Mikä järki siinä on että omalla ilmoituksella voi olla sairaslomalla
3 päivää jos on itse kipeä, mutta jos lapsi on kipeä, pitää hakea lääkärintodistus yhdestäkin päivästä? Onhan se nyt hankalaa sairaan lapsen kanssa mennä jonnekin arvauskeskuskeen istumaan vaikka tietää että flunssa sillä lapsella on eikä voi sitä päiväkotiin viedä muita tartuttamaan. Itse voi kyllä ilman todistuksia olla vaikka joka viikko kolme päivää pois, sanoo vaan pomolle että olin sairas?
Kommentit (23)
Meillä pomo päätti suuressa viisaudessaan, että sairasloma (sekä oma että lapsen takia) hyväksytään vain lääkärintodistuksella. Ennen hoitajan todistus riitti kolmeksi päiväksi. Itse toki saan sen lääkärintodistuksen työterveydestä, mutta odotan "riemulla" sitä päivää, kun soitan terveyskeskukseen, ja vingun lääkäraikaa lapsen nuhakuumeen/oksennustaudin takia.
No se järki että ei tarvitse mennä jonkun kuumeen tai ripulin takia työterveyteen. Vie turhaan työntekijän voimia ja työterveyden resursseja. Meillä saa olla pois omalla ilmoituksella ja silti meillä on todella vähän sairauspoissaoloja.
No niin minäkin ole aina kuvitellut että kun lapset sairastaa niin saa olla kolme päivää, mutta nyt töissä pomo vaatii todistusta jälkikäteen, väittää että on kertonut minulle siitä kun aloitin työpaikassa, muistan kyllä että ei sanonut kuin omasta sairastumisesta että saa olla omalla ilmoituksella kolme päivää. No, tästä lähtien kun lapsi sairastuu, ilmoitan itse olevani sairas.
No mikset voi sanoa että oot ite sairas? Ei kukaan tuu tarkistamaan kuka teillä köhii.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 22:52"]
No mikset voi sanoa että oot ite sairas? Ei kukaan tuu tarkistamaan kuka teillä köhii.
[/quote]
Meillä on mies vuorotyössä joten lapset on muutenkin vaan 10 päivää päiväkodissa, ja nyt kun lapset oli sairaana mies oli kotona ja taisipa olla ihan pois töistäkin, ja minä olin yhden päivän pois töistä ja mies meni töihin, mies on ollut oman reumansa takia parin vuoden aikana aika paljon sairaslomalla eikä haluaisi olla enenpää, mutta oli hiljattain pois töistä kun minä olin sairas ja tietysti lapset siinä kotona, en pyytänyt sitä mieheltä, pyysin vaan miestä aamulla soittamaan päiväkotiin että en jaksa viedä lapsia sinne kun olen sairas, niin mies oli soittanut töihinsäkin että on pois töistä, hänen olisi pitänyt yövuoroon mennä. Kyllähän sitä usein minäkin tulen sairaaksi kun lapset tulee ensin. Mielummin menisin itse lääkäriin "turhaan" sairaana, kuin veisin sairaita lapsia sinne.
ap
Ei meillä tarvi sairasta lasta raahata lääkäriin, riittää kun soittaa neuvolaan.
Meillä ei tarvitse ollenkaan lääkärintodistusta. Opiskelkaa niin pääsette töihin joissa ei kytätä.
Meilläpä ei saa olla pois ilman todistusta päivääkään, kiitos yhden jatkuvasti saikuttavan. Jossain paska-oksennustaudissa pomo saattaa heltyä ja sanoa että ole pois vaan, mutta jos selviät ylös vessan lattialta niin ilman todistusta on turha kuvitella sairastavansa.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:02"]Meillä ei tarvitse ollenkaan lääkärintodistusta. Opiskelkaa niin pääsette töihin joissa ei kytätä.
[/quote]
Älä jaksa.
Ei se välttämättä tarvitse kuin yhden lastenhoidon varjolla lintsailijan, kun sitten lätkästään lääkärintodistuspakko kaikille, "tasapuolisuuden nimissä".
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:02"]Meillä ei tarvitse ollenkaan lääkärintodistusta. Opiskelkaa niin pääsette töihin joissa ei kytätä.
[/quote]
Älä jaksa.
[/quote]
Jaksan. On olemassa työpaikkoja joissa ei ole kellokortteja eikä tosiaan tarvitse todistuksia sairaslomasta. Ja vapaapäivän voi pitää milloin haluaa.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:02"]Meillä ei tarvitse ollenkaan lääkärintodistusta. Opiskelkaa niin pääsette töihin joissa ei kytätä.
[/quote]
Älä jaksa.
[/quote]
Jaksan. On olemassa työpaikkoja joissa ei ole kellokortteja eikä tosiaan tarvitse todistuksia sairaslomasta. Ja vapaapäivän voi pitää milloin haluaa.
[/quote]
Haluatko nyt jonkun mitalin, että olet sellaisessa työssä? Tiesitkö muuten, että tällaisella käytönnöllä ei ole mitään tekemistä koulutuksen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:17"]Ei se välttämättä tarvitse kuin yhden lastenhoidon varjolla lintsailijan, kun sitten lätkästään lääkärintodistuspakko kaikille, "tasapuolisuuden nimissä".
[/quote]
Näin meillä. Ihanaa olla naisvaltaisella alalla.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:21"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:02"]Meillä ei tarvitse ollenkaan lääkärintodistusta. Opiskelkaa niin pääsette töihin joissa ei kytätä. [/quote] Älä jaksa. [/quote] Jaksan. On olemassa työpaikkoja joissa ei ole kellokortteja eikä tosiaan tarvitse todistuksia sairaslomasta. Ja vapaapäivän voi pitää milloin haluaa.
[/quote]
sepä hienoa, mulla meni selkä töissä, olen ollut 1,5 vuotta pois töistä (olisinpa ollut sun työpaikassa palkka olis juossu koko ajan) mutta kerro nyt ihmeessä työpaikkasi niin tiedän "kouluttautua sinne" kun uutta alaa on pakko ruveta harkitsemaan..
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:10"]
Meillä pomo päätti suuressa viisaudessaan, että sairasloma (sekä oma että lapsen takia) hyväksytään vain lääkärintodistuksella. Ennen hoitajan todistus riitti kolmeksi päiväksi. Itse toki saan sen lääkärintodistuksen työterveydestä, mutta odotan "riemulla" sitä päivää, kun soitan terveyskeskukseen, ja vingun lääkäraikaa lapsen nuhakuumeen/oksennustaudin takia.
[/quote]
Meillä pitää olla lääkärintodistus omista ja lapsen sairauksista. Yllättäen sairauslomat lähes puolittui tämän ansiosta. Enää ei voi piipahtaa Tallinnassa "sairauslomalla" vaan mennään työterveyteen hakemaan todistus tai lapsen kanssa yksityislääkärille. Ilman sairauslomalappua saa olla palkattomalla.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:00"]
Ei meillä tarvi sairasta lasta raahata lääkäriin, riittää kun soittaa neuvolaan.
[/quote]
Meillä ei kelpaa neuvolasta puhelimitse saatu todistus. Tai kelpaa, mutta sillä saa vain palkattoman loman.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:02"]
Meillä ei tarvitse ollenkaan lääkärintodistusta. Opiskelkaa niin pääsette töihin joissa ei kytätä.
[/quote]
opiskeltu on ja hyvässä ja hyvin palkatussa työssä olenkin. Mutta silti pomo tahtoo todistuksen. Että aika kehno neuvo.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:43"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:02"]
[/quote]
opiskeltu on ja hyvässä ja hyvin palkatussa työssä olenkin. Mutta silti pomo tahtoo todistuksen. Että aika kehno neuvo.
[/quote]
Luulisi löytyvän muunlaisiakin työpaikkoja. Yleensä ainakin akateemisesti koulutetuille on löydettävissä kyllä paikat joissa työntekijöitä ei epäillä lintsaamisesta ja saa siksi olla sairaslomalla omalla ilmoituksella, tehdä etätöitä jne vapauksia.
Toi 3 päivää omalla ilmoituksella on niin luksusta. Ite joudun heti eka päivänä sairastuessani hakemaan todistuksen ja vielä stressaamaan löydänkö tuuraajaa itelleni. Monesti vedetty 38 kuumeessa tiskin takana aspaa. Itepähän oon duunini valinnut onneks kohta muihin hommiin.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:03"]
3 päivää jos on itse kipeä, mutta jos lapsi on kipeä, pitää hakea lääkärintodistus yhdestäkin päivästä? Onhan se nyt hankalaa sairaan lapsen kanssa mennä jonnekin arvauskeskuskeen istumaan vaikka tietää että flunssa sillä lapsella on eikä voi sitä päiväkotiin viedä muita tartuttamaan. Itse voi kyllä ilman todistuksia olla vaikka joka viikko kolme päivää pois, sanoo vaan pomolle että olin sairas?
[/quote]
Jaa, ei meillä tarvitse olla lääkärintodistusta lapsenkaan sairaudesta. Mutta työnantajalla on aina oikeus vaatia lääkärintodistusta, jos alkaa epäillä sairausloman/lapsen sairauden takia poissaolojen väärinkäyttöä.