Voiko kaksi kissaa olla viikon yhdessä huoneessa (1-vuotias koira hoitopaikassa)
Kysyn ihan tosissani.
Hoitopaikka ja hoitaja ovat 10-vuotiaille kissoille hyvin tuttuja, mutta koira ei. Eläimet ovat sen verran tutustuneet, että on todettu, ettei niitä mielellään kannata sekoittaa ilman jatkuvaa valvontaa.
Hoitopaikassa on vierashuone, jossa kissanhiekkalaatikoita on aiemmin säilytetty (vessa on liian pieni). Siellä on kissojen mielestä kiva sänky ja hieman tilaa leikkiä, vaikka eivät enää paljon leikikään.
Voisiko kissat majoittaa hoitoviikoksi vierashuoneeseen siten, että ovi olisi kuitenkin auki ja näköyhteys jollain esteellä säilyisi muuhun asuntoon tietenkin niin, että koira ei pääse huoneeseen. Ja ruokinta huoneen nurkassa.
Eroaako paljon kissahotellin oloista? Vai onko rääkkäystä?
Kommentit (8)
Mun mielestä ruokakupit ja hiekkalaatikko(t - molemmille oma?) eivät pitäisi olla samassa tilassa.
Eiks kissojen hoitaja voisi käydä kissojen kotona? Kun olin lomalla (mulla oli kanssa kaksi kissaa) niin hoitaja kävi aamulla ja illalla ja muuten kissat olivat yksin, hyvin meni 10 päivää. Kun tulin kotiin niin vähän olivat loukkaantuneita mutta meni ohi muutamassa tunnissa.
Teksti oli niin sekava, ettei päässyt kärryille oliko tarkoitus jättää viikoksi kahdestaan siihen huoneeseen, ilman että kukaan ihminen käy katsomassa? Otsikko viittaa siihen, mutta tekstissä ovi on auki ja koirakin paikalla...
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ruokakupit ja hiekkalaatikko(t - molemmille oma?) eivät pitäisi olla samassa tilassa.
Eiks kissojen hoitaja voisi käydä kissojen kotona? Kun olin lomalla (mulla oli kanssa kaksi kissaa) niin hoitaja kävi aamulla ja illalla ja muuten kissat olivat yksin, hyvin meni 10 päivää. Kun tulin kotiin niin vähän olivat loukkaantuneita mutta meni ohi muutamassa tunnissa.
Viikko on kieltämättä aika lyhyt aika hoitajan käydä meillä hoitamassa. Täytyy ehdottaa tätä vaihtoehtoa, jossa ainoat miinukset ovat 60 kilometriä ajoa päivässä (mikäli käy kahdesti) sekä kissojen hetkellinen loukkaantuminen.
Loukkaantuisivat sitä paitsi varmaan vähemmän yksinolosta kuin yhden huoneen järjestelystä.
Kiitos tästä vastauksesta!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Teksti oli niin sekava, ettei päässyt kärryille oliko tarkoitus jättää viikoksi kahdestaan siihen huoneeseen, ilman että kukaan ihminen käy katsomassa? Otsikko viittaa siihen, mutta tekstissä ovi on auki ja koirakin paikalla...
Tietenkin käy, viittasin ruokkimiseenkin. Lisäksi kerroin, että on näköyhteys muuhun asuntoon, joten näkisivät talon ihmisväen ja toisin päin.
Ap
Yksiössä ollaan jatkuvasti yhdessä 'huoneessa', ja ruokakuppi ja hiekkalaatikko on samassa tilassa?
Luulisin, kissahotellissa on kissoilla vähemmän tilaa kuin kokonainen huone?
Näkö- ja kuuloyhteys asunnon ihmisiin lienee hyvä. Sen lisäksi monet kissat tykkäävät katsella ikkunasta ulos, olisiko tämä mahdollista järjestää. Pöytä tai muu taso ikkunan eteen?
Voivat hyvin olla, pienemmissä kopeissa niitä kaupallisissa hoitoloissa pidetään. Viikko on lyhyt aika. Ja voihan niiden antaa välillä tutkia muuta asuntoa kun koira ei ole paikalla, kai sitä koiraakin ulkoilutetaan.
Mutta tarvitsevat ihmisen seuraa eli hoitajan pitäisi viettää siellä huoneessa jonkin verran aikaa.
Minua huolettaisi tuossa enemmän kissojen stressi siitä, että joutuvat viikon pelkäämään koiraa. Koska pelkäähän ne, vaikka koira ei pääsisikään käsiksi.
Itselläni oli helmikuussa muutto, jonka ajaksi kissat suljettiin kahdestaan saunaan. Sauna oli heille tuttu paikka, hiekkalaatikot olivat muutenkin normaalisti siellä (en siis saunonut koskaan), eikä kukaan muu kuin minä käynyt saunassa päivän aikana. Muuton hoiti muuttofirma ja se oli ohi muutamassa tunnissa. Tästä ja uudesta kodista nuorempi kissoista järkyttyi niin paljon, ettei ole sen koommin näyttäytynyt vieraille, ei siis sellaisillekaan, jotka olivat ihan tuttuja entuudestaan ja joiden sylissä on ollut aiemmin. Aina, kun ovikello soi, kissa menee piiloon ja pysyy siellä niin kauan, kun asunnossa on "ylimääräisiä". Viikonloppuvieraiden aikana käy öisin syömässä ja laatikolla, kun kaikki nukkuu.
Nykyisiä edeltävä kissa oli yhden työmatkani ajan hoidossa paikassa, johon tuli yllättäen koira. Kissa stressaantui tästä niin, että siitä eteenpäin kävi pissalla vain silloin, kun olin itse kotona. Jos olin vuorokauden pois, ei käynyt pissalla koko aikana. Lopun ikää sillä oli sitten seuralaisena pari kertaa vuodessa toistuva pissatulehdus, siihen ell-käynnit + lääkitykset ja loppuelämän ruokavalio.
Kissat on valitettavasti usein vähän "hermoheikkoja". Sanon tämän kaikella rakkaudella, mulla on aina ollut kissoja. Itse en siis jättäisi omiani paikkaan, jossa stressaavat viikon.
Luultiinko tätä provoksi, kun kukaan ei vastaa? Vao eikö ole kissa-/koiraihmisiä paikalla?
Mitä vaan mielipiteitä tai neuvoja otetaan vastaan!
Ap