilijat tulevat oma-aloitteisesti kyselemään tilannetta, kun huomaavat, että on syöty. Lasku maksetaan tarjoilijalle kortilla tai käteisellä. Mieluiten kortilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipäänsä joka paikassa selviää ihan nätisti nolaamatta itseään, kun kysyy paikassa töissä olevilta, että miten täällä toimitaan. Nolompaa on se, että ei kysy ja sitten mokailee.
No tällä juuri yritän sitä mokailua välttää kysymällä av:lta (koska täällä saa kätevästi vastauksia moniin vaikeampiinkin ongelmiin, niin miksei sitten tähänkin) että osaan mennä sinne sitten niin että toimin oikein. Varmaan tyhmä ajatus, mutta pelottaa että minua kohdeltaisiin sitten nyrpeästi paikalla, jos kysyisin tuollaista.
Ap
Kun hymyillen kysyt niin ei taatusti kohdella nyrpeästi. Heidän tehtävänsä on tarjota sinulle mahdollisimman hyvä asiakaspalvelukokemus. Sinä olet maksaja ja palautteen antaja, he ovat palveluntarjoajia. Heidän tehtävänsä on muotoilla palveluprosessi sellaiseksi, että asiakas haluaa palata takaisin eikä mene Rossoon tai muuhun kilpailevaan ravintolaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipäänsä joka paikassa selviää ihan nätisti nolaamatta itseään, kun kysyy paikassa töissä olevilta, että miten täällä toimitaan. Nolompaa on se, että ei kysy ja sitten mokailee.
No tällä juuri yritän sitä mokailua välttää kysymällä av:lta (koska täällä saa kätevästi vastauksia moniin vaikeampiinkin ongelmiin, niin miksei sitten tähänkin) että osaan mennä sinne sitten niin että toimin oikein. Varmaan tyhmä ajatus, mutta pelottaa että minua kohdeltaisiin sitten nyrpeästi paikalla, jos kysyisin tuollaista.
Ap
Niiden työtä on asiakaspalvelu ja sinä olet asiakas. Kuulevat paljon hullumpiakin kysymyksiä kuin "Miten täällä tilataan". Eikä tuo edes ole hullu kysymys, koska tilauskäytännöt vaihtelevat. Pääosin pikaruokapaikkoja lukuun ottamatta mennään pöytään ja tarjoilija tuo menun (jos se ei ole jo pöydässä) ja ottaa tilauksen. Laskukin tuodaan näissä tapauksissa pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos menette vaan sinne Mäkkäriin. Tästä viestistä jo näkee, että paremman väen ravintoloihin teillä ei ole edes rahaa.
Amarillo muka paremman väen ravintola :D:D:D:D Hintataso siellä melkein sama kuin Mäkkärissä.
Oletko itähelsingistä?