Mulla on jotenkin paha mieli koko ajan enkä saa siihen apua
Jotain lievää masennusta tai ahdistusta siis. Syynä varmaan aika rankat kokemukset elämän varrella. En vain saa tähän mitään apua. Nyt jäin työttömäksi niin käytännössä en pääse mitenkään mihinkään terapiaan. Olen käynyt lääkärissä joskus aiemmin ja diagnoosi ahdistuksesta tuli mutta avuksi vain masennuslääke (josta ei apua) ja juttelukäyntejä hoitajalla (joista ei apua vaikka mielelläni kyllä kävin ja mukava työntekijä hän oli). Ulkoilen joka päivä ym yritän itse parantaa oloani mutta ei se parane. Mikähän kumma neuvoksi nyt? Pelkään että en kohta ole työkuntoinen, siis jos edes saisin jonkun työpaikan.
Kommentit (34)
Arvelisin, että lääkkeet toimii vain silloin jos masennus johtuu serotoniin puutteesta. Jos se johtuu elämäntilanteesta tms. ympäristötekijöistä niin silloin tuskin auttaa, vaan pitää muuttaa se oma elämä paremmaksi jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkään kokeilit lääkettä? Voi kestää 6 viikkoa ennen kuin alkaa toimia. Jos yksi ei toimi, sitten kokeilet toista.
Kokeilin kuukausia, myös toista lääkettä. Luulen että mulla on joku ptsd tai vastaava eikä suinkaan masennus, ei tosin masennusdiagnoosia tullutkaan vaan masennuslääke siksi että kuulemma niiden pitäisi myös ahdistukseen auttaa. Ap
Haluisitko mennä vankilaan? Sieltä saisit ihania kavereita sekä mukavaa ajankulua. Sen avulla huolesi katoaisivat.
Vaihda lääke tehokkaammaksi, muttei haittavaikutuksia saisi tulla paljoa? Vai voiko joku lääke pahentaa oloa. Soita kriisipuhelimeen joskus tai kriisikeskus. Mieti miten voit irrottaa osittain menneistä kokemuksista, vaikkei niitä saa pois tapahtuneesta. Kaikilla on menneisyys. Ja jokainen päivä on uusi tuore, tulevaisuus voi olla erilainen, positiivinen. Keksi jotain kiinnostuksia, mihin saa ajatuksia, mikä miellyttäisi eniten. Jätä alkoholi toistaiseksi jos voit, se pahentaa yleensä. Oletko sillä asuinalueella jossa voit hyvin vai oliko muualla parempi. Auttaisiko sukulainen jossain asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkään kokeilit lääkettä? Voi kestää 6 viikkoa ennen kuin alkaa toimia. Jos yksi ei toimi, sitten kokeilet toista.
Kokeilin kuukausia, myös toista lääkettä. Luulen että mulla on joku ptsd tai vastaava eikä suinkaan masennus, ei tosin masennusdiagnoosia tullutkaan vaan masennuslääke siksi että kuulemma niiden pitäisi myös ahdistukseen auttaa. Ap
Eikös se ole väärä lääke sitten. Pitäisikö se olla ahdistukseen sopiva.
Juo kamomilla teetä. Lopeta kahvinjuonti. Lenkkeile niin pitkään (tai kävele) että mielialasi kohoaa. (Minun tapauksessani kävelin ja juoksin kymmeniä kilometrejä...). Paras ahdistuksen torjuntakeino oli kahvin poisjättäminen! Ihan heti alkoi olla levollisempi fiilis. Muista kamomillatee...
Masennuslääke olisi jo auttanut masennukseen, käy vaihtamassa se.
Sitten taas ahdistus ei häivy kenenkään käskystä, vaan olosuhteita ja elämää muuttamalla. Ahdistuksen omahoitoon löytyy netistä paljon ohjelmia, kukaan muu kuin sinä ei voi sitä parantaa. Eli ala auttamaan itseäsi ja mieti sen hoitajan kanssa, miten se kannattaisi tehdä.
Hei! Tunnetko jonkun joka lähtisi kanssasi lenkille tai kahville? Yksin ei ehkä tule lähdettyä.
Minäkään en saanut mas.lääkkeistä apua, mutta kun olin lenkkeillyt jonkin aikaa, alkoi vointini pikkuhiljaa kohentua. Alkoholi on pahinta myrkkyä masennukseen ja ahdistukseen.
Tsemppiä sinulle!
Varmasti löytyy lenkkikavereita, mutta jos asut möttölässä, on vaikea luvata. Minäkin lenkkeilen joka päivä .
Nyt kun voi mennä raflaan, niin mene. Iske/tule isketyksi. Seksi on kivaa!
Jos kaksi lääkettä on kokeiltu tehottomana ja olet saanut jo tk:sta psykiatrisen hoitajan käyntejä, niin periaatteessa erikoissairaanhoidon kriteerit täyttyvät. Käy uudelleen lääkärissä niin voit ehkä päästä psykiatrian polille.
Vierailija kirjoitti:
Hei! Tunnetko jonkun joka lähtisi kanssasi lenkille tai kahville? Yksin ei ehkä tule lähdettyä.
Minäkään en saanut mas.lääkkeistä apua, mutta kun olin lenkkeillyt jonkin aikaa, alkoi vointini pikkuhiljaa kohentua. Alkoholi on pahinta myrkkyä masennukseen ja ahdistukseen.
Tsemppiä sinulle!
Kiitos. Mulla on lapsi ja mies, niiden kanssa ulkoilen joka päivä eli onneksi en ole yksin. En käytä alkoholia vaan yritän elää terveellisesti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole väärä lääke sitten. Pitäisikö se olla ahdistukseen sopiva.
On se minusta väärä, enää en edes käytä mitään lääkettä kun ei niistä apua ollut. Se lääkäri ei ainakaan tiennyt mikä lääke tepsisi ptsd:hen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun voi mennä raflaan, niin mene. Iske/tule isketyksi. Seksi on kivaa!
Juu kiitos, olen naimisissa oleva yli nelikymppinen nainen, olen tainnut seikkailuni seikkailla jo ennen tätä parisuhdetta. Ap
Tutustu energiakanaviin ja chakroihin! On vaaraton keino hakea apua ja tehoaa juuri siellä missä pitää.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaksi lääkettä on kokeiltu tehottomana ja olet saanut jo tk:sta psykiatrisen hoitajan käyntejä, niin periaatteessa erikoissairaanhoidon kriteerit täyttyvät. Käy uudelleen lääkärissä niin voit ehkä päästä psykiatrian polille.
En ole kuulemma niin sairas. Olen siis ihan toimintakykyinen, jatkuva paha mieli vain ja ahdistunut olo. Täällä on niin pitkät jonot psyk polille että ei sinne pääse kuin todella pää kainalossa. Ap
Voi ap, täällä samanikäinen kohtalotoveri. Itse yritän kanssa syödä terveellisesti, olen huomannut että se on auttanut jonkin verran. Jätin pois kaiken sokerin ja viljan sekä rypsi/rapsi-yms siemenöljyt. Käytännössä teen itse kaiken ruokani, en osta eineksiä. Lisäksi olen nyt syönyt vitamiineja purkista (b, c ja d), hivenaineita (seleeni, sinkki, magnesium) sekä omega3. Yritän myös pitää kiinni päivärytmistä ja siitä, että joka yö nukun vähintään 8 tuntia.
Mutta edelleen tulee päiviä, kun kaikki on mustaa ja ahdistaa. Mullekaan ei mitkään lääkkeet ole tähän auttaneet, vaikka useita erilaisia on kokeiltu. Nettiterapian kävin, sinne saa lähetteen lääkäriltä. Mielenterveystalo, googlaa ja käy katsomassa. Siellä on myös ihan ilman lähetettä saatavilla olevia neuvoja ja apukeinoja.
Vierailija kirjoitti:
Haluisitko mennä vankilaan? Sieltä saisit ihania kavereita sekä mukavaa ajankulua. Sen avulla huolesi katoaisivat.
Tämä liittyy aloitukseen miten....?
Vierailija kirjoitti:
Voi ap, täällä samanikäinen kohtalotoveri. Itse yritän kanssa syödä terveellisesti, olen huomannut että se on auttanut jonkin verran. Jätin pois kaiken sokerin ja viljan sekä rypsi/rapsi-yms siemenöljyt. Käytännössä teen itse kaiken ruokani, en osta eineksiä. Lisäksi olen nyt syönyt vitamiineja purkista (b, c ja d), hivenaineita (seleeni, sinkki, magnesium) sekä omega3. Yritän myös pitää kiinni päivärytmistä ja siitä, että joka yö nukun vähintään 8 tuntia.
Mutta edelleen tulee päiviä, kun kaikki on mustaa ja ahdistaa. Mullekaan ei mitkään lääkkeet ole tähän auttaneet, vaikka useita erilaisia on kokeiltu. Nettiterapian kävin, sinne saa lähetteen lääkäriltä. Mielenterveystalo, googlaa ja käy katsomassa. Siellä on myös ihan ilman lähetettä saatavilla olevia neuvoja ja apukeinoja.
Kiitos kun kommentoit, ja paljon tsemppiä sinulle. Tiedän sen nettiterapian, tein siitä osan mutta kun tuntuu että minun pitäisi päästä puhumaan jonkun kanssa niitä traumakokemuksia ja surua läpi, se nettiterapia oli enemmän sellaista ”itseopiskelua” minusta. Ihan fiksuja juttuja siinä oli kyllä, mutta turhauduin kun ne oli jotenkin ohi aiheen. Se hoitajakin jolla kävin... se oli enemmän sellaista voinnin ja kuulumisten kyselyä, ei siinä päässyt puhumaan oikeita asioita. Ap