Järjestetäänkö ompelukursseja täysin aloittelijoille?
Siis sellaisille ummikoille. Haluaisin opetella tekemään vaatteita itse.
Kommentit (6)
Kansalaisopistoissa. Ne ja työväenopistot ovat siis samaa, nimi vain eri historiallisista syistä. Vaikea päästä voi tarkoittaa sitä, että jossakin paikassa on liian vähän tulijoita eikä kurssi toteudu, jossakin toisessa liikaa eli kursseja liian vähän. Silloin kannattaa kuitenkin ilmoittautua, ja hyvä opisto tarjoaa lisää kursseja.
Katso oman alueesi kurssitarjonta, kun juuri tähän aikaan vuodesta ne ovat alkamassa.
Mä kävin kerran "ompelukurssi aloittelijoille". Se oli pettymys, muut eivät olleet oikeasti aloittelijoita. Jätin kesken. Kaikki osasivat ja opettajakin oli vähän "mitä sä tumpelo tänne tulit" -asenteella. Opettelen nyt itse netin kautta.
Fb: Ompeluelämää-ryhmä. Vaikka et muuten käyttäisi Facebookia niin harrasteryhmiin kannattaa liittyä, perusta vaikka feikkiprofiili jos et omaa nimeäsi halua käyttää. N.41 000 jäsentä ja aina löytyy joku neuvomaan ja jakamaan linkkejä sopiviin ohjeisiin.
Kaikki on kysytty jo monesti ja haullakin löytää.
Harvinaisen hyvä henki säilynyt, kannustava. Moni kertonut päässeensä alkuun ryhmän neuvoilla.
Koulun tekstiilityö.
Mä opettelin lapsena ite ompelemaan, burdasta vaan kaavat.
Mihin sä kurssia tarttet? Ompelukoneen mukana tulee ohjekirja, miten sitä käytetään. Ja käsityölehdessä neuvotaan vaihe vaiheelta vaatteen valmistus.
Työväenopistoissa on, mutta niidenkin tarjonta lienee aika suppea ja mukaan on vaikea päästä.