Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok työnantajalta?

Vierailija
06.11.2014 |

Olen ollut pitkällä sairaslomalla ja sillä välin työpaikalla on tapahtunut muutoksia. Olen palaamassa töihin kolmen viikon päästä, enkä tarkkaan edes tiedä mikä toimenkuvani on. Nyt on ruvennut tulemaan kokouskutsuja ( sähköposti ja kalenteri toimivat) vaikka en ole vielä töissä, ja kutsuissa minut mainitaan osallistujalistassa eri tittelillä kuin se on aikaisemmin ollut. Voiko työnantaja päättää toimenkuvani ja titteliin yksipuolisesti? Ja onko ok lähetellä kokouskutsuja, kun en ole vielä töissä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma, mutta miksipä ei titteli voisi muuttaa? Kutsuja tulee varmaan jo siksi, että tietäisit vähän mitä odottaa, kun olet ollut niin pitkään pois.

Vierailija
2/5 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sulle tulee kutsuja yksityiseen sähköpostiin? Miksi ihmeessä? En minä ainakaan ole antanut työnantajalle kotisähköpostiosoitetta.

Toisaalra työnantaja saa ihan yksipuolisesti päättää, mikä on tittelisi töissä, kunhan se ei ole loukkaava tai lainvastainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi lähetellä kokouskutsuja? Älä lue työsähköpostia saikulla. :D

Vierailija
4/5 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että saat tuostakin ongelman. Minusta tuo, että sinulle alkaa napsahdella kutsuja, on merkki jatkuvuudesta ja siitä, että sinä olet tervetullut takaisin. Sinua odotetaan. Hieno juttu!

Vierailija
5/5 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titteliä työnantaja voi muuttaa ihan mielivaltaisesti,  mutta työtehtäviä ei muuttaa niistä mitä sopparissa lukee. Eikä palkkaakaan. Työnantaja voi toki teettää sulla mahdollisesti muitakin hommia riippuen vähän siitä miten löyhään tai tarkasti sun tehtävät on työsopimuksessa määritelty. Kuitenkaan ne ei voi olennaisesti poiketa sun toimenkuvasta (esim mua HR-assistenttina hän ei vois määrätä tosta noin vaan siivoon täällä, mutta vois esim käskee mapitteleen jotain paappereita tai kipaseen postissa tms.)

Palaverikutsuja hänen on ihan ok lähetellä, mitäs sä semmosia menet edes saikulla katselemaan. Muutenkin varmaan sähköposti tulvii kun pääset takasin töihin :)

Pikaista paranemista <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän