Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

supistelee eikä täällä pääse neuvolalääkäriin!

Vierailija
06.11.2014 |

Supistukset lisääntyivät yhtäkkiä ja tuli joukkoon vähän erilaisiakin. Hirveä painontunne supistusten jälkeen eikä voi kävellä. Ei ole moneen viikkoon lääkäriaikoja! Olisi mukavaa jos kohdun suun tilanne olisi tarkistettu ja katsottu onko levolle oikeasti tarvetta. Pitää vain kuulemma levätä. Tiedän että tod näk on normaalia, mutta tilanne muuttui niin yhtäkkiä että huolestuttaa. Nyt Rv 26, toivottavasti ei meinaa tulla ennen aikojaan :(

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit aina soittaa synnärille

Vierailija
2/24 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ottavat äitiyspolille näytille. Nyt heti soittoa sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspolille vaan! Tsemppiä.

Vierailija
4/24 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kauhean iso kynnys soittaa sinne. "Enhän tässä ole synnyttämässä ja kaikki on varmaankin ihan hyvin." Voi huohh.. ap

Vierailija
5/24 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa vaiheessa tarvitse odotella mitään neuvolalääkärin aikaa.Soitat äitiyspolille.

Vierailija
6/24 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolle asialle voi neuvolassa mitään tehdä. Eihän siellä ole edes supistusantureita.

Soitto äitipolille ja ottavat sinut käymään, jos näkevät tarpeelliseksi. Luultavasti näkevät. Ymmärräthän, että mahdollinen ennenaikainen synnytys halutaan estää kaikin keinoin, sillä sellaisen hoitaminen on ihan hemmetin kallista.

Äitipoli on eri asia kuin synnäri ainakin useimmissa sairaaloissa.

Vierailija
7/24 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 10:10"]

Jotenkin kauhean iso kynnys soittaa sinne. "Enhän tässä ole synnyttämässä ja kaikki on varmaankin ihan hyvin." Voi huohh.. ap

[/quote]

Mulle sanottiin, että aina saa soittaa, jos ei voi neuvolaan soittaa. Meillä soitetaan synnytyssaliin (eli oikeasti sinne synnyttäjien vast.ottoon, mutta noin ne vastaa puhelimeen), ä-polille on vain ajanvarausvast.ottoja, eikä koskaan kukaan ole vastannut mulle tympeästi, vaan aina on otettu asiat vakavasti. Olen kahdessa raskaudessa soittanut yht. suunnilleen 4 kertaa.

Vierailija
8/24 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei sinne tarvitse soittaa vain silloin kun on synnyttämässä.Hoitavat muitakin kuin synnyttjiä.Nyt se luuri käteen.

Vierailija
9/24 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Paino sanalla "varmaankin".

Parempi aiheeton käynti kuin se, että lapsi syntyy ennen aikojaan.

Vierailija
10/24 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita synnärille, ei ole neuvola-asia, vaan kiireellisempi.

Vierailija
11/24 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kiitos tsempistä ja persiille potkimisesta :) käyn tänään jossain labrakokeissa ja menen tarvittaessa huomenna näytille. Makuulla ei supista niin on kuulemma ihan ok. Outoa kun meillä neuvolassa ei ohjata soittamaan äpolille. Ap

Vierailija
12/24 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 10:27"]

Hei, kiitos tsempistä ja persiille potkimisesta :) käyn tänään jossain labrakokeissa ja menen tarvittaessa huomenna näytille. Makuulla ei supista niin on kuulemma ihan ok. Outoa kun meillä neuvolassa ei ohjata soittamaan äpolille. Ap

[/quote]

Neuvolassa vaan luulaan, että supistukset ja muut tuntutemukset kuuluu raskauteen siinä missä nenä päähän. Typerää.

Vierailija
13/24 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin kyllä selittää että tämä on nyt jotenkin erilaista, alkoi yhtäkkiä ja siksi huolestuttaa. Ilmeisesti minua ei satu tarpeeksi? Harvoin minua kyllä sattuukaan, esim ei koskaan hammaslääkärissä. Virtsaamistarve on ihan normaalia raskaudessa, no niin on mutta jos sitä on vain useamman supistuksen jälkeen eikä esim viikko sitten ollut ongelmia lenkilläkään. On tosi kurjaa makoilla kotona, haluaisin että tutkitaan etten turhaan täällä Omalla saikulla makoilisi. Mielummin olisin töissä ja ulkoilisin. 

Vierailija
14/24 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap rohkeasti vaan yhteys sinne ä-polille. Mulla alkoi esikoisesta supistelut jo rv20. Neuvolassa jankattiin vaan sen kuuluvan asiaan enkä saanut edes aikaa. Eräänä iltana huolestuin jo kunnolla ja menin synnärille. Onneksi mitään ei ollut kohdunsuulle tapahtunut, mutta selkeät supistukset näkyi käyrällä. Lepoa määrättiin. Tuolloin viikkoja oli juurikin tuo 26.

Vierailija
15/24 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokainen äiti on loppupeleissä itse vastuussa omasta raskaudestaan ja vauvan hyvinvoinnista joten soita sinne ä.polille ja vaadi päästä varmuuden vuoksi tarkastamaan tilanne.

Tai sitten menet yksityiselle gynelle joka tarkistaa tilanteen ja lähettää sinut sairaalaan jos on tarvetta.

itse olen käynyt sekä ä.polilla ja yksityisellä kun molemmissa raskauksissa oli verenvuotoja ja 2. raskaudessa oli sikiön sydänäänissä häikkää.

Vierailija
16/24 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soittaisin sinne synnytyspolille enkä jäisi ihmettelemään. Tai sitten menisin yksityiselle gynelle. 

Vierailija
17/24 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson nyt ensin nuo labrakokeet. Jos löytyy joku tulehdus niin sehän selittää tämän ja supistukset lähtee antibiooteilla. Jos ei ole mitään ja supistukset vaan jatkuvat niin menen sitten heti huomenna. Ap

Vierailija
18/24 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toivottavasti ei ole liian myöhäistä huomenna mutta tee niinkuin itse parhaaksi näet.

Serkkulapsi syntyi pikkukeskosena rv 28 ja aika hyvin selvisi paitsi on oppimishäiriöitä ja lievä epilepsia.

Vierailija
19/24 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei tämä alkanut tänään vaan muutama pv sitten. Olen lepäillyt ja olo silloin ihan ok. Toissapäivänä en pystynyt olemaan töissä, mutta helpotti maatessa. En saanut silloin enkä eilen neuvolaa kiinni. Tänään sain kiinni ja hermostuin kun ei pääse tarkistettavaksi. En usko että ihan niin akuuttia on kuin miltä ehkä kuulosti? Ap

Vierailija
20/24 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen rv 25 ja olisinkin kysellyt millaiset tuntemukset, kivut, supistukset ovat "normaaleja"? Harjoitussupistuksia tullut harvakseltaan levossa, siis kivuttomia, vain kohtu kovettuu. Eilen sitten koko päivän menkkamaista jomotusta alaselässä ja levossa noiden supistusten kanssa tuli aaltomainen menkkakipu, tuskainen olo, jonka jälkeen juuri ap:n kuvailema painontunne lantiossa ja jossain, ehkä emättimessä, kohdun suulla? Joku sanoi mulle, että myös harjoitussupistukset voivat olla kivuliaita, onko noin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi