Miksi nuoria äitejä paheksutaan??
Kokemusta on tästä ja tuntuu todella uskomattomalta paheksua äitejä vain nuoren iän takia??
Itse tulin 18-vuotiaana raskaaksi. Loppu raskauden ajan, kun mahani oli todella iso, tuntemattomatkin ihmiset katsoivat ja tulivat jopa kysymään että olenko oikeasti raskaana näin nuorena.. Nyt olen 20 ja lapseni täyttää juuri vuoden. Vaunuilemassa vieläkin välillä kuulen että kuinka suloinen sisko minulla on, ja kun kerron että olen kylläkin lapsen äiti, ihmiset vastaavat suurinpirtein että "Ai no sitten.. Oletpa sinä nuori.. Miksi sinun ikäiselläsi on jo lapsi?? Pystytkö edes kasvattamaan häntä??" En ymmärrä miten se ikä vaikuttaa siihen onko hyvä äiti... SIIS OIKEASTI!! Samallalailla nuoret äidit voivat olla hyviä ja ennenkaikkea mahtavia äitejä siinä missä vanhemmat äiditkin..
Kommentit (16)
2 jatkaa, niin ja olen siis parinkympin huonommalla puolella, nykyään jo lähempänä kolmea- kuin kahtakymmentä :D
Ne luulee ettet pysty kasvattamaan lastasi.......
Ihmiset ihmettelee, koska ei ole Suomessa kovinkaan tyypillistä olla teininä tai n. 20-vuotiaana äidiksi tullut. Samat ihmiset kummastelevat kaikkea muutakin, mikä ei ole (heidän mielestään) tavanomaista, kuten isoja ja näyttäviä tatuointeja, putkimiehenä työskentelevää naista tai käsi kädessä kulkevia miehiä.
Jos olet vielä erityisen nuoren näköinen kasvoiltasi, kaikki vastaantulijat osaavat arvata ikäsi korkeintaan siihen mitä oikeasti olet tai jopa alle. Tällöin et pysty edes huijaamaan ketään.
Jätä kyselijät ja päivittelijät omaan arvoonsa. Tärkeintä on, että hoidat ja rakastat lastasi parhaan taitosi mukaan. Tsemppiä äitiyteen!
Mä olen tullut siihen lopputulokseen että ne on kateellisia. Sut halutaan tuomita häiriintyneeksi vaikka väkisin ja olet sitä heti jos uskallat sanoa vastaan. Vanhempia äitejä kohdellaan ihan eri lailla. Mulla tuli kolmaskin aika nuorena ja mulle on vittuiltu ihan neuvolassakin. Tosin mua kyllä pikkaisen pelättiinkin siellä.
Ei kannata yleistää. Ei paheksuta nuoria äitejä.
tuoakoivia ja sellaisia, jotka kohtelee lastaan vitsinä paheksutaan.
Joskus nuorissa voi mietityttää se, miten malttavat olla lapsen kanssa,,,ettei ole pakko mennä jokapaikkaan. Vaan että toivottavasti malttaa olla lapsen kassa
ei nuoria äitejä paheksuta. Mä en ainakaan.
ihmiset ovat ennakkoluuloisia ainakin jos ei muuta... :/ Tsemppiä
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 18:56"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 18:39"]NUORET ÄIDIT OVAT HIRVIÖITÄ! VAHINGOSSA TULEET RASKAAKSI, VERORAHOILLA ELELEVÄT JA LEIKKIVÄT KOTONA ONNELLISTA PIENTÄ PERHETTÄ! POHJASAKKAA SANON MINÄ!!!!!
[/quote]
Vaihtoiko miehes nuorempaan? :D
[/quote]
En ole tuon lainaamaasi tekstin kirjoittaja, mutta oletko miettinyt, että säkin vanhenet ja sutkin voidaan vaihtaa nuorempaan. :-D
Ja oot sä oikeasti noin tyhmä, että luulet jonkun vaihtavan puolisoa iän vuoksi? Sut laitetaan vaihtoon sun tyhmyyden vuoksi
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:02"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 18:56"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 18:39"]NUORET ÄIDIT OVAT HIRVIÖITÄ! VAHINGOSSA TULEET RASKAAKSI, VERORAHOILLA ELELEVÄT JA LEIKKIVÄT KOTONA ONNELLISTA PIENTÄ PERHETTÄ! POHJASAKKAA SANON MINÄ!!!!! [/quote] Vaihtoiko miehes nuorempaan? :D [/quote] En ole tuon lainaamaasi tekstin kirjoittaja, mutta oletko miettinyt, että säkin vanhenet ja sutkin voidaan vaihtaa nuorempaan. :-D Ja oot sä oikeasti noin tyhmä, että luulet jonkun vaihtavan puolisoa iän vuoksi? Sut laitetaan vaihtoon sun tyhmyyden vuoksi
[/quote]
Mitä perkelettä täällä tapahtuu?? Ensimmäisen tekstin raivokirjoittajalla taitaa olla todellakin asiat hakusessa.. Lääkkeet syömättä...
Tiedän ettet töitä tekemällä ole ehtinyt tienata rahoja joilla maksat itsesi ja lapsen elämän.
NUORET ÄIDIT OVAT HIRVIÖITÄ! VAHINGOSSA TULEET RASKAAKSI, VERORAHOILLA ELELEVÄT JA LEIKKIVÄT KOTONA ONNELLISTA PIENTÄ PERHETTÄ! POHJASAKKAA SANON MINÄ!!!!!
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:10"]
Tiedän ettet töitä tekemällä ole ehtinyt tienata rahoja joilla maksat itsesi ja lapsen elämän.
[/quote]
Olen ollut töissä. Lapsen syntyessä oli 9tuhatta säästössä. Peruskoulun jälkeistä koulutusta ei kylläkään ole. Mutta kyllä mieheni on töissä :) -AP
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:41"]
Ap, oletko vielä pienikokoinen?
[/quote]
Kyllä olen :) -AP
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:10"]
[/quote]
Etkä kyllä sinä tiedä minusta yhtikäs mitään ;) -AP
Ihmiset on kusipäitä, siksi. Mä olen itse tosi nuoren näköinen, ja vieläpä aika lyhyt niin mua katsotaan kuin halpaa makkaraa kun kuljen maha pystyssä. Siinäpähän katsovat. Itse tiedän ikäni ja kykyni :)