supistelee eikä täällä pääse neuvolalääkäriin!
Supistukset lisääntyivät yhtäkkiä ja tuli joukkoon vähän erilaisiakin. Hirveä painontunne supistusten jälkeen eikä voi kävellä. Ei ole moneen viikkoon lääkäriaikoja! Olisi mukavaa jos kohdun suun tilanne olisi tarkistettu ja katsottu onko levolle oikeasti tarvetta. Pitää vain kuulemma levätä. Tiedän että tod näk on normaalia, mutta tilanne muuttui niin yhtäkkiä että huolestuttaa. Nyt Rv 26, toivottavasti ei meinaa tulla ennen aikojaan :(
Kommentit (24)
Mulla oli viikolta 20 kivuttomia, kohdun kovettamia harjoitussupistuksia loppuun saakka ja joskus viikon 28 kieppeillä yhtenä päivänä tuli sellaisia, että koko vatsa tuntui kramppaavan (luulin alkavaksi ripuliksi...), tuttu kätilö sanoi myöhemmin että olivat todennäköisesti supistuksia. En siis soittanut mihinkään.
Mutta kirjottajan 21 tilanteessa todennäköisesti soittaisin!
Kivuliaat ja myös usein toistuvat kivuttomat supistukset voivat avata kohdunsuuta. Myös jos kivuttomat muuttuvat jotenkin. Kaikilla eivät avaa. Nuo kuulostaa kyllä kivuliailta eli ei normaaleilta supistuksilta.
Mulla on noita ikävältä tuntuvia alavatsan kiristyksiä/kovettumisia, joita pidän ihan normaaleina. Sitten on ollut sellaisia koko vatsan särkyjä jotka selvästi alkavat ja loppuvat. Kerran toistui minuutin parin tauoilla minkä jälkeen tuli ripuli. Tämän jälkeen tavalliset lisääntyivät ja niihin on liittynyt tuo pissahädän pakotus. Ap
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 11:12"]Itse olen rv 25 ja olisinkin kysellyt millaiset tuntemukset, kivut, supistukset ovat "normaaleja"? Harjoitussupistuksia tullut harvakseltaan levossa, siis kivuttomia, vain kohtu kovettuu. Eilen sitten koko päivän menkkamaista jomotusta alaselässä ja levossa noiden supistusten kanssa tuli aaltomainen menkkakipu, tuskainen olo, jonka jälkeen juuri ap:n kuvailema painontunne lantiossa ja jossain, ehkä emättimessä, kohdun suulla? Joku sanoi mulle, että myös harjoitussupistukset voivat olla kivuliaita, onko noin?
[/quote]
Minä sain tuollaisen takia lähetteen labrakoneisiin ja viikon saikkua/käskyn levätä. Kokeista selvisi että kyseessä oli oireeton tulehdus johon sain antibioottikuurin, niin kivuliast supparit loppuivat siihen. Ja olin juurikin samoilla viikoilla kuin sinä, nyt rv 32. Kyllä noista kannattaa aina soittaa/ottaa vakavasti, kovat supistukset ovat aina sellainen juttu joka pitäisi tarkistaa.