Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vahva likikäkö on, kun....

Vierailija
06.11.2014 |

- näkee kirjanntekstin kädenmitan päästä. Ei ihan tarkasti, mutta luettavasti

- näkee just ja just telkkarin tekstityksen 3 metrin päästä

- kuuden hengen ruokapöydän ääressä on helppoa olla ilman laseja, näkee siis kaikki ilmeet seurueelta.

suurinpiirtein millaisesta miinuslukemasta on kyse.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailit minua aika hyvin. oikea silmä -0.5 ja vasen -1.5

Vierailija
2/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, mun näkö on parantunut :-). Rillit on -2,25 molemmat silmät, ja ne särkee päässä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 08:18"]

Kuvailit minua aika hyvin. oikea silmä -0.5 ja vasen -1.5

[/quote]

en pysty testaamaan telkkaria, mutta muuten osuu minuun. -1,75 ja -2,25 + hajataittoa molemmissa silmissä.

Vierailija
4/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon vaan, nimim. -10 kummassakin silmässä. Jo linssit maksaa ihan sairaasti. -1 - -2,5 olis mulle supernäkö!

Vierailija
5/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih...luulin että + sillon jos ei nää lukea kunnolla

Vierailija
6/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 08:50"]

[/quote]

Joo, plussanäkö ei näe lukea läheltä, ja siksi työntää kirjaa kauemmaksi. Miinusnäkö ei näe lukea kaukaa, ja siksi laittaa nenän kiinni kirjaa.

Olen siis miinusnäköinen. Näen kyllä läheltä lukea, mutta en sen kauempaa kuin käsivarrenmitan päästä.

ap

Vierailija
7/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Silloin plus jos ei näe lukea kunnolla koska lähellä olevat kohteet näkyy epäterävänä. Aloittaja ilmeisimmin ilmoitti vain sen kuinka kaukaa kauimmillaan näkee lukea tavallisen tekstin, ja näkee lukea ihan hyvin sitä lähempää myös.

Vierailija
8/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ap tarkoitti varmaan, että lähempää näkisi lukea paremmin?

Vierailija
9/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on likinäkö noin -2. Näen lukuetäisyydelle ihan hyvin, likinäkö ei siihen vaikuta. Telkkarin tekstin näkemiseen vaikuttaa mm. telkkarin ja tekstityksen koko, näen tekstin juuri ja juuri 3m päästä, välillä joutuu ehkä vähän siristelemään (telkkari 46 tumaa). Näen kyllä ihmiset seurusteluetäisyydeltä. Autolla ajaminen ilman laseja tuntuu yhtä vastuuttomalta kuin parin promillen kännissä ajaminen.

Kuinka kaukaa näet esim. autojen rekeisterikilvet? Siitä voi jo päätellä jotain.

Vierailija
10/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 08:20"]

Jee, mun näkö on parantunut :-). Rillit on -2,25 molemmat silmät, ja ne särkee päässä.

ap

[/quote]

Ikänäkö tulee...

Vierailija
11/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani on jotain -3 enkä kyllä telkkarin tekstejä näe kunnolla. Lukea näen kohtalaisella etäisyydellä, en kuitenkaan metrin päästä tai kauempaa.

Jotkut halpisrillit halpiskehyksillä ei aivan suunnattomia maksa, mutta ne naarmuuntuu helposti ja kehysmallistokin saattaa olla jotain liberaze/elton john mallistoa. 

Vierailija
12/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 08:20"]

ap

[/quote]

Tai sitten teille on vaan hankittu  vähän suurempi ja terävempikuvainen telkkari. Minusta kuvauksesi sopii siihen mitä vahvuutta lasisi ovat. Mutta asiahan selviää kun menet käymään näöntarkastuksessa. Arvaan että näkösi on huonontunut toisessa silmässä, et huomaa sitä kun tarkennat toisella kuten ennekin.

Vierailija
13/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 09:04"]

Omani on jotain -3 enkä kyllä telkkarin tekstejä näe kunnolla. Lukea näen kohtalaisella etäisyydellä, en kuitenkaan metrin päästä tai kauempaa.

Jotkut halpisrillit halpiskehyksillä ei aivan suunnattomia maksa, mutta ne naarmuuntuu helposti ja kehysmallistokin saattaa olla jotain liberaze/elton john mallistoa. 

[/quote]

Halvoissa ja kalleissa linsseissä ei ole juuri muuta eroa kuin hinta...

Ulkomailta tilaamalla lasit saa pilkkahinnalla suomeen verrattuna, eikä lisäominaisuudet kuten kovapinnat ja sävytykset tai valon mukaan tummentuvat maksa paljon mitään.

Vierailija
14/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 09:02"]

No minulla on likinäkö noin -2. Näen lukuetäisyydelle ihan hyvin, likinäkö ei siihen vaikuta. Telkkarin tekstin näkemiseen vaikuttaa mm. telkkarin ja tekstityksen koko, näen tekstin juuri ja juuri 3m päästä, välillä joutuu ehkä vähän siristelemään (telkkari 46 tumaa). Näen kyllä ihmiset seurusteluetäisyydeltä. Autolla ajaminen ilman laseja tuntuu yhtä vastuuttomalta kuin parin promillen kännissä ajaminen.

Kuinka kaukaa näet esim. autojen rekeisterikilvet? Siitä voi jo päätellä jotain.

[/quote]

En näe rekisterikilpiä kuin edessäolevalta autolta. Ja vain liikennevaloissa, en siis kauempaa.

telkkari on 37 tuumainen, ja vanha.

Minulle on alkanut tulemaan ikänäköä, sen tiedän. Ja tiedän, että rillit eivät enää sovi.

ap