Minkä ikäisenä vauvasi silmien väri muuttui?
Minulla on 5kk ikäinen vauva jolla on vielä siniset silmät ja kovasti jännitän muuttuvatko ne vielä ruskeiksi kuten isällään on. Tiedän että vielä seuraavat reilut 7kk niillä on aikaa muuttua, mutta toivo elää että pysyisivät sinisinä kun jo melkein puoli vuotta on takana.
Eli kysymys kuuluu minkä ikäisenä omasi muuttuivat, näkyikö muutos jo ensimmäisen puolen vuoden aikana vai vieläkö vaan vuotiaana ottivat ja vaihtoivat väriä?
Kommentit (9)
Joo no yhtä hyvin olisin sitten voinut sanoa että ”ruskeat kuten minulla” eli ei ole nyt kyse siitä etten ”haluaisi isän silmiä” vaan silmien väristä mikä on minusta kaunis, itse lapsihan on maailman rakkain vaikka ilman silmiäkin!
Vaihtuivat varahin, jo ennen 3kk:tta, mutta ei ruskeiksi vaan vihreiksi!😍 joten kyllä ne varmaan sinisenä pysyy.
Kaksiviikkoisena tummanharmaista ruskeiksi. Siniset eivät koskaan olleet.
Enpä usko, että enää tuossa vaiheessa muuttuvat ainakaan niin radikaalisti, että sinisestä tulisi ruskea. Kyllä dominoiva väri tulee näkyviin jo hyvin varhain.
Ruskeat silmät oli heti syntyessään ja muilla pysy siniset sinisinä jotain ruskeita pilkkuja tuli vain iän myötä mutta ei ruskeita silmiä.
Yleensä väri muuttuu viimeistään puolen vuoden tienoilla jos on muuttuakseen. Meidän vauvalla oli jo 3kk ikäisenä ruskeat silmät.
Vierailija kirjoitti:
Jos et halua lapselle isän silmiä, tee lapsia muun miehen kanssa.
Ei minunkaan lapsilla ole isän silmiä ei edes minun silmiä. Värit tuli jostain ihan muualta.
Ei ole vielä muuttunut. "Vauva" on nyt 17v. Samanlaiset siniset silmät on kuin isälläänkin. Minulla on kullanruskeat silmät.
Jos et halua lapselle isän silmiä, tee lapsia muun miehen kanssa.