Secret Santa -lahjaringin järjestäminen etänä
Ollaan järjestämässä ulkomailla asuvien kavereiden kanssa Secret Santa -lahjarinkiä. (Joo, jenkkiläisten idea, mutta osa porukasta on jenkkejä, joten tämä heille suotakoon.) Suomesta on lähdössä parikin pakettia maailmalle. Mietin kuitenkin: pitääkö ulkomaille lähtevään pakettiin merkitä lähettäjän nimi ja osoite? Kun idea on kuitenkin se, ettei kukaan tiedä lähettäjää paketin avatessaan. Zoomissa avaamme lahjat yhdessä, mutta en haluaisi, että lahjan saaja näkee heti kuoresta, että lähettäjä olen minä.
Kommentit (5)
Sun pitää ihan tullinkin takia kirjoittaa hirmulaput päälle. Et tietenkään laita oikeaa nimeäsi (miksi olet kertonut sen ulkomaalaisille muutenkaan? Jos oikea nimesi on Marja Aaltonen, niin kirjoitat siihen Denise Harvey tms. Toiselle suomalaiselle annat saman ohjeen. Päälle tulee tullitarra, johon kirjoitat sisällön eli salaisuus se ei tule olemaan. Se pitää vääntää englanniksi. Lahjojen hinnassa pitää olla tarkka samoin kuin tuleeko päälle gift tms. merkintä.
Löydät ohjeet postin sivuilta ja tarrat saat postista.
Olen osallistunut tuollaiseen. Sain niin hienoja lahjoja, että itketti... Se kun ei ollut varaa postittaa yhtä hienoja.
Juu ja sisällössä pitää olla tarkka myös. Lue kiellettyjen lista.
En ole ennen lähettänyt mitään ulkomaille, joten otan vinkkejä vastaan. :) ap